Permalänk
Medlem

såga i chassifönster?

Halloj, har en 200mm fläkt som ligger och skräpar. Tänkte fästa den på mitt chassifönster men undrar om det spricker eller blir fult om jag borrar eller sågar(med sticksåg) i det?

Permalänk
Medlem

Använd en klinga med små tänder, ett blad för metal fungerar.
Har för mig att man skall ha hög frammatningshastighet när man jobbar i plexiglas.

Men skulle säga att det är jättesvårt att få till en fin finnish med en sticksåg.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaret, vad tror du om att såga ut det först med sticksågen och sen finslipa med en vinkelsåg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moxxi:

Okej, tack för svaret, vad tror du om att såga ut det först med sticksågen och sen finslipa med en vinkelsåg?

1* Tejpa alla ytor innan du börjar kapa. Det är för att förhindra repor.

2* Märk tydligt med en penna vars du ska kapa.

3* Borra hål i mitten av håletsom du ska kapa. Samma diameter som sticksågs bladet eller större. Börja därifrån och jobba dig utåt. Stressa inte.

4* Kapa 1-2 millimeter mindre än vad du har tänkt att hålet ska bli.

5* Fila/slipa ner sista biten med valfri fil eller slipmaskin. Rondell/vinkelslip med lamellskiva går också bra. Ta det lite piano bara.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av Moxxi:

Halloj, har en 200mm fläkt som ligger och skräpar. Tänkte fästa den på mitt chassifönster men undrar om det spricker eller blir fult om jag borrar eller sågar(med sticksåg) i det?

Jag har använt hålsåg med fina tänder. Detta medför ju ett 100% runt hål. Vilket kanske kan vara snyggt?
Finns i 200mm! (:

Visa signatur

|ASUS RAMPAGE IV EXTREME X79 S-2011 EATX | Intel i7 4930K @4.7GHz | Corsair H110i | 32GB Corsair Dominatior Platinum 1866MHz | Nvidia GeForce GTX 780Ti|Corsair Force GT 240GB SSD| Corsair AX 1200i |

Permalänk
Medlem

Låter bra! Tack för svaren guys! Testar nog detdär med hålsågen:-)