Har någon hotat att anmäla dig i wow för struntsak någon gång? Dela med er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolbur:

På tal om namn så blev en kompis tvungen att byta namn när han spelade druid och hette Turklöver. Tog oss ett tag att fatta vad som hade hänt. Någon turk måste tagit illa upp.

Det där är humor!

Skrivet av Morpiha:

Finner det kul att även idag så finns det folk som blir förvånade över tjejer på nätet. Min guildledare i WOTLK var en kvinna på 50+ men alla nya killar trodde hon var yngre (för att vara helt ärlig så lät hon yngre än vad hon var). Så mitt under en raid så kom alla dessa 16åringar med raggningskommentarer och försökte få guildledaren att komma in på skype för "fun time". Blev lite konstig stämning när killarna fick reda på hennes ålder samt att det var hennes man som var main tank/raid leader

Hahaha

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

trodde hot hörde till vardagsmat i wow?

har ju blivit en del "i will fuck ur mother" "i will report u to blizz" "gm will fuck u over, hes my brother" osvosv

men den bästa var nog när jag körde strat och fick mountet, slängde om looten till master loot innan vi slog ner bossen och gav det till min polare och vår healer i gruppen gick complete apeshit och började freaka ur och skrek om att han skulle döda mig och att hans liv var förstört och hur han skulle våldta min mor, sen tog det en halvtimme så började han gnälla om att han skulle anmäla mig till blizz och få mig bannad för att ninja honom och lura spelare. (körde WIM-addon) så jag tog en print på konversationen där jag var hyffsat lugnt med orden "its a game, learn to ninja or be ninja'd"
paff resulterade i en 6h ban för hans del.

tycker han har all rätt att bli förbannad när du beter dig som ett svin, folk som lurar ihop en grupp och sen masterlootar saker utan att ha klargjort detta för alla innan är i princip det värsta jag vet inom wow.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

tycker han har all rätt att bli förbannad när du beter dig som ett svin, folk som lurar ihop en grupp och sen masterlootar saker utan att ha klargjort detta för alla innan är i princip det värsta jag vet inom wow.

shit happens, det är ett spel det har hänt oss alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

shit happens, det är ett spel det har hänt oss alla.

bara för att du kanske har blivit "ninjalootad" någon gång rättfärdigar det inte att du beter dig lika illa mot någon annan och det är ju verkligen inte "shit happens" när det är en aktiv handling från din sida.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morpiha:

Finner det kul att även idag så finns det folk som blir förvånade över tjejer på nätet. Min guildledare i WOTLK var en kvinna på 50+ men alla nya killar trodde hon var yngre (för att vara helt ärlig så lät hon yngre än vad hon var). Så mitt under en raid så kom alla dessa 16åringar med raggningskommentarer och försökte få guildledaren att komma in på skype för "fun time". Blev lite konstig stämning när killarna fick reda på hennes ålder samt att det var hennes man som var main tank/raid leader

Just i wow hade jag inte direkt så många tjejer i guilderna jag var med i däremot hade jag en hel del kvinnor i en LOTRO kin som jag var med i. Våran raidleader var en kvinna tillsammans med hennes man. Sedan hade vi ett par ytterligare kvinnor i guilden. Vart inte förvånad när den första dök upp och jag blir inte det nu.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

ja fick frågan av en tjej i WoW om jag var homosexuell bara för ja inte hade stött på henne. hon var så van vid sexuella inviter att jag blev lite för onormal..
är man hetro så måste man ju komma med anspelningar, speciellt i WoW

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

ja fick frågan av en tjej i WoW om jag var homosexuell bara för ja inte hade stött på henne. hon var så van vid sexuella inviter att jag blev lite för onormal..
är man hetro så måste man ju komma med anspelningar, speciellt i WoW

Låter mer som "tjejen" ifråga lägger sitt självförtroende i att folk stöter på henne..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Intressant med folk som blivit bannade för att ha kört master looter och "ninjat"... När jag har pratat med GM så har dom sagt att är det master looter, så är det master looter'n som bestämmer över itemsen, om det inte är sagt något annat.
Som tex "some loot reserved" borde ju ingå i inget speciellt sagt

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Blev bannad 72h tidigare för att jag kallat någon "retard" i en bg. Känsliga människor!

Visa signatur

/H

Permalänk
Medlem
Skrivet av ploj:

Blev bannad 72h tidigare för att jag kallat någon "retard" i en bg. Känsliga människor!

Finns å andra sidan ingen anledning att springa omkring och kalla folk namn.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vuzuul:

i early tbc så va jag i nagrand och questade på min orc male shaman och sen helt plötsligt var det en blood elf paladin male som stalkade mig hela tiden, som gjorde /kiss / hug / dance och skit, så eftertag sa jag leave me alone you fucking gaylord. och så stack jag vidare, efter ett tag whispra han att han skulle reporta mig och grejjer för att han va gay på riktigt och vart offended att jag skrev gay lord och använde gay som ett skäls ord. Japp, så gick det 1-2 timmar sen dca jag plöttsligt, då va jag bannad i 3 dagar för sexual harrasment haha det är väll ända gången som jag blivit reportad för nått ^^ konstigt men kul va de ^^

Alltså, din svengelska dödar mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ploj:

Blev bannad 72h tidigare för att jag kallat någon "retard" i en bg. Känsliga människor!

Och du tycker det är konstigt eller? vet du ens va retard är för något . Om du nu vet det så vet du att det är inget man kaller en person för överhuvud taget. Jag raporterar allla som beter sig felaktigt och retard är ett av dom skälen. är så jävla less på alla 13 åringar som inte har vett i skallen och kallar vuxna mäniskor för spyord (eller rättare sagt du vet inte om dom är vuxna eller barn)

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av ploj:

Blev bannad 72h tidigare för att jag kallat någon "retard" i en bg. Känsliga människor!

skrev du med caps-lock ? ja brukade ha nöjet att Trolla genom att skriva "I'm getting horny when you caps-lock"

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

shit happens, det är ett spel det har hänt oss alla.

alltid skönt att se folk med helt ologiska resonemang. Blev rånad häromdagen, så tänkte råna någon tant på stan. Life's a game, shit happens #yolo

Skrivet av FreddieT:

Finns å andra sidan ingen anledning att springa omkring och kalla folk namn.

Freddie

Kanske är den lilla "elitisten" i mig som kommer fram då jag spelar PvP. Tror många förstår och känner igen sig,

Visa signatur

/H

Permalänk
Medlem
Skrivet av ploj:

alltid skönt att se folk med helt ologiska resonemang. Blev rånad häromdagen, så tänkte råna någon tant på stan. Life's a game, shit happens #yolo

kommer ifrån ålhuvet som jämför ett datorspel med verklighet.

fast du kanske är en av de få som påverkas av allt du spelar? springer du runt i mörka rum och nynnar på Pacman-melodier?

Permalänk
Skrivet av pokelia:

kommer ifrån ålhuvet som jämför ett datorspel med verklighet.

fast du kanske är en av de få som påverkas av allt du spelar? springer du runt i mörka rum och nynnar på Pacman-melodier?

om du blir ninja lootad efter ha hållit på i timmar med 40pers
så rycker du på axlarna "shit happens" det är ju bara ett spel

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

shit happens, det är ett spel det har hänt oss alla.

Trevlig inställning.

Antar att du menar "shit [people] happens".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ploj:

Kanske är den lilla "elitisten" i mig som kommer fram då jag spelar PvP. Tror många förstår och känner igen sig,

Jag skulle aldrig kalla någon jag känner eller inte känner för efterbliven bara för att de inte gör som jag tänker att de skall göra...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon81912:

Jag skulle aldrig kalla någon jag känner eller inte känner för efterbliven bara för att de inte gör som jag tänker att de skall göra...

Det är enligt mig ett av de största problemen med spel idag och en av anledningarna till att jag tröttnade på WoW. Man startar en Arathi Basin och ingen säger ett skit. 5 minuter senare går det åt helvette och någon person börjar skrika "FFS YOU IDIOTS, RUSH STABLES OMG NOOBS!!!!!"

Ska man lyckas bra krävs det kommunikation samt motivation, inte enbart piska. Ska du ändå klaga så ska du också ha gjort allt i din makt för att förhindra att det går dåligt, inte bara rusha valfri bas ensam utan att säga ett piss. Folk är inte tankeläsare!

Själv så har jag inga minnen av att ha blivit rapporterad, eller hotad att bli. Försöker leva efter principen att aldrig säga något som jag inte skulle kunna säga öga mot öga.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casgar:

Det är enligt mig ett av de största problemen med spel idag och en av anledningarna till att jag tröttnade på WoW. Man startar en Arathi Basin och ingen säger ett skit. 5 minuter senare går det åt helvette och någon person börjar skrika "FFS YOU IDIOTS, RUSH STABLES OMG NOOBS!!!!!"

Ska man lyckas bra krävs det kommunikation samt motivation, inte enbart piska. Ska du ändå klaga så ska du också ha gjort allt i din makt för att förhindra att det går dåligt, inte bara rusha valfri bas ensam utan att säga ett piss. Folk är inte tankeläsare!

Själv så har jag inga minnen av att ha blivit rapporterad, eller hotad att bli. Försöker leva efter principen att aldrig säga något som jag inte skulle kunna säga öga mot öga.

Hålller med helt o hållet i detta fallet direkt något går åt helvete så klagar healers på dpsen och tanksen på healerns healing och sen är det någon dps som säger "Fucking noob ,tards mm." slutar med att man skälv blir förbannad o ber dom bara hålla käft , slutar med att man väljer att kicka någon ibland råkar man ut för det skälv åxå. försöker unvika allt som har med tards att göra men ibland ifrågasätter man tankens sätt i tanka.

Får jag dålig healing så går jag iväg och gör ingen dps förens jag är uppfylld. en sak till jag har reagerat på det är allt tjafs menar varför finns ens Chat rutan den stör mig mer en något annat och man skall sitta o förklara för folk. klart som fan att man gör dålig dps om man nu måste sitta o förklara va som gäller. så jag har helt klart planerna på att bara stänga ner o plockar bort chatrutan helt så slipper man tjafs. Vill dom mig något talk to the air/hand)

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Jag skulle aldrig kalla någon jag känner eller inte känner för efterbliven bara för att de inte gör som jag tänker att de skall göra...

Efterblivna är dom just först när man känt dom ett tag irl

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

ja fick frågan av en tjej i WoW om jag var homosexuell bara för ja inte hade stött på henne. hon var så van vid sexuella inviter att jag blev lite för onormal..
är man hetro så måste man ju komma med anspelningar, speciellt i WoW

Du skulle ha sagt det till henne att, "hur ska du veta om hon är tjej eller kille?" menar jag spelar kvinnliga karaktärer och vist har jag fått frågan om jag är kille eller tjej men trodde inte det va så att man brydde sig så mycket när man sitter o spelar.

Drygast tycker jag är i allfall från ena till det andra folk som ska duella en utan att fråga? sen ger dom inte upp heller förens man ignorerar dom. Ska det vara så eller? menar frågar man får man svar och kan man inte ta det svaret så bör man nog inte heller spela.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

Du skulle ha sagt det till henne att, "hur ska du veta om hon är tjej eller kille?" menar jag spelar kvinnliga karaktärer och vist har jag fått frågan om jag är kille eller tjej men trodde inte det va så att man brydde sig så mycket när man sitter o spelar.

Drygast tycker jag är i allfall från ena till det andra folk som ska duella en utan att fråga? sen ger dom inte upp heller förens man ignorerar dom. Ska det vara så eller? menar frågar man får man svar och kan man inte ta det svaret så bör man nog inte heller spela.

Struntar själv i om det är kille eller tjej på "andra sidan". Kan konstatera att de kvinnor jag har lirat med har ofta varit med / börjat med wow tack vare pojkvän.

Hmmm. Nu när jag tänker efter ljuger jag. Guildledaren var kvinna. Hon styrde guilden bra, sen la hon ner wow.

Har nog sprungit ihop med fler kvinnor som spelat men kanske "dolt" vilka de är. Om de döljer vilka de är är det tragiskt men de har nog sina skäl.

Som du påpekar. Duellinvites när man bara kutar förbi kan glra mig halvtokig. Speciellt när man som låglevlade kutar ut ur städerna och får invites av level 90 när man själv är 15 eller så.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

Du skulle ha sagt det till henne att, "hur ska du veta om hon är tjej eller kille?" menar jag spelar kvinnliga karaktärer och vist har jag fått frågan om jag är kille eller tjej men trodde inte det va så att man brydde sig så mycket när man sitter o spelar.

ja visste att hon var Tjej IRL av två anledningar.
1# tjejer har ett annat textspråk, hon skrev på Engelska men var fransk. kan inte riktigt förklara är nåt man känner subtilt
2# mer moget snack inget P12 eller fjortis trams som var vanligt på ally (Ravencrest)
hon frågade saker om killar "varför gör ni så" osv + (ja ha en tvillingsyster) har man levt med nån hela sitt liv så ser man vissa mönster..

Citat:

Drygast tycker jag är i allfall från ena till det andra folk som ska duella en utan att fråga? sen ger dom inte upp heller förens man ignorerar dom. Ska det vara så eller? menar frågar man får man svar och kan man inte ta det svaret så bör man nog inte heller spela.

fanns nån addons där man kunde blockera alla förfrågningar om duell fån alla dessa p12, så trött på dom.

sen var det epic om man tog in nån ny i gruppen & han fick ta sig från instancens början.. alltid nån paladin som tog bubbla sprang igenom hela skiten tog aggro från allt och sen whipa hela gruppen.. ibland undrar man om var "troll"

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

om du blir ninja lootad efter ha hållit på i timmar med 40pers
så rycker du på axlarna "shit happens" det är ju bara ett spel

visst det är trist men som sagt...det är ett spel, det är ingenting som påverkar min verklighet.

Skrivet av L'ombra:

Trevlig inställning.

Antar att du menar "shit [people] happens".

..?

Permalänk
Skrivet av pokelia:

visst det är trist men som sagt...det är ett spel, det är ingenting som påverkar min verklighet.

vissa kan ju tycka det är ruttet att andrar tar saker som man inte behöver då det finns andra behöva just den saken.. bara för att du tycker "shit happens" & att du inte bryr sig om nån gör så mot dig.
så är det ändå drygt att köra nån instance flertal ggr för att få nånting och sen tar nån annan den bara för att tjäna några extra guld "eller ens andra char behöver den här så ja tar den"

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Synd att man ej får betalat varje gång man blir hotad att bli anmäld, började spela i december 04 aka *vanilla* blivit varnad 2 - 3 gånger från vanilla tills idag i MoP, men däremot blir man hotad med reports väldigt väldigt ofta, roligaste jag haft var en kille för två dagar sen som skulle reporta mig för att jag inte hjälpte han få chest event achivment i STV *blood arena* de va tydligen mitt fel att han inte fick chesten då jag farmade archeology / fishing med en guild mate. Roligt med folk som gnäller om att man ej hjälper någon man aldrig träffat, sen börja han snacka om att han hade mycket cash osv osv... slutade med att han satt o sa att hans farsa hade flera miljoner dollar sparade så han behövde inte gå i skolan, han va svensk och va inne fyra på morgonen, kul med bullshit som detta då han lirade på EU ^^ men men, grabben får väl lycka till på mcdonalds dom närmaste åren.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Möjligen inte i WoW, men i Guild Wars 2 som jag istället spelar händer det nästan dagligen. Tror jag blev rapporterad redan andra dagen när jag kom med konstruktiva åsikter till en snubbe i noobtåget i Queensdale. Det allra mest skrattretande exemplet jag kan komma på var dock i julas, då jag länge spelat med sword/dagger och frågade efter anledningen till att köpa ett legendary warhorn. Till saken hörde att detta warhorn hade sämre stats och dps, långsammare skills samt ett 1000x högre pris än den exotiska dagger jag för tillfället wieldade. Det hela slutade med att två personer rapporterade mig för att jag inte kunde acceptera "en snyggare look" som godtagbar anledning. Gissa om jag skrattade.

Visa signatur

Tyan Trinity S1854 | PIII 933/133/256 | 128MB PC133 | GF2 MX440 | V2 SLi 12MB | SB Live! CT4670 | Saitek Cyborg | Interstate '82 🕹🥳

Världen: never talk about yourself
Swec: Jag jag jag

Permalänk
Inaktiv

Jag kom på en gång när jag blev reportad för att jag inte kunde heala.
Tror jag var runt om level 64 priest och kom in i en instance. Tanken började pulla väldigt mycket mobs och jag fick använda hela mitt arsenal för att hålla honom vid liv samt resten av laget då han inte kunde hålla agroo.
Men efter första bossen så började han pulla ännu mer och tillslut fick han ihop ett sånt stort pack att han dog snabbare än vad jag kunde heala. Då började såklart han och hans polare att klaga på mig och skrev grejer som "OMFG Why are you not fucking healing?!" "Dont quee up for a instance as healer if you obviously cant fucking heal!" till mitt försvar så sa jag bara "I would say the same to you about tanking".
Dem två andra i gruppen försökte bara att pusha vidare och sa till oss att låta det va och bara fortsätta så vi kunde bli klara, vilket jag höll med om. Men tanken var inte lika glad, han började skriva saker som t.ex "Not before you report this bitch! People like this shouldnt play the game! Ruin everything for us who knows how to play" och han kan ha nämt något om samlag med mor min bla bla bla.
Tillslut blev jag trött på ungen och gav han en lång matematiskt uträkning om varför han inte hålls vid liv. Förklarade antalet mobs han drog på sig gjorde x skada i sekunden och han hade y i hp bla bla bla. Och till detta hade han inget bra svar utan han bara "FUCK YOU CUNT! Im going to ask my guild to report you!".

Det slutade med att jag reportade han och försåg blizzard med screenshots vilket resulterade i att han blev bannad. Hur länge vet jag inte om.

Permalänk
Entusiast

Att bli halvt idiotförklarad av en GM är inte något för alla;
Det började med att jag hittade en BoE epic i Eastern Plaguelands när jag testade ut Kung-fu panda expansionen, epicen i fråga var Staff of Jordan.
Jag tänkte någon dag senare lägga ut denne epic på AHn, men icke sade nicke, den var då helt plötsligt Soulbound, vilket den inte var dagen innan.
Jag skrev till en GM för att fråga vad som har hänt och hur den helt plötsligt blivit Soulbound bara av att ha legat i min inventory.
Personens briljanta förklaring var att jag varit i ett party och tagit den via need roll.
Det slutade med att han/hon blev frustrerad och blev otrevlig av anledningen "It's quite frustrating", för att jag förfrågade teorin om mitt så kallade "ninjalootande" av itemen jag skrev en ticket angående.

Jag har två saker att säga om det här,
* GM's var mycket mer professionella och trevliga för några år sedan i World of Warcraft.
* Enligt lite research angående detta så är det tydligen inget ovanligt att item's (BoE) blivit soulbound slumpmässigt utan att spelaren bakom karaktären gjort någonting med den.

Det är tydligen inte heller helt ovanligt att GM'sen loggar säger något helt annat än sanningen. Jag skulle gissa på en märklig glitch i systemet eller personal i kundtjänsten som inte orkar hjälpa spelarna/bryr sig om playerbasen.
Värt att notera i detta är också att jag var själv, inte i ett party och farmade mobs/quests i min ensamhet. Jag är en erfaren World of Warcraft spelare sedan vanilla och vet hur systemet fungerar. Jag struntar helt i guldet som itemen i fråga var värd, det är inte första gången kvalitén på kundtjänsten ingame brister kraftigt den senaste tiden.

Kvalitén, attityden och åldern bland spelarna stupar lika kraftigt som kundtjänsten nu för tiden.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -