Lenovo Thinkpad e540 - Problem installera windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Lenovo Thinkpad e540 - Problem installera windows 7

Har nyligen köpt in en ny laptop till firman - en Lenovo Thinkpad e540 tillsammans med winodws 8.
Dock så krävs windows 7 för att kunna köra en del mjukvara som vi arbetar med.

Jag har gått in i BIOS och ändrat boot till cd. Försöker jag installera med W7 32bitars går det inte. Försöker jag starta skivan och det blir svart i 3 sekunder och därefter går den tillbaka till bootordningen.

Startar jag med 64bitars-skivan så börjar den arbeta och följande scenario utspelas:

Sen står den och tuggar i någon minut och visar det ni såg i slutet på klippet innan den blir tyst och ingenting mer händer på flera timmar.

Någon som har en aning om vad problemet kan vara? All hjälp och tips uppskattas så kan jag försöka felsöka problemet

MVH BIRDIE13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2006

Låter som att den inte vill läsa från dvdn. Pröva att gör ett usbminne med Windows på och boota därifrån?

(\__/)
(O.o )
(> < )

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av struggler:

Låter som att den inte vill läsa från dvdn. Pröva att gör ett usbminne med Windows på och boota därifrån?

Jo, men det är ju konstigt att den börjar arbeta från CDn men sedan helt plötsligt slutar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Testat att installera via USB nu utan något vidare resultat. Testade både 32 och 64bitars systemen. Förloppet blev ungefär detsamma som när man körde via installationsskivan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2002

Kolla i bios så inte den står inställd i Secureboot Enable.

Det hade vi problem med när vi skulle köra igång nya Lenovo t440 serien.

Ligger under security där i bios.

Server0 HP Gen8 4x600Gb SAS 15k rpm Server1 HP N54L 4x3tb WD Red
Server2 FSC 4x1tb Samsung F3
Gamestation 4790k,16gb,970,500gb ssd LaptopY510P Netpad Surface 3 256gb