Jukebox med Raspberry Pi, Behöver lite tips!

Permalänk
Medlem

Jukebox med Raspberry Pi, Behöver lite tips!

Tjena Sweclockers!

Jag jobbar med autistiska barn, och ett stort problem vi har är att vi inte har något annat än CD-skivor för musik. Många mikroanläggningar kan spela upp MP3-filer genom USB, men dessa är en för stor investering pga att allting åker i golvet jämt och ständigt, så det mesta i elektronikväg håller inte så länge hos oss. Vi har nån gång försökt med mp3-spelare kopplade till billiga datahögtalare, men det funkar inte med en massa sladdar och kontakter då allt pajar ganska så snart.

Jag kom på idén att bygga en robust "MP3-jukebox", med vaddering på utsidan och en Raspberry Pi med diverse script som startar en musikspelare vid boot och som kan använda hårdvaruknappar kopplade till IO-pinnarna, typ PLAY,BACK,NEXT,SHUFFLE etc. Tyvärr har jag ingen erfarenhet med scripting eller programmering, och har aldrig använt något annat än XMBC på raspberryn. Finns det några färdiga mjukvarulösningar för detta möjligtvis, eller får jag skola om mig till linux-expert?

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk