AMD Catalyst Mobility - inkompatibel maskinvara/programvara

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

AMD Catalyst Mobility - inkompatibel maskinvara/programvara

Hej! Fick precis låna en bekants Sony Vaio laptop och formaterade den nyligen. Nu vill jag installera drivrutiner till t.ex grafik och nätverkskortet, men när försöker installera AMD Catalyst så får jag följande:

"Det går inte att hämta AMD Catalyst Mobility p.g.a inkompatibel maskinvara/programvara på datorn.

Det finns inget stöd för versionen av din grafikadapter.
Kontakta notebook-tillverkaren för en uppdatering av grafikdrivrutinen."

Har testat ladda ner drivrutinerna manuellt men får samma svar där. Kommer inte åt mitt nätverk genom TP kabel utan den hittar bara trådlöst och Bluetooth nätverken.

Någon som upplevt samma och/eller har svar på mitt problem? Mycket tacksam för all hjälp!

EDIT: Har "ATI Mobility Radeon™ HD 5470"

mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av x3rv:

Hej! Fick precis låna en bekants Sony Vaio laptop och formaterade den nyligen. Nu vill jag installera drivrutiner till t.ex grafik och nätverkskortet, men när försöker installera AMD Catalyst så får jag följande:

"Det går inte att hämta AMD Catalyst Mobility p.g.a inkompatibel maskinvara/programvara på datorn.

Har testat ladda ner drivrutinerna manuellt men får samma svar där. Kommer inte åt mitt nätverk genom TP kabel utan den hittar bara trådlöst och Bluetooth nätverken.

Någon som upplevt samma och/eller har svar på mitt problem? Mycket tacksam för all hjälp!

mvh

Ladda ner från tillverkarens hemsida om du inte gör det. Alltså inte AMD utan Sony.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av x3rv:

mvh

Hur ser det ut i enhetshanteraren? Du verkar åtm fattas driver till nätverkskortet. Skulle tro att du även fattas chipset drivern, vilket isf skulle kunna förklara strulet med grafikdrivern.