Billig digitalkamera för min systerdotter

Permalänk
Medlem

Billig digitalkamera för min systerdotter

Som rubriken lyder så söker jag en digitalkamera som min systerdotter kan använda under hennes resa. Helst runt 500lappen. Tack på förhand.

Permalänk

då budgeten är 500kr skulle jag vilja fråga om det inte vore idé att ge henne ett presentkort på exempelvis http://www.scandinavianphoto.se/ så får hon välja själv om hon vill lägga till stålar. Annars är det väl bara nått i stil med en Nikon Coolpix L29 som kan rymmas i budgeten. hon lär dock behöva ett större SD-kort om hon inte kan göra backup till laptop eller liknande.

Vad har hon för Mobiltelefon? om hon gillar instagram och dylikt lär hon gilla en kamera som kan synka med mobilen.

Visa signatur

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

Permalänk
Medlem

För 500kr är urvalet ganska begränsat och det är i regel äldre modeller som butikerna vill sälja slut på som ligger i denna prisklass. Nikon L27/28/29 har fördelen att ha optisk zoom och riktig blixt, men i övrigt tar åtminstone de lite bättre mobilkamerorna bilder av liknande kvalitet.

Kan man tänka sig att sträcka sig till 1000-lappern tycker jag att Canon SX170IS, som är nedsatt pris på hos CDON, är väldigt prisvärd om inte kameran måste vara superkompakt. Den har relativt bra bildkvalitet och bilder som är hyfsade även på ISO800 och den har ganska stort zoomomfång, vilket gör det användbar i fler situationer.

Permalänk

Eller så får du vända dig till blocket, om du ska få bättre kamera för pengarna. http://www.blocket.se/stockholm/Canon_Ixus_130_o_canon_objekt...

Visa signatur

My Computer -|- CPU: Intel Core i7 6700K -|- ASUS Z170 PRO GAMING -|- Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED -|- ASUS GeForce GTX 1060 6GB STRIX GAMING OC -|- 360 GB SSD -|- 3TB HDD -|- Corsair Hydro H75 -|- Cooler Master Silencio 550 -|- Corsair RM750x 750W -|-

Permalänk
Medlem

500 kr ger inte mkt. Denna kamera saknar också även troligen laddare... varmed batterier måste köpas varmed användarkostnaden ökar rejält.