AMD Mantle och Trueaudio i Thief försenas

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Hos många spelföretag så tjänar anställda under medellön (27k) och har ingen OB trotts många jobbar 60 timmars veckor.

Hur vet du det då. Jag skulle alldrig jobba utan OB då är man dum.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Själv bojkottade jag EA efter Battlefield 3, tyckte spelet var riktigt dåligt och banan jag väntat i evigheter på (Strike at Karkand) var ett skämt... finns ingen känsla iaf BF3, BF4 har jag testat i ca 10 min: start, krash, start, krash, start - laddar, server krash.. sen gav jag upp!

Sim city var rätt kul, visserligen så var det piratat. Killen som ägde BF4 köpte även det men det var ospelbart så han plockade ner det istället. har man köpt spelet så får man ju göra vad situationen kräver för att kunna spela det

EA var ett av min favoriter tillsammans med Blizzard förr. nu så är EA "borta" och Blizzard är rätt nära..

Jo jag tyckte också att EA var riktigt bra under 90-talet och början av 00-talet. Allt ifrån Populous (utgivare) och Ski or Die till BF och vågar jag säga det? The Sims (ettan). Sen blev dom på tok för pengakåt, mest troligt pga framgångarna med The Sims och dess expansioner, där dom märkte att folk betalar för nästan vad som helst. Det började med en expansion till The Sims, sen en till, och en till, och en till och sen valde man att testa affärsmodellen på BF-serien med ganska lyckad framgång. Sen spårade det ur totalt och idag säljs en halvfärdig produkt, begränsar moddning av spelet helt och hållet med ursäkt att det är för komplicerat och säljer resten av spelet i form av DLC som lika gärna hade kunnat vara en gratis mod.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av IceDread:

I slutändan är det ingen som bryr sig. Det är egentligen bara detaljer. Studio som inte hinner klart i tid eller ledning som har för bråttom. Som kund ska man inte behöva bekymra sig. Det som spelar roll är liret och kvalitén.

Jag håller fullständigt med dig! Ville bara poängtera att DICE inte helt självmant ger ut ett ofullständigt spel. kvalitén på BF4 kan jag dock knappt säga något om pga att jag inte ens kan spela skiten för att Punkbuster jävlas x)

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Jo jag tyckte också att EA var riktigt bra under 90-talet och början av 00-talet. Allt ifrån Populous (utgivare) och Ski or Die till BF och vågar jag säga det? The Sims (ettan). Sen blev dom på tok för pengakåt, mest troligt pga framgångarna med The Sims och dess expansioner, där dom märkte att folk betalar för nästan vad som helst. Det började med en expansion till The Sims, sen en till, och en till, och en till och sen valde man att testa affärsmodellen på BF-serien med ganska lyckad framgång. Sen spårade det ur totalt och idag säljs en halvfärdig produkt, begränsar moddning av spelet helt och hållet med ursäkt att det är för komplicerat och säljer resten av spelet i form av DLC som lika gärna hade kunnat vara en gratis mod.

BF2/BF2142, Simcity 4 och Några av de äldre Need for speed var mina "barndoms"spel, alla utgivna av EA studios. dom flesta av dessa spel spelar jag än idag, medans flera ny inhandlade EA spel tappar stinget redan innan man ens kommit in i det. Det går utför för EA..

Permalänk

Ska bli riktigt kul att spela
Ser ut att bli riktigt bra och Thief spelen är ju riktiga klassiker!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Hur vet du det då. Jag skulle alldrig jobba utan OB då är man dum.

För att 4 av mina personliga vänner jobbar inom spelindustrin.

De ekonomiska lagarna om tillgång och efterfrågan råder där liksom i alla andra brancher. Efterfrågan är inte speciellt hög (några enstaka tusen totalt i Sverige varav mkt få nya jobb) och tillgången är enorm med alla utbildningar vi har i speldesign och alla som har det som drömyrke att göra datorspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RX1:

Du vet att EA tvingade Dice att släppa en månad tidigare än vad Dice ville va? så *Host* EA *Host*...

I slutändan är det helt irrelevant vem som gjorde vad. Dice gjorde spelet.. Och det släpptes fullt av buggar och dessutom uteslöts en enorm massa personer pga. instabila servrar.

Skrivet av Orici:

Visste inte om detta spela innan GMG skickade en rabatt kod. Men eftersom detta spel kommer att bli så AMD exklusivt så blir det inget köp även om det såg väldigt intressant ut.

Vad hemskt. AMD har sin logga i spelet. AMD exklusivt? Vad är egentligen AMD exklusivt i spelet? Mantle? Var det inte du som satt och påstod att Borderlands blev så mycket bättre när Nvidia hade PhysX i spelet? Är det inte Nvidia exklusivt? Eller är det bara när det gäller AMD som det är "Blä och buuu" från din sida?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Arbetslös är nog mest troligt.

Vad menar du med det att jag är arbetslös eller. Skulle inte tro det du när man köpt dator grejor för nästan 40 papp.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Du skrev: Jag skulle aldrig jobba utan OB då är man dum.

Då menade jag att man lätt kan bli ersatt av någon som gör jobbet billigare.

Visst... här i Sverige är vi lite bättre skyddade av de lagar/regler som finns.

Ok

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

I slutändan är det helt irrelevant vem som gjorde vad. Dice gjorde spelet.. Och det släpptes fullt av buggar och dessutom uteslöts en enorm massa personer pga. instabila servrar.

Vad hemskt. AMD har sin logga i spelet. AMD exklusivt? Vad är egentligen AMD exklusivt i spelet? Mantle? Var det inte du som satt och påstod att Borderlands blev så mycket bättre när Nvidia hade PhysX i spelet? Är det inte Nvidia exklusivt? Eller är det bara när det gäller AMD som det är "Blä och buuu" från din sida?

Tumnus du har själv klagat på exklusiva nvidia tekniker (exempel g-sync och physx). Men när amd gör trueaudio eller mantle som inte går använda på nvidia kort ser du inte det som ett problem. Du är vinklad och gillar Amd, låtsas inte som något annat. Jag personligen tycker det är bra när nya tekniker görs som bidrar till att pc branschen går framåt oavsett vilket företag som står bakom.

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jo jag tyckte också att EA var riktigt bra under 90-talet och början av 00-talet. Allt ifrån Populous (utgivare) och Ski or Die till BF och vågar jag säga det? The Sims (ettan). Sen blev dom på tok för pengakåt, mest troligt pga framgångarna med The Sims och dess expansioner, där dom märkte att folk betalar för nästan vad som helst. Det började med en expansion till The Sims, sen en till, och en till, och en till och sen valde man att testa affärsmodellen på BF-serien med ganska lyckad framgång. Sen spårade det ur totalt och idag säljs en halvfärdig produkt, begränsar moddning av spelet helt och hållet med ursäkt att det är för komplicerat och säljer resten av spelet i form av DLC som lika gärna hade kunnat vara en gratis mod.

Glömt Westwood studios? Vid tiden för uppköp 1998 hade Westwood studios ensamma 6% av PC-spelmarknaden. 5 år senare går de i graven. EA var big bad guy redan i slutet av 90-talet. De hade dock ett uppsving kring 2007-2008, då cheferna uttryckte att det var dålig affärsstyrning att söndra och härska med spelstudior. Sedan gick det utför igen. Det är inte för inte som EA blivit utnämnt till sämsta arbetsgivaren i USA eller vad utmärkelsen var.
Sim city 4 var oväntat bra och roligt, och håller än. Det finns fortfarande att köpa http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/23415-sim_city_4-delux...

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Glömt Westwood studios? Vid tiden för uppköp 1998 hade Westwood studios ensamma 6% av PC-spelmarknaden. 5 år senare går de i graven. EA var big bad guy redan i slutet av 90-talet. De hade dock ett uppsving kring 2007-2008, då cheferna uttryckte att det var dålig affärsstyrning att söndra och härska med spelstudior. Sedan gick det utför igen. Det är inte för inte som EA blivit utnämnt till sämsta arbetsgivaren i USA eller vad utmärkelsen var.
Sim city 4 var oväntat bra och roligt, och håller än. Det finns fortfarande att köpa http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/23415-sim_city_4-delux...

Försöker inte tänka så mycket på Westwood, river bara upp gamla sår. Dock lades ju Westwood inte riktigt ner, utan det slogs bara ihop med en annan studio som bildade EA Los Angeles som ändå har släppt helt okej spel, bland annat Command & Conquer 3 och Battle for Middle-Earth, men detta var under tiden då dom precis som du säger hade ett litet uppsving. Nu känns det som att det ska krävas mycket för att få ett nytt uppsving. Att slopa sin överdrivna DLC-affärsmodell skulle kunna vara vad som krävs. Ett DLC ska vara lite extramaterial, och absolut inte något som gör spelet komplett. Mest störde jag mig på Mass Effect 3 där man var tvungen att betala $10 för att få veta mer om The Protheans, som enligt mig är en väldigt viktig del av hela storyn.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Ase:

Vilken processor hinner inte med att sköta ljudet idag.
Känns ganska meningslöst med moderna processorer.
har inte varit ett bekymmer sen tidigt 90 tal när sound blaster korten gjorde stor skillnad,
men idag så funkar dom inbyggda ljudkorten på moderkortet utmärkt.
Direct sound har möjilighet att fixa ljudet men visst ja AMD har ju hittat på eget va bra(ursäkta ironin)
kan vara bra om det blir öppen standard nu är direct x standard. Så länge det inte är oberoende standard för alla så splittrar det bara. kan dock vara bra för steam eller så men fixa bra drivrutiner & verktyg till Linux istället.

Hm lite väl negativt kanske kan bli nåt för väldigt processorsvaga system & om det får en bred uppslutning av aktörer på marknaden

Skrivet av MhoKaY:

Do We Really Need AMD TrueAudio?

In conclusion, even if TrueAudio made genuine improvements in the accuracy of positional audio, which they claim is backed by "25 years of brain research," there are too many factors stacked up against its successful proliferation. Want better sound? Go get a nice sound card and/or better speakers/headsets. Don't count on dinosaur DSPs anymore. There are two components to better game audio, "immersion" and "output quality." Your game developer already took care of the "immersion" part, and today's premium sound cards and speakers/headsets look after "output quality." Not much room for AMD to squeeze into this neat little arrangement.

Tja det är inte alltid mycket spelrum för ljudet i spel. Om man ska tro artikeln nedan.

http://www.nordichardware.se/Grafikkort-Recensioner/amd-radeo...

Skrivet av xobust:

Jag frågade inte om True audio behövs eller inte.
Jag frågar om det används. Jag har redan ett par bra hörlurar och ljudkortets
inbyggda 3d dsp effekter är oftast skräp. Alla ljudkort med 3d effekter använder dsp effekter inte hårdvaru effekter som det var
förr i tiden. Det man kan göra är att köpa en bra dac+ amp som ger ett transparent ljud då är det upp till källan att
göra 3d effekter.

Precis. Vad jag hört än så är det bara mantle som kommer till BF 4. Men kanske patchar in det med (dock kanske det inte gör något större lyft i just BF4).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Försöker inte tänka så mycket på Westwood, river bara upp gamla sår. Dock lades ju Westwood inte riktigt ner, utan det slogs bara ihop med en annan studio som bildade EA Los Angeles som ändå har släppt helt okej spel, bland annat Command & Conquer 3 och Battle for Middle-Earth, men detta var under tiden då dom precis som du säger hade ett litet uppsving. Nu känns det som att det ska krävas mycket för att få ett nytt uppsving. Att slopa sin överdrivna DLC-affärsmodell skulle kunna vara vad som krävs. Ett DLC ska vara lite extramaterial, och absolut inte något som gör spelet komplett. Mest störde jag mig på Mass Effect 3 där man var tvungen att betala $10 för att få veta mer om The Protheans, som enligt mig är en väldigt viktig del av hela storyn.

Well, så kan man ju också se det. Men Westwood var ett välkänt varumärke, och sådant lägger man inte ner hursomhelst. C&C var fortfarande ett av de största vid tiden, även om det redan hade hunnit går ner lite. Sådant gör man sigi nte heller av med hur som helst, när man betalat dyra pengar för det. Vid sammanslagningen valde de flesta ändå att inte fortsätta. Det tyder på totalt misslyckad företagsstyrning.

"In August 1998, Westwood was acquired by Electronic Arts for $122.5 million in cash. At the time, Westwood had 5% to 6% of the PC game market.[1] In response to EA's buyout, many long-time Westwood employees quit and left Westwood Studios. Because of this and EA's newly imposed demands, games being developed by Westwood Studios at the time were rushed and left unfinished upon their release, namely Command & Conquer: Tiberian Sun.[3] All the subsequent games developed by Westwood were also heavily subjected to increased control by Electronic Arts, with some of them being cancelled.

Along with Westwood, EA had also acquired Virgin Interactive's development studio based in Irvine, California.[1] It was managed by Westwood and became known as Westwood Pacific, and later EA Pacific. Westwood Pacific developed or co-developed games like Nox and Command & Conquer: Red Alert 2, which takes place in an alternate universe to that of the original title Command & Conquer. One of the last games released by Westwood, Command & Conquer: Renegade (an action game, which mixed elements from first-person shooters and real-time strategy games) failed to meet consumer expectations and commercial goals Electronic Arts had set for it. In March 2003, Westwood Studios (along with EA Pacific) was liquidated by EA, and all willing staff were assimilated into EA Los Angeles. Their last video game was Earth & Beyond, a massively multiplayer online role-playing game (MMORPG).
At the time of its liquidation, Westwood employed a third of the original Westwood Studios personnel, some of which formed Petroglyph Games in April 2003, along with three of them (Brett Sperry, Adam Isgreen and Rade Stojsavljevic) forming Jet Set Games development studio in 2008, both based in Las Vegas, Nevada."

http://en.wikipedia.org/wiki/Westwood_studios

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Well, så kan man ju också se det. Men Westwood var ett välkänt varumärke, och sådant lägger man inte ner hursomhelst. C&C var fortfarande ett av de största vid tiden, även om det redan hade hunnit går ner lite. Sådant gör man sigi nte heller av med hur som helst, när man betalat dyra pengar för det. Vid sammanslagningen valde de flesta ändå att inte fortsätta. Det tyder på totalt misslyckad företagsstyrning.

"In August 1998, Westwood was acquired by Electronic Arts for $122.5 million in cash. At the time, Westwood had 5% to 6% of the PC game market.[1] In response to EA's buyout, many long-time Westwood employees quit and left Westwood Studios. Because of this and EA's newly imposed demands, games being developed by Westwood Studios at the time were rushed and left unfinished upon their release, namely Command & Conquer: Tiberian Sun.[3] All the subsequent games developed by Westwood were also heavily subjected to increased control by Electronic Arts, with some of them being cancelled.

Along with Westwood, EA had also acquired Virgin Interactive's development studio based in Irvine, California.[1] It was managed by Westwood and became known as Westwood Pacific, and later EA Pacific. Westwood Pacific developed or co-developed games like Nox and Command & Conquer: Red Alert 2, which takes place in an alternate universe to that of the original title Command & Conquer. One of the last games released by Westwood, Command & Conquer: Renegade (an action game, which mixed elements from first-person shooters and real-time strategy games) failed to meet consumer expectations and commercial goals Electronic Arts had set for it. In March 2003, Westwood Studios (along with EA Pacific) was liquidated by EA, and all willing staff were assimilated into EA Los Angeles. Their last video game was Earth & Beyond, a massively multiplayer online role-playing game (MMORPG).
At the time of its liquidation, Westwood employed a third of the original Westwood Studios personnel, some of which formed Petroglyph Games in April 2003, along with three of them (Brett Sperry, Adam Isgreen and Rade Stojsavljevic) forming Jet Set Games development studio in 2008, both based in Las Vegas, Nevada."

http://en.wikipedia.org/wiki/Westwood_studios

Att köpa varumärket enbart för att lägga ner det håller jag med om var rent ut sagt idiotiskt. EA hade definitivt tjänat på att ha kvar namnet. Förmodligen ville dom väl bara åt IP:n. Nu vet jag inte hur många som avgick direkt vid uppköpet och hur många som avgick när Petroglyph. Men man märkte att det fanns kompetent personal kvar en bit in på 2000-talet. C&C Generals samt Renegade höll hög kvalité, men sen började det bara gå utför. EA's senaste satsning med Generals 2 floppade ju totalt när dom bestämde sig för att göra det F2P, vilket till slut fick dom att lägga ner skiten då intresset svalnade.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Att köpa varumärket enbart för att lägga ner det håller jag med om var rent ut sagt idiotiskt. EA hade definitivt tjänat på att ha kvar namnet. Förmodligen ville dom väl bara åt IP:n. Nu vet jag inte hur många som avgick direkt vid uppköpet och hur många som avgick när Petroglyph. Men man märkte att det fanns kompetent personal kvar en bit in på 2000-talet. C&C Generals samt Renegade höll hög kvalité, men sen började det bara gå utför. EA's senaste satsning med Generals 2 floppade ju totalt när dom bestämde sig för att göra det F2P, vilket till slut fick dom att lägga ner skiten då intresset svalnade.

Ja, nyckelpersonerna var kvar efter EA:s köp såsom Frank Klepacki, Joe Kucan och Brett Sperry. Jag minns tiderna runt 2003. Westwoods fana hade redan då börjat fallna. Man hade sett tendenser rätt långt tidigare. I TS var Westwood "an Electronic arts company", i RA2 var det bara ett "brand" i introt. C&C Generals skulle ursprungligen bara heta Generals, då det inte hade något med C&C att göra, men EA ville det skulle gå under C&C. Personlignen tyckte jag det sög just för det. Westwood gjorde spelet som ett test för att lära sig behärska 3D inför Tiberian twilight. År 2003 var min blick inte så mycket på Westwood. EAs kontroll märktes, och Tiberian twilight låg fortfarande långt fram i tiden. Jag hade inte haft stenkoll på nyhetsflödet när jag plötsligt läser att EA lagt ner Westwood med hänvisning till att de inte hade några projekt att jobba på. Kort innan hade de blivit fråntagna 1-2 projekt som de höll på med. Det var inget hymmel om att det var förflyttning, utan nedläggning med erbjudande om anställning i annan division. Jag tror Louis Castle nappade, medan de andra lämnade.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian