Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kungshamn
Registrerad
Feb 2008

Två möss inkopplade samtidigt?

Tjenare. Satt och funderade på om det är möjligt att ha två möss inkopplade samtidigt?

Skulle nämligen vilja ha en mus för mina fps spel samt använda en annan mus för mmo's.

Är det möjligt att ha dem inkopplade samtidigt och bara "byta" mus när jag vill spela ett annat spel?
Eller måste jag helt enkelt koppla in och ur mössen beroende på vad för spel jag ska spela?

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av pr0nz4:

Tjenare. Satt och funderade på om det är möjligt att ha två möss inkopplade samtidigt?

Skulle nämligen vilja ha en mus för mina fps spel samt använda en annan mus för mmo's.

Är det möjligt att ha dem inkopplade samtidigt och bara "byta" mus när jag vill spela ett annat spel?
Eller måste jag helt enkelt koppla in och ur mössen beroende på vad för spel jag ska spela?

Tack på förhand

det går ja

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Japp det går att ha 2 stycken inkopplade samtidigt, dock bör du i så fall ha den ena på nå sätt så den absolut inte kan röra sig, inte så roligt om du sitter i fps spel tex och stöter till bordet så du missar etc för den andra musen rör på sig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungskile
Registrerad
Jan 2006

Ett tipps är att lägga den musen du inte använder upp och ner eller i ett "fäste" så att inte laserstrålen kan påverkas.

Riksen om du lägger den på bordet, även om den ligger still är att om du råkar ha en "kant" eller färgskiftning i musmattan så kan musen uppfatta detta som en rörelse om du har hög upplösning på den.

Men annars är det inga problem. Jag har en spelmus och en trådlös inkopplad samtidigt.

| Fractal Define R3 | Fractal Newton R2 1000 Watt | MSI Z97-GD65 Gaming|Intel 4690K |
| Phanteks PH-TC14PE med 3*GT 1850 | 2*4DDR3 Dominator GT | Asus GTX570DCII SLI | Verbatim 240GB |
| Corsair Force 60GB | 6* Zalman ZM-F3RL |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sveg
Registrerad
Okt 2009

Jag och tjejen kör så, hon använder min dator när jag inte är där för hennes inte är lika 'up to par' med nutiden

Anyway, när jag använder min mus (som hon tydligen inte tycker om) så vänder jag bara hennes uppochned och lägger den åt sidan.

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kungshamn
Registrerad
Feb 2008

Kanon För jag tycker det är skönt att ha lite extra knappar i mmo xD