Custom BIOS Sapphire 280x Toxic

Permalänk

Custom BIOS Sapphire 280x Toxic

Tjenare!

Tänkte försöka undervolta mitt Sapphire R9 280x Toxic lite. Idag kommer jag ned till 1200mV, men vill komma längre ned. Jag har förstått riskerna detta innebär, men Sapphire har något som heter: "Dual BIOS Switch, for both UEFI and non-UEFI systems". Mitt moderkort stödjer ej UEFI, därför undrar jag ifall något skulle skita sig under installationen, skulle det då fungera att ändra till det andra BIOSet(fast det verkar vara UEFI), eller skulle det inte fungera? Om inte, skulle jag då kunna sätta kortet i en dator med UEFI stöd, och sedan flasha första bioset igen?

Försökt hitta svar, men inte riktigt lyckats, så jag hoppas på någon hjälp här!

Tack!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk

Ifall någon undrar hur det gick sa ska jag förklara!

Jag använde ATIFlash för att spara en kopia av nuvarande ROM till USB sticka, satte sedan denna i Windows dator och öppnade den i VBE7, fick då upp meddelande att det var en UEFI rom, men det gick fortfarande att redigera. Ändrade spänning (stegvis med flera flashed) ned till 1.1V där jag är nöjd. Kom ihåg att spara orginalrom!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T