Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Återställa Windows

Hej alla glada.
Min laptop drabbades nyligen av en hårddiskkrasch och den rensades då. Nu är det som så att jag hade min Windowskopia på den hårddisken och jag står nu utan OS, HPsupperten är helt omöjlig att ens komma i kontakt med och jag vänder mig därför hit med frågan kan jag återställa mitt OS eller måste jag köpa en ny kopia?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Masken98:

Hej alla glada.
Min laptop drabbades nyligen av en hårddiskkrasch och den rensades då. Nu är det som så att jag hade min Windowskopia på den hårddisken och jag står nu utan OS, HPsupperten är helt omöjlig att ens komma i kontakt med och jag vänder mig därför hit med frågan kan jag återställa mitt OS eller måste jag köpa en ny kopia?

Har du satt i ny hårddisk?

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Den här artikeln kanske kan hjälpa dig.

Installera Windows 7 och 8 från ett USB-minne:
http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Är det en laptop med förinstallerat windows 8?

Om inte din windows nyckel står på chassit (kanske under batteriet), så kan det hända att din windows nyckel finns lagrad i UEFI på moderkortet.

Jag råkade ta bort min återställningspartition, men det gick att installera om windows med en windows 8.iso fil utan att behöva ange windows nyckeln. Nycklen hämtades i mitt fall från UEFI.