Permalänk

Bara ljud i hörlurar

Hej!
Jag har precis på ny dator fått installerat win 8.
Nu är jag inte alls hemma i detta och mycket tveksam till det också, men till saken.
Ljudet har jag så det går genom en USB hub interface, heter Microbook.
Jag har installerat drivarna men ljudet kommer bara genom hörlurarna?
Jag försöker leta bland inställningar men hittar inga vägar att leta och ställa in som på win 7.
På 7:an fick jag kryssa vilken som var första valet hörlur eller denna låda och sen gick det. Här finns inget att kryssa.
Är det någon som kan hjälpa en nybörjare på 8:an innan jag ger upp???
Tack på förhand......

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Simpson:

Hej!
Jag har precis på ny dator fått installerat win 8.
Nu är jag inte alls hemma i detta och mycket tveksam till det också, men till saken.
Ljudet har jag så det går genom en USB hub interface, heter Microbook.
Jag har installerat drivarna men ljudet kommer bara genom hörlurarna?
Jag försöker leta bland inställningar men hittar inga vägar att leta och ställa in som på win 7.
På 7:an fick jag kryssa vilken som var första valet hörlur eller denna låda och sen gick det. Här finns inget att kryssa.
Är det någon som kan hjälpa en nybörjare på 8:an innan jag ger upp???
Tack på förhand......

Högerklicka på ljudikonen (volymen) och välj uppspelningsenheter (playback devices) så skall du kunna välja i en lista den primära utgången.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Högerklicka på ljudikonen (volymen) och välj uppspelningsenheter (playback devices) så skall du kunna välja i en lista den primära utgången.

Kanon så enkelt det var men ändå så svårt när man inte kunde det. Men så enkelt och smart.
Tack för din snabba hjälp, jag är glad, och tacksam.
Ha en trevlig kväll......

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>