Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

[Bygglogg] Silverstone FT02 Vattenkyld

#Update 2
Hunnit få ihop loopen och allt funkar som det skall. Lite smått missnöjd med rören så skall tömma loopen och fixa till lite vid tillfälle.
Det jag håller på med nu är ett eget hdd-rack för mina ssd diskar samt börjat jobba med utsidan av chassit. Bilder kommer.

#Update 1
Haft lite tid över att hålla på med detta projekt. Förhoppningsvis skall jag hinna lite mer under veckan som kommer. Tills dess laddar jag upp lite bilder på det som hänt än så länge. Ber på förhand om ursäkt för kvalitén på bilderna. Har även uppdaterat inköpslistan lite.

Hej!

Är för tillfället i full huggning med min första full custom wc build.
Valet föll på FT02 då den har moderkortet vridet 45 grader och att den rymmer en 3x180mm radiator.
Jag kommer använda mig av min befintliga hårdvara samt några uppgraderingar.
Bygget kommer att använda hard-tubing 12/10mm med EK-HD fittings.

Nuvarande spec:
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
AMD 8350
Asus formula-z
2x4 gb g.skill 2133mhz
1x msi 780 gaming
2x samsung evo 250gb
1x intel 330 120gb

Inköpslista för vattenkylning.
SILVERSTONE SST-FT02B-W
MAGICOOL Copper Radiator - 540mm
Akryl extruderad 10/12 4 meter (bör nog räcka )
Phobya Balancer 250, Svart
HW-Labs Black Ice - GTS 120, svart
Laing D5 Vario Motor

EK Adapter 90grader svart
EK-FB ASUS C5F-Z Acetal
EK-HD Adapter 10/12mm, Svart
EK-HD Tube D.I.Y. Kit 10&12mm, Clear
EK-Supremacy Clean CSQ - Acetal
EK-CSQ 45-grader G1/4, Svart
EK-D5 X-TOP CSQ - Acetal
EK-FC780 GTX Ti Backplate, Svart
EK-FC780 GTX Ti - Acetal

Bitspower - Plugg - ¼" BSPP (G¼) - Matt Black
Bitspower - G¼ - 3-vägs adapter - Matt Black
Bitspower - 2 x G¼ - Adapter - Matt Black
Bitspower - Stängventil - ¼" BSPP (G¼") - svart
Bistpower - Skottgenomföring - G¼ - Matt Black
Bitspower - Distansringar 2x 3mm, svart

2x FlexLight 24xLED UV
Förlängning G1/4 till G1/4, 50mm, Svart
Enermax T.B.Silence PWM
Phobya 4-pin Molex till 6 st. 3-pin Fläkt Splitter PCB

Att göra:
några nya rör skall bändas. Fronten skall få sig ett facelift, bilder kommer.

Jajamensan, ser alla gånger ut som ett FT02.

Insidan.

Radiator, fläktfilterhållare samt fläktar monterade.

Blev tvungen att kapa till hålen för fläktfilterhållarnas fästningar.

So much space! So much room for activitys!
Lämnade det dock inte så här. Direkt efter testmonteringen så åkte allt ut igen och så var dremeln igång.

Like a glove.

Smällde in ett gammalt Lanparty moderkort som legat i förrådet allt för länge. För snyggt för att slängas tyckte jag då, kom bra till användning nu

Woho some stuffz!

Valde att beställa en ny reservoar.. test monterar.

Monterat båda radiatorerna, d5 pump med pumptop samt hårdvara med vattenblock.

sleeving projektet är snart klart. denna bild visar första sleevade kablarna.

Loopen hyfsat klar. har tänkt tömma loopen och böja om några rör.. inte riktigt nöjd. Var dock så sugen på att se om datorn ens skulle starta efter allt den genomlidigt Funkar dock kanon och loopen är bleedad.. min fx 8350 i 4,6 ghz ligger aldrig över 45 grader i load iaf.

Med luckan på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av sanii:

[ ] 12. När fronten är monterad så får jag uppdatera den här listan. Vet inte riktigt vad nästa steg blir om jag ska vara uppriktig. Tanken är att det skall sitta en 140mm fläkt på låg rpm bakom täckplattan för att skapa en gloweffekt genom front fönstret. Dock vill jag inte ha det ljuset i resten av lådan så någon form av täckplåt behövs tillverkas.

Har ett förslag angående 140mm fläkten.
Antar att det är en LED-fläkt som ska sitta bakom täckplattan.
Om du inte vill att det ska lysa i resten av chassit men ändå ha bra luftflöde så kan du ju dra en LED-slinga bakom plåten istället. Och för att ljuset inte ska nå resten av lådan så kan du göra 2st lika stora täckplåtar och fästa slingan emellan plåtarna. På så sätt borde du kunna ha din "gloweffekt" och ha ett bra luftflöde i lådan.

Åbäke: i7 7700K Delid | EVGA GTX 1080 FTW | MSI Z270M Mortar | 16GB RAM | Snabb SSD 250GB - SSD 1TB & 1TB | Define S | EVGA GQ 750W | Custom Loop
HTPC: Ryzen 2200G | Noctua NH-U9B SE2 | ASUS GTX 1060 Dual | ASRock AB350M Pro4 | 8GB RAM | SSD 250GB - HDD 3TB | Define C Mini | CM G450M |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Hm, låter som en bra idé! Dock har jag inte tagit något beslut överhuvudtaget hur jag vill göra med fronten. Ju mer jag funderar på det, ju mer kluven blir jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Valde att slopa hela mitt projekt med fronten och istället så blir det en plåt som skall täcka 5,2" platserna i fronten. Har funderat lite på att flytta och sätta startknappen på fronten samt täcka front, topp och baksida av chassit med kolfibervinyl. Dock inte bestämt mig ännu, får se vad som känns rätt när täckplåten för fronten är testmonterad.