Byta LCD på Fujitsu Lifebook A-series

Permalänk

Byta LCD på Fujitsu Lifebook A-series

Hej
Jag gick till min återförsäljare och frågade var det skulle kosta att fixa en ny lcd. De sa att det skulle kosta mer än 2 tusen (700 för arbete).
när jag senare kollat på Ebay vad en LCD skulle kosta så kostar den betydligt mycket mindre, 600kr ungefär. Det jag undrar är om dessa
LCDer levereras med alla kontakt sladdar och om jag som hyfsad kunnig med datorer och montage kan montera den själv. Jag har på youtube
sett att man kan montera en LCD ganska enkelt men jag undrar hur känslig skärmen är och om någon har några tips när det gäller att handla
LCD på Ebay eller vad ni tycker jag ska göra? (Värt att veta är att detta är ingen bra dator köptes för ett år sedan för 3.9 tusen.)

Uppskattar alla tips och tricks jag kan få!

Mvh Sven-David

Permalänk
Skrivet av SvendavidJ:

Hej
Jag gick till min återförsäljare och frågade var det skulle kosta att fixa en ny lcd. De sa att det skulle kosta mer än 2 tusen (700 för arbete).
när jag senare kollat på Ebay vad en LCD skulle kosta så kostar den betydligt mycket mindre, 600kr ungefär. Det jag undrar är om dessa
LCDer levereras med alla kontakt sladdar och om jag som hyfsad kunnig med datorer och montage kan montera den själv. Jag har på youtube
sett att man kan montera en LCD ganska enkelt men jag undrar hur känslig skärmen är och om någon har några tips när det gäller att handla
LCD på Ebay eller vad ni tycker jag ska göra? (Värt att veta är att detta är ingen bra dator köptes för ett år sedan för 3.9 tusen.)

Uppskattar alla tips och tricks jag kan få!

Mvh Sven-David

Ang att byta skärm själv så brukar detta vara hyfsat enkelt. Dock är det med lite flax endast kablage och/eller invertern som spökar. Om du inte får bild, har du testat att koppla in en extern skärm elr tv, bild isf? Om nej kan det vara grafikkretsen som get upp, och då är det inte läge att satsa på en ny elr beg skärm.

Ang ev tillhörande kablage till lcd från ebay så vet jag inte, själv brukar jag vid behov ropa in defekta burkar från tex tradera från säljare med höga omdömespoäng. I ditt fall självklart en identisk defekt burk, men där skärmen är ok. Som bonus brukar det då även bli lite andra reservdelar som kan anv till annat.