Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

photoshop cs 6 hjälp

tjena jag har lite frågor om photoshop.
hur kan jag justera kanter så de ser mjuka ut?
hur kan jag göra skugga mellan en kvadrat så de ser ut som kvadraten är kapad ?
berätta om jag behöver förklara mer

don't worry, be happy

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av 007onex:

tjena jag har lite frågor om photoshop.
hur kan jag justera kanter så de ser mjuka ut?
hur kan jag göra skugga mellan en kvadrat så de ser ut som kvadraten är kapad ?
berätta om jag behöver förklara mer

Kanter så att de ser mjuka ut kan du göra genom att markera det du vill göra mjuka kantera på, sedan högerklicka och välja refine edge, i menyn som kommer upp kan du prova dig fram med t.ex. Smooth och Edge detection.

Om du t.ex. vill göra en bild med mjuk kant, med en vit "ram" runt om så skapar du ett vitt lager, sedan lägger du till ett nytt lager med själva bilden, kuben, eller vad det nu är. Sen kan du högerklicka på lagret och välja select pixels, sedan gör du enligt ovan.

Hur menar du med kvadraten? Kan du visa någon bild som ex.?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av josv:

Kanter så att de ser mjuka ut kan du göra genom att markera det du vill göra mjuka kantera på, sedan högerklicka och välja refine edge, i menyn som kommer upp kan du prova dig fram med t.ex. Smooth och Edge detection.

Om du t.ex. vill göra en bild med mjuk kant, med en vit "ram" runt om så skapar du ett vitt lager, sedan lägger du till ett nytt lager med själva bilden, kuben, eller vad det nu är. Sen kan du högerklicka på lagret och välja select pixels, sedan gör du enligt ovan.

Hur menar du med kvadraten? Kan du visa någon bild som ex.?

det jag menar är att om du har en bild och sedan är det något som är fyrkantigt så vill jag att kanterna ska vara mjuka

don't worry, be happy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Har du något exempel du kan visa, hur du vill att det ska se ut? Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter.

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |