Gratis alternativ till LogmeIn ?

Permalänk
Medlem

Gratis alternativ till LogmeIn ?

Jag har använt LogmeIn i flera år. Jag gillade att man kunde installera en programvara, sedan kunde jag styra datorn varifrån och närhelst jag ville - utan interaktion från datorn jag vill fjärra.

Nu när det inte är gratis längre så är det inte ett alternativ för mig. Jag undrar, vad använder ni själva?

Jag är bekant med TeamViewer så det vore kanske något. Däremot vill jag helst använda programvara som är helt gratis.
Windows RDP är inte heller ett alternativ.

Det enda kravet jag har på applikationen är egentligen bara att man ska kunna fjärrstyra datorn utan att behöva ange ett ID/lösenord. Med fördel om det även fungerade för Mac.

Visa signatur

Shit happens

Permalänk

teamviewer om det bara är privat användande?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

teamviewer om det bara är privat användande?

Det är blandat faktiskt. Mestadels privat, men även i kommersiellt syfte. Därför känns det inte bra att använda TeamViewer. Dessutom kostar licensen mer än vad jag omsätter per år

Visa signatur

Shit happens

Permalänk

Även jag tycker det vore högintressant med alternativ till Logmein. Teamviewer har jag kört tidigare men gillade det inte, men det var länge sedan så kanske får göra ett nytt försök.

Om någon annan har ett annat tips än teamviewer så mottages det tacksamt

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM