Har någon hotat att anmäla dig i wow för struntsak någon gång? Dela med er.

Permalänk
Medlem

Fick dubbel name change en gång
Min flick prälle hette Vîagra och min guild hette "Keep you up". en gm whispa mig och sa att jag kommer att bli dc ad och få byta namn på GUILDEN!?. Crazy.. efter en stund fick jag en ny whisper från en annan gm som sa samma sak men att jag skulle byta namn på min prälle.. Jag svarade att jag redan fått ett meddelande från en annan gm, men han svarade aldrig utan jag blev dc. Fick byta namn på gubben när jag relogga men guilden behövde inte byta namn så jag har samma guildnamn kvar än :).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hygglo:

Fick dubbel name change en gång
Min flick prälle hette Vîagra och min guild hette "Keep you up". en gm whispa mig och sa att jag kommer att bli dc ad och få byta namn på GUILDEN!?. Crazy.. efter en stund fick jag en ny whisper från en annan gm som sa samma sak men att jag skulle byta namn på min prälle.. Jag svarade att jag redan fått ett meddelande från en annan gm, men han svarade aldrig utan jag blev dc. Fick byta namn på gubben när jag relogga men guilden behövde inte byta namn så jag har samma guildnamn kvar än :).

Klockrent namn xD

Permalänk
Medlem

I WOTLK gjorde jag och några polare en guild som hette <Two Orcs One Cup>, suspendad i tre dagar för offensive language.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wixia:

I WOTLK gjorde jag och några polare en guild som hette <Two Orcs One Cup>, suspendad i tre dagar för offensive language.

LOL!
Klyftigt namn

Permalänk

Kan berätta den senaste som uppstod för en vecka sen ungefär.

Jag och 4 guildies gankade/bloody coin farmade på Timeless Isle.
Det var flera som blev sura givetvis, så vi skrev: ''PVP server, move to PVE realm''. Då j*vlar blev 5-6 personer skitsura och sa att de skulle reporta oss för: ''Noob gankers, l2p''

Förstår mig fortfarande inte på folk som klagar på att man gankar. Det är ju en PVP realm då får man ju ta och acceptera att man kan bli dödad närsomhelst. Man får ju till och med en varning första gången gör en gubbe på en pvp realm.

Visa signatur

hej.

Permalänk
Inaktiv

Blev bannad i 3 dagar för att jag skrev haha fan va dålig du är efter jag hade vunnit över en grabb som hade duela mig 10 gånger..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chibi Yumi:

Kan berätta den senaste som uppstod för en vecka sen ungefär.

Jag och 4 guildies gankade/bloody coin farmade på Timeless Isle.
Det var flera som blev sura givetvis, så vi skrev: ''PVP server, move to PVE realm''. Då j*vlar blev 5-6 personer skitsura och sa att de skulle reporta oss för: ''Noob gankers, l2p''

Förstår mig fortfarande inte på folk som klagar på att man gankar. Det är ju en PVP realm då får man ju ta och acceptera att man kan bli dödad närsomhelst. Man får ju till och med en varning första gången gör en gubbe på en pvp realm.

PvP är PvP då får man tåla att bli gankade.. Mins i Cataclysm då tog jag tillsammans med 79 andra över Orgrimmar över en hel dag, och det sluta med att vi alla vart "disconnected" och sen när vi logga in igen så var vi i Stormwind

Permalänk
Avstängd

Några bans har man fått över åren (startade vid vanilla release, slutade i oktober 2013). Vissa har självfallet varit riktiga, såsom för botting osv, men anklagelserna man har fått är otroliga.

Ett av de konstigaste var i 3v3 under S9 - mötte RMS och tog dem, varav man får ett whisper senare från roguen ifråga som lydde att mitt team hade förstört hans lagswitch och skulle bli reportad för detta. Jag menar, wat?

Edit; kan tillägga att detta var på 2.2k+, inte 1200 random 3v3 cap.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

48h suspension för att heta Ginger på min warlock och spamma "Out of souls(hards)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laykith:

48h suspension för att heta Ginger på min warlock och spamma "Out of souls(hards)"

Haha

Inte reportad. Men blev kickad från en RBG grupp för att jag inte kunde prata pga de muta mig serverside på TS3. Sa detta till dem och fick till svar :fucking noob no mic no rbg.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibi Yumi:

Kan berätta den senaste som uppstod för en vecka sen ungefär.

Jag och 4 guildies gankade/bloody coin farmade på Timeless Isle.
Det var flera som blev sura givetvis, så vi skrev: ''PVP server, move to PVE realm''. Då j*vlar blev 5-6 personer skitsura och sa att de skulle reporta oss för: ''Noob gankers, l2p''

Förstår mig fortfarande inte på folk som klagar på att man gankar. Det är ju en PVP realm då får man ju ta och acceptera att man kan bli dödad närsomhelst. Man får ju till och med en varning första gången gör en gubbe på en pvp realm.

Personligen bryr jag mig inte speciellt mycket om jag blir dödad på en PvP realm. Om de jävlarna däremot campar mitt corpse blir jag förbannad. Jag betalar för speltiden, då vill jag inte att någon sitter på mitt lik och dödar mig om och om igen och förstör spelet för mig. Har hänt för många gånger att de suttit på eller i närheten av mig i 30+ min (har gått afk vid de tillfällena) och dödat mig varje gång jag ressat. Oftast är det dessutom 90's som sitter och campar på en så man verkligen inte har en chans när man levlar.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Haha gotta love that, man ställer lugna seriösa frågor till folk man retat upp med rätta, så blir de ännu argare xD

Jag skrev i /y lite otrevliga rasistiska saker, det var en sång... (givetvis på skoj), vill inte skriva lyriks för det var ganska dumma grejer och saker som folk faktiskt kan ta riktigt illa, vad ska man säga, jag var ung och dum... Funderar än idag varför jag inte blev bannad för det.

Sen så skrek jag "its ok to be gay" i /y i org, fick folk som whispade reported, men ja det blev ju ingen ban eller varning.

I övrigt så har man ju trollat folk som givetvis först varit rövhål så att de blivit ännu argare och ska reporta mig etc. Aldrig fått någon varning eller ban dock.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Inaktiv

Blev reportad precis av 4 stycken personer
Story: Jag levlar en Disc Priest och kör därför väldigt mycket dungeons som healer.
Jag hamnade i en instance för en stund sen med 4 andra gangsters som var trevliga i början men sa dock inte så jätte mycket.
Vår grupp bestod av: DK (tank), Warrior, Hunter, Mage och Priest. Allt flöt på skit bra fram tills att vi dödade Karsh Steelbender (BC) och Quicksilver Amulet droppade. Eftersom jag fortfarande hade kvar WOTLK neck så var detta en otrolig upgrade för mig och jag needade på den.
Och oj oj oj då bröt helvetet löss...magen började skricka om att den var reserverad till honom och han behövde den mer än mig. Det var ju smått underligt då det inte fanns någon crit eller mastery på necken. Jag sa till honom att lugna sig och att han inte ska köra med spirit då det är en stat som healers använder. Då hoppade resten av Björnligan in och sa att jag var dum i huvudet och vet ingenting om spelet och det är sånt som man kan förvänta sig från någon som har "köpt ett account".

Sen så började dem skriva ord på svenska så som "horunge","fitta","böghelvete" osv. Detta var som julafton i Maj då detta gjorde det bara roligare. När dem förstod att jag var svensk började dem skriva grejer som "DU ÄR INTE SÅ JÄVLA COOL SOM DU TROR!!! BERÄTTA VART DU BOR SÅ SKA VI SE OM DU VÅGAR TRÄFFAS" vilket jag svarade "Gosse lille, detta är inget dagis. Du hör inte hemma här."

Tillslut sa jag till magen att han kunde få rolla om necket. Om han rollade högre än mig så skulle han få det. Hans roll hamnade på 75 och min på 87
Det blev ännu mer hets och dem sa att de skulle reporta mig till Blizzard för ninja looting och trakasserier. Hoppas dem skicka med ett Engelska till Svenska lexikon då Blizzard inte kommer förstå majoriteten av konversationen.

Jag hoppade sen ur gruppen då vi inte kom någonstans och jag orkade inte vänta.

Vore väldigt fest om killarna såg detta inlägget

Permalänk
Skrivet av FreddieT:

Personligen bryr jag mig inte speciellt mycket om jag blir dödad på en PvP realm. Om de jävlarna däremot campar mitt corpse blir jag förbannad. Jag betalar för speltiden, då vill jag inte att någon sitter på mitt lik och dödar mig om och om igen och förstör spelet för mig. Har hänt för många gånger att de suttit på eller i närheten av mig i 30+ min (har gått afk vid de tillfällena) och dödat mig varje gång jag ressat. Oftast är det dessutom 90's som sitter och campar på en så man verkligen inte har en chans när man levlar.

Freddie

Kan hålla med om att det är jobbigt, speciellt när det är low lvl ganks.
Jag gankar endast när jag ser en random snubbe samtidigt som jag farmar ores/herbs, dödar dem och plockar min ore/herb. Sen sticker jag därifrån.
Eller bloody coin farm på timeless isle.

Skrivet av Morpiha:

Blev reportad precis av 4 stycken personer
Story: Jag levlar en Disc Priest och kör därför väldigt mycket dungeons som healer.
Jag hamnade i en instance för en stund sen med 4 andra gangsters som var trevliga i början men sa dock inte så jätte mycket.
Vår grupp bestod av: DK (tank), Warrior, Hunter, Mage och Priest. Allt flöt på skit bra fram tills att vi dödade Karsh Steelbender (BC) och Quicksilver Amulet droppade. Eftersom jag fortfarande hade kvar WOTLK neck så var detta en otrolig upgrade för mig och jag needade på den.
Och oj oj oj då bröt helvetet löss...magen började skricka om att den var reserverad till honom och han behövde den mer än mig. Det var ju smått underligt då det inte fanns någon crit eller mastery på necken. Jag sa till honom att lugna sig och att han inte ska köra med spirit då det är en stat som healers använder. Då hoppade resten av Björnligan in och sa att jag var dum i huvudet och vet ingenting om spelet och det är sånt som man kan förvänta sig från någon som har "köpt ett account".

Sen så började dem skriva ord på svenska så som "horunge","fitta","böghelvete" osv. Detta var som julafton i Maj då detta gjorde det bara roligare. När dem förstod att jag var svensk började dem skriva grejer som "DU ÄR INTE SÅ JÄVLA COOL SOM DU TROR!!! BERÄTTA VART DU BOR SÅ SKA VI SE OM DU VÅGAR TRÄFFAS" vilket jag svarade "Gosse lille, detta är inget dagis. Du hör inte hemma här."

Tillslut sa jag till magen att han kunde få rolla om necket. Om han rollade högre än mig så skulle han få det. Hans roll hamnade på 75 och min på 87
Det blev ännu mer hets och dem sa att de skulle reporta mig till Blizzard för ninja looting och trakasserier. Hoppas dem skicka med ett Engelska till Svenska lexikon då Blizzard inte kommer förstå majoriteten av konversationen.

Jag hoppade sen ur gruppen då vi inte kom någonstans och jag orkade inte vänta.

Vore väldigt fest om killarna såg detta inlägget

Haha, Premades utan hjärnor/logiskt tänkande får mig alltid att skratta
Gissar på att de är små skitungar i min ålder (runt 16 år). Sorgligt.

Visa signatur

hej.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chibi Yumi:

Kan hålla med om att det är jobbigt, speciellt när det är low lvl ganks.
Jag gankar endast när jag ser en random snubbe samtidigt som jag farmar ores/herbs, dödar dem och plockar min ore/herb. Sen sticker jag därifrån.
Eller bloody coin farm på timeless isle.

Haha, Premades utan hjärnor/logiskt tänkande får mig alltid att skratta
Gissar på att de är små skitungar i min ålder (runt 16 år). Sorgligt.

Haha ja tyvärr så är dem nog inte jätte gamla. Man ska dock inte dra alla över en kam och säga att alla i den åldern är skitungar ^^
Har stött på många vuxna personer i WoW som beter sig som 13 åringar xD

Permalänk
Skrivet av Morpiha:

Haha ja tyvärr så är dem nog inte jätte gamla. Man ska dock inte dra alla över en kam och säga att alla i den åldern är skitungar ^^
Har stött på många vuxna personer i WoW som beter sig som 13 åringar xD

True, Drar med mig själv och två polare isåfall

Visa signatur

hej.