Qpad MK-50 problem skandinaviska bokstaver fungerar inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Qpad MK-50 problem skandinaviska bokstaver fungerar inte

Hej har ett valdigt konstigt problem, nar jag ska anvanda mig av nordiska bokstaver sa blir det bara tecken till exempel '[; mina sprakinstallningar ar svenska. Snalla hjalp!!!

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av KentaSås:

Hej har ett valdigt konstigt problem, nar jag ska anvanda mig av nordiska bokstaver sa blir det bara tecken till exempel '[; mina sprakinstallningar ar svenska. Snalla hjalp!!!

Är specifikt dina tangentbordsinställningar som är inställda på svenska eller är det möjligen andra språkinställningar du tittar på?

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av KentaSås:

Shift + Alt brukar lösa det ganska bra. Annars kan du gå in i kontrollpanelen - internationella och språkinställningar (jordgloben) där går du in under fliken språk och klickar på detaljer(heter den ivart fall hos mig). Där kan man ändra språk till sitt tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av NiftyNips:

Shift + Alt brukar lösa det ganska bra. Annars kan du gå in i kontrollpanelen - internationella och språkinställningar (jordgloben) där går du in under fliken språk och klickar på detaljer(heter den ivart fall hos mig). Där kan man ändra språk till sitt tangentbord.

Tack, detta knep löste problemet!

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9