Vad har Sweclockers för hundar?

Permalänk
Hedersmedlem

Dags för en liten uppdatering. Jag och slagskeppet tävlade för första gången i en (inofficiell) Agilitytävling i samband med rasspecialen för Staffordshire Bullterrier.

Det var så jäkla roligt att få se hur taggad han var på plan, hur hans lilla terrierhjärna jobbade för högvarv och hur väl han lyssnade på mina kommandon. Riktigt samspelta!

Detta var riktigt roligt och det är utan tvekan något jag kommer fortsätta med. Ingen pallplats, men långt över mina förväntningar

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Dags för en liten uppdatering. Jag och slagskeppet tävlade för första gången i en (inofficiell) Agilitytävling i samband med rasspecialen för Staffordshire Bullterrier.

Det var så jäkla roligt att få se hur taggad han var på plan, hur hans lilla terrierhjärna jobbade för högvarv och hur väl han lyssnade på mina kommandon. Riktigt samspelta!

Detta var riktigt roligt och det är utan tvekan något jag kommer fortsätta med. Ingen pallplats, men långt över mina förväntningar

https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/13627983_1766867396883502_478544065_n.jpg

https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/13551643_253673355016092_1725954392_n.jpg

Vad kul! han såg inte speciellt ansträngd ut med tanke på värmen som var och antalet hundar men kanske underlättar att inte vara svart

Inte varit aktiv på ett tag här men i vintras så fick vi tyvärr avliva våran staffe och det skär i hjärtat samt frambringar en tår varje gång jag tänker på den lilla rackaren, vi hade på känn efter några turer på kort tid till veterinären sista tiden att det var på gång.
Han fick iallafall somna in hemma med familjen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Überklass:

Dags för en liten uppdatering. Jag och slagskeppet tävlade för första gången i en (inofficiell) Agilitytävling i samband med rasspecialen för Staffordshire Bullterrier.

Det var så jäkla roligt att få se hur taggad han var på plan, hur hans lilla terrierhjärna jobbade för högvarv och hur väl han lyssnade på mina kommandon. Riktigt samspelta!

Detta var riktigt roligt och det är utan tvekan något jag kommer fortsätta med. Ingen pallplats, men långt över mina förväntningar

https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/13627983_1766867396883502_478544065_n.jpg

https://scontent-ams3-1.e.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/13551643_253673355016092_1725954392_n.jpg

Skoj, såg taggad ut

Skrivet av fesen:

Vad kul! han såg inte speciellt ansträngd ut med tanke på värmen som var och antalet hundar men kanske underlättar att inte vara svart

Inte varit aktiv på ett tag här men i vintras så fick vi tyvärr avliva våran staffe och det skär i hjärtat samt frambringar en tår varje gång jag tänker på den lilla rackaren, vi hade på känn efter några turer på kort tid till veterinären sista tiden att det var på gång.
Han fick iallafall somna in hemma med familjen.

Beklagar sorgen... blev tvingad att göra detsamma med Leia (avatar) för ett par veckor sen. Har fan inte återhämtat mig än, hon var ju min lilla flicka :'(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Skoj, såg taggad ut

Beklagar sorgen... blev tvingad att göra detsamma med Leia (avatar) för ett par veckor sen. Har fan inte återhämtat mig än, hon var ju min lilla flicka :'(

Skickades från m.sweclockers.com

Lider med dig! tiden läker det mesta men kommer som sagt alltid finnas ett tomrum. Har fått lite plåster på såren då brorsan skaffat en boxer nyligen vilket gjorde mig glad för någon hund lär det inte bli på ett tag för min del.

Permalänk

@fesen
@Zpnk
Beklagar verkligen.

Det här är Lanah
Gatukorsning/spetsmix på 13 månader.
Inställning till livet: Glad men lite bäng som på någon neråt-drog. Chillar med det mesta.

Permalänk
Hedersmedlem

@fesen @Zpnk

Jag beklagar verkligen sorgen för er båda. Staffarna ligger mig otroligt nära hjärtat och jag hoppas och håller tummarna att min 3.5 åring får leva frisk i många år till.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Irrationell:

@fesen
@Zpnk
Beklagar verkligen.

Det här är Lanah
Gatukorsning/spetsmix på 13 månader.
Inställning till livet: Glad men lite bäng som på någon neråt-drog. Chillar med det mesta.

http://i66.tinypic.com/34xexx4.jpg

Hon ser lite skeptiskt ut till att bli fotad

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Entusiast

Tack. Har hennes helbror (ej kullsyskon) kvar samt en till liten flicka som är fralla/ast så nog är det liv och rörelse här hemma än så länge iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

@fesen @Zpnk

Jag beklagar verkligen sorgen för er båda. Staffarna ligger mig otroligt nära hjärtat och jag hoppas och håller tummarna att min 3.5 åring får leva frisk i många år till.

Det lär han göra, ser ut att vara i riktigt bra form! när han blir lite äldre så skulle jag nog rekommendera att börja smörja lederna typ msm finns även sprutor man kan få hos veterinären då det tar stryk på staffarna.
Det var det som fallerade sista 1-2åren för våran, han vart riktigt stel och ville inte gå så långt fast hjärta och hjärna gärna ville.

Skrivet av Zpnk:

Tack. Har hennes helbror (ej kullsyskon) kvar samt en till liten flicka som är fralla/ast så nog är det liv och rörelse här hemma än så länge iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Här vart det skitkonstigt, från rörelse till inget, rätt skönt men helvete vad man har mycket oönskad tid över...förr var man ute hela tiden nu finns det dagar då man knappt går ut när man kommit hem från jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Dags för en liten uppdatering. Jag och slagskeppet tävlade för första gången i en (inofficiell) Agilitytävling i samband med rasspecialen för Staffordshire Bullterrier.

Det var så jäkla roligt att få se hur taggad han var på plan, hur hans lilla terrierhjärna jobbade för högvarv och hur väl han lyssnade på mina kommandon. Riktigt samspelta!

Detta var riktigt roligt och det är utan tvekan något jag kommer fortsätta med. Ingen pallplats, men långt över mina förväntningar

https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/13627983_1766867396883502_478544065_n.jpg

https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/13551643_253673355016092_1725954392_n.jpg

Liten? min amstaff vägde lätt 30 kg och var nästan helt rasren (som du säkert vet fuskas det mycket inom hundbranchen och antalet 100% iga amstaff´s är ganska få här i norden) med undantag för hans för långa ben, som gjorde honom blixtsnabb och råstark. Folk sa ofta att det var en mycket ståtlig och vacker hund, samtidigt som de var lite nojjade på styrkan/storleken och idioter som trodde att amstaffs var turbovarianter på pitbulls, när de i själva verket är familiehundar. Var tyvärr tvungen att ge bort honom pga min hälsa i höstas, men valde noggrant vem som fick honom och nu springer han i skogsområden och inte i storstan.

Angående intelligensen på amstaff, så är den underskattad, de är i själva verket bland de smartaste raserna såsom en familijehund skall vara och de lär sig så länge de lever. Att de ibland har sin egen vilja får man med på köpet.

Blir hundsugen när jag ser så fina bilder som dina, tack så mycket.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Namn: Illidan
Ras: Jack russell
Ålder: 10 månader

Renrasig, flera champions i hans tavla

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Namn: Illidan
Ras: Jack russell
Ålder: 10 månader

Renrasig, flera champions i hans tavla

http://i.imgur.com/amjqLUV.jpg

Vilken liten gullegris
Söt som socker.

Synd att Jack Russel¨s ofta tror att de är så tuffa. Vet en som fick kastreras pga detta, för att den flög på större hundar.
Tror det var en Schäfer som nästan bet ihjäl den och att ägaren hade att välja mellan att fixa eller avliva den.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Vilken liten gullegris
Söt som socker.

Synd att Jack Russel¨s ofta tror att de är så tuffa. Vet en som fick kastreras pga detta, för att den flög på större hundar.
Tror det var en Schäfer som nästan bet ihjäl den och att ägaren hade att välja mellan att fixa eller avliva den.

ja dom är ju ofta rätt kaxiga dock är illidan vääääldigt feg av sig! han bästa kompsar på dagis är en dobberman och en amstaff, mycket beror nog på att folk isolerar sina hundar från andra raser tyvärr våran är kastrerad men det är mer för att han skulle bli allmänt mer lugn hemma så man slipper springet upp o ner i soffan o liknande

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Namn: Olga
Ras: Dogue De Bordeaux
Ålder: 6 år
Storproducent utav dregel

Permalänk
Medlem

Namn: Steven (Kallas Stevie)
Ras: Kleinspitz
Ålder: 10 veckor
Född: 29 maj 2016

Söt och busig!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Namn: Zeke
Ras: Schäfer med 1/4 Collie om jag inte minns fel.
Ålder: Fyller 9 i September, bilden är kanske 2-3 år gammal, har inga andra på datorn

Fjolligaste lilla schäfern någonsin, kommer det någon och knackar på dörren så skäller han en gång och sedan springer han och hämtar din lilla mjukisdinosaurie som han alltid har med sig! Otroligt väluppfostrad också, kan öppna ytterdörren, släppa ut honom och låta honom vara ute i flera timmar utan tillsyn. Han vet bättre än att gå ut på gatan eller över till någon granne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

ja dom är ju ofta rätt kaxiga dock är illidan vääääldigt feg av sig! han bästa kompsar på dagis är en dobberman och en amstaff, mycket beror nog på att folk isolerar sina hundar från andra raser tyvärr våran är kastrerad men det är mer för att han skulle bli allmänt mer lugn hemma så man slipper springet upp o ner i soffan o liknande

Okay, sådana kan även Amstaff`s vara, dvs "SE PÅ MIG" SE PÅ MIG" man skall helst leka med dom och ge dom konstant uppmärksamhet.
Antar de är väldigt individuella men våran fick egentligen inte vara i sängen (korthårig och fäller) och de bedjande hundögona bet bättre på tanten, så hundrackaren försökte smyga sig för mig och morgontröttare än den hunden, får man leta efter.
Går väl an med en liten hund som inte ger dig hosta.

@ Thomson: Tror han gillat Olga storproducenten utav dräggel

@ Dekkan : ytterligare en liten sötnos

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Namn: Zeke
Ras: Schäfer med 1/4 Collie om jag inte minns fel.
Ålder: Fyller 9 i September, bilden är kanske 2-3 år gammal, har inga andra på datorn

Fjolligaste lilla schäfern någonsin, kommer det någon och knackar på dörren så skäller han en gång och sedan springer han och hämtar din lilla mjukisdinosaurie som han alltid har med sig! Otroligt väluppfostrad också, kan öppna ytterdörren, släppa ut honom och låta honom vara ute i flera timmar utan tillsyn. Han vet bättre än att gå ut på gatan eller över till någon granne

http://i63.tinypic.com/auds04.jpg

Ooooooh!
Jättefin vaffe!

Men,....menar du på fullt allvar att hunden går runt med ett gossedjur? Helt fantastiskt och bedårande!
Att han sköter sig själv är ett tecken på intelligens, om han inte kutar iväg och så? Vet bara en jycke som gick långa stillsamma promenader i tättbebygt område,det var en Chow chow.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Har 2 hundar, båda är Australiska Terriers (Ena är rödbrun andra är rödbrun & svart, även kallad "blue & tan") vid namn Trolla & Doris.
Trolla är 3 år nu till vintern, och Doris är 1 år.

(Trolla åt vänster och doris till höger).

Taget i våras är snön var påväg bort, rätt skönt tyckte Trolla som låg och njöt i solen.

Doris har en ganska cool stil när hon sover

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

@Bogey: Yeah det är antingen en liten rosa gris, en såndär som piper, dock försvann pipandet rätt fort då han inte är så jätteförsiktig med sina leksaker Eller så är det en grön drake/dinosaurie, inte helt säker på vad det ska föreställa, han hittade den i leksakslådan vi har hemma för mina brorsdöttrar och sen så var den hans tydligen

Oh ja, ibland kommer man på sig själv med att ha lämnat hunden ute på tomten efter en promenad eller så och sedan glömt bort honom i ett par timmar. Han älskar verkligen att vara ute, han har ett speciellt litet träd på våran tomt som han brukar ligga i skuggan under och bara hålla koll på grannskapet. Han har stuckit iväg ett fåtal gånger, dock bara över till grannens tomt eller dylikt och alla grannar älskar hunden också så ibland så brukar han knalla över och hänga med dom om dom håller på och pillar i trädgården eller nåt sånt

Permalänk
Medlem

Namn: Doris
Ras: Jack Russel
Ålder: 9 år

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Kul att det finns en sån här tråd här! Har för närvarande ingen hund hemma, men förhoppningsvis kommer en Briard-valp stöka till min tillvaro snart nog!

Dvs en sån här (lånad bild förstås):

Som kommer bli sån här som stor(lånad bild även här såklart):

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thomson:

Storproducent utav dregel

Hehe, får lite Turner & Hooch vibbar Mycket fin hund btw.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Namn: Steven (Kallas Stevie)
Ras: Kleinspitz
Ålder: 10 veckor
Född: 29 maj 2016

http://i.imgur.com/rfVgLfF.jpg

Söt och busig!

Så söt!
Får mig att sakna vår gamla volpino Italiano

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Föga oväntat, om man tittar på min avatar, så har jag Schnauzer, en dvärg- och en stor-schnauzare.

Yoshi
http://i.imgur.com/ZUkfW42.jpg?1

Groa
http://i.imgur.com/dMl1QDj.jpg?1

Skrivet av Macke69:

Har en Dvärg Schnauzer på snart 2 år vid namn Zelda

http://i.imgur.com/rZsagkE.jpg

Grymt fina. Älskar schnauzers! Dvärgarna är mina absoluta favoriter bland mindre hundar! Så jäkla tuffa och med så mycket personlighet!

Yoshman, är Groa en standard eller Riesen? Jag borde kunna se det men blev osäker nu när jag såg bilden utan nått att relatera storleken till...

Permalänk
Medlem

Lennart: Staffordshire bullterrier
Fiona: Shar-Pei
Och Grodan staffeblandras

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Vad små hundar alla har

Namn: Kira
Ras: Grand Danois
Ålder: 2 år
Född: 8/6-16

Väger runt 65 kg ungefär.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kinesisk nakenhund/ PowderPuff

Mollie 1 år

Nellie 7 månader

--------------------------
Mexikansk Nakenhund

Bonnie 9v

Visa signatur

CHASSI Fractal Design Arc Midi R2 - NÄTAGGREGAT EVGA SuperNOVA G2 750W
MODERKORT Gigabyte GA-Z77X-D3H - PROCESSOR 8700k
MINNE Corsair vengeance 3000mhz 16 GB - GRAFIKKORT EVGA1070 TI
SSD SSD 240GB OCZ Arc 100

Permalänk
Medlem

Ras: Whippet
Ålder: 6 år
kön: Hane
Namn: Merlin

Whippete bak i bild, på en playdate med några tjejer han tyckte var väldigt roliga.

Permalänk
Medlem

Nu är man lite spänd, får veta inom en vecka eller så om jag kommer få kunna köpa valpen jag har väntat på