Corsair HX1000 6+2 PCI-e spelar roll vilken 2-pin som sitter var?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Mar 2010

Corsair HX1000 6+2 PCI-e spelar roll vilken 2-pin som sitter var?

Tjenare!

Sleevade mitt Corsair HX1000 för något år sedan och av de icke-modulära kablarna fanns två st 6+2-pin PCI-e. Vad jag minns satt dessa 8 kablar sammanlänkade, som om 2-pinskontakterna tillhörde sin egen 6-pins PCI-e. Vid tillfället behövde jag bara två 6-pin PCI-e så sammanlänkade inte dessa igen.

Nu behöver jag dessvärre två 8-pin - spelar det någon roll vilken 2-pinskontakt man använder tillsammans med vilken 6-pinskontakt? De ickemodulära kablarna går ju bara in i nätaggregatet i en stor klump, så jag kan omöjligt avgöra viken som är vilken.

Förklarar kanske lite underligt så ni får fråga om ni inte förstår.

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Mar 2010

Ingen som tror sig veta? Vill så gärna tuta igång nya bygget, och detta är bland det sista som behövs göras.

Corsair är inte lika snabba som de brukar - min ticket har legat orörd sedan den 23:e

EDIT: Fick svar av Corsair idag. Om nu någon funderar över samma sak - nej, det spelar ingen roll.

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."