Amd Radeon r9 280x Sapphire Cf Blackscreens

Permalänk

Amd Radeon r9 280x Sapphire Cf Blackscreens

Tjenare Swecklockers!

Jag har fått/har ett problem med mina 280x grafikkort, de stänger av sig eller ger mig blackscreens. Jag har testat det mesta från av byta drivrutiner till att sänka strömtillförseln, öka fläktarnas hastighet mm. Så nu är frågan om detta är ett hårdvarufel från Amd eller om det finns ett sätt att lösa detta.

Permalänk

Uppdatera bios på korten kan hjälpa men det är väl inte helt riskfritt. Det ska man bara göra om man vet hur det går till.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Hur uppstår blackscreensen och vilka menar du? Är det att grafikkortsdrivrutinen återställt sig?

Permalänk

Jag fick redscreen för ett tag sen och då testade jag att höja volten till mobos ramminnen för jag har läst det någonstans. Att man kunde testa det å det värkar hjälpa mig iallafall.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Xake:

Hur uppstår blackscreensen och vilka menar du? Är det att grafikkortsdrivrutinen återställt sig?

De uppstår när jag spelar men ibland så får jag dem helt och hållet random utan någon förvarning. Trodde att det hade och göra med värmen men ibland så händer i starten av datorn vilket utesluter värme problemet tror jag, jag har testat olika versioner av catalyst och olika drivrutiner från amd och sapphires hemsida.

Permalänk

tror ni att xfx pro850w kanske inte kan täcka energi förbrukningen?

Permalänk

En viktig sak att notera är att ljudet funkar och jag kan röra på mig i spelet (fick några kompisar till att köra multiplayer och se så att jag rörde på mig)