Tappar HDMI anslutning med mitt 290

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
forumid=45
Registrerad
Jul 2001

Tappar HDMI anslutning med mitt 290

Hejsan

Lite bakgrundsfakta först

Har min vanliga datorskärm kopplad med DVI och sen en HDMI kabel gåendes till min förstärkare (Yamaha RX V-671) som i sin tur går till TV'n. Har inte Passthrough igång så förstärkaren måste vara igång för att få bild till tv'n

Anywho, mitt problem är detta

Har jag haft bild å ljud ut till förstärkaren/tv'n och sen stänger av förstärkare och tv för att senare starta upp den igen så verkar inte grafikkortet förstå att den skall skicka ut bild å ljud och går man till "Playback devices" så kommer detta fram

Har hittat en lösning som oftast fungerar, och det är att gå till Screen Resolution och sen ändra från "Duplicate these displays" till något av de andra alternativen och sedan byter tillbaka, då blir det som det skall vara

Men ibland funkar inte det tricket och man måste starta om datorn.

Bilden fungerar alltid, det är bara ljudet som inte verkar hänga med.
Kör med Beta versionen av catalyst, är även samma problem i den "riktiga" versionen.
Har även prövat med att koppla in och ut HDMI kabeln, men det fungerar inte..

Någon som har en bra lösning på problemet?

Inte Core i5 4670k | MSI Z87-G45 | Corsair 16gb 1600Mhz Vengeance | Corsair RM 750W 80+ Gold | Fractal Design Define R4 | Intel SSD 330 180+120gb | Windows 10 Pro | Sapphire Radeon 290 TRI-X | Dell UltraSharp U2713HM |