Programmet finns inte i avinstalleralistan - men däremot under program!

Permalänk
Medlem

Programmet finns inte i avinstalleralistan - men däremot under program!

Jag har en Acer som har börjat svaja rejält. Har börjat avinstallera program som jag inte använder och har fått bort en del. Men stötte på major krux med Acer Games. Detta program/programmapp finns när jag går in under Program och det har massa "underprogram" i sig. När jag går in på respektive underprogram och klickar på uninstallfilen så får jag upp ett meddelande att den angivna sökvägen inte finns. Jag har också gjort sökningar i datorn men utan resultat. Och när jag går in via kontrollpanelen och väljer avinstallera program så finns inte Acer Games (eller några underprogram) där!! Helt sjukt, fattar ingenting. Jättetacksam för hjälp!

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan nog bara radera mappen om du inte ser programmen under "lägg till ta bort program"
Programmappen är en normal mapp så man kan lägga in saker där utan att använda en installer som skriver in programmet i "listan"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IngridL:

Jag har en Acer som har börjat svaja rejält. Har börjat avinstallera program som jag inte använder och har fått bort en del. Men stötte på major krux med Acer Games. Detta program/programmapp finns när jag går in under Program och det har massa "underprogram" i sig. När jag går in på respektive underprogram och klickar på uninstallfilen så får jag upp ett meddelande att den angivna sökvägen inte finns. Jag har också gjort sökningar i datorn men utan resultat. Och när jag går in via kontrollpanelen och väljer avinstallera program så finns inte Acer Games (eller några underprogram) där!! Helt sjukt, fattar ingenting. Jättetacksam för hjälp!

Det kan faktiskt vara så att programmen är borta.Vid avinstallationer klarar eller vill inte tillverkarna ta bort allt och då kan genvägar och lite annat vara kvar ta bort dom manuellt.Högerklicka och välj ta bort.Skulle inte det fungera så kan det vara problem. I värsta fall burkar jag gå in på C: program kolla efter mappar från den tillverkaren jag blir konfunderad över och helt enkelt ta bort hela mappen.Men det här senaste tipset är inget jag rekommenderar.Men jag gör det ofta själv.
Börja med att gå in i CMD kör som admin skriv in sfc/scannow.Kolla vad som står när det är klart.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Du kan nog bara radera mappen om du inte ser programmen under "lägg till ta bort program"
Programmappen är en normal mapp så man kan lägga in saker där utan att använda en installer som skriver in programmet i "listan"

Du var två minuter före mig...nu tar jag en Pepsi

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.