Permalänk
Medlem

Död HP G61 !

En HP G61 alltså som verkar död. Har testat några saker som att hålla nere power knappen allt från 30 till 120+ sekunder massor med gånger. öppnat upp halva datorn, provat att ta ur och testa minnesmodulerna 1 för 1 i olika slots (själv har jag svårt att tro att maskinen inte ens skulle köra igång alls om det var något sådant problem). Har mätt spänningen på utgången på laddaren (funkar normalt), osv.

Det som väcker min uppmärksamhet är att varje gång jag sätter i laddarens kontakt i intaget på laptopen så lyser LEDen precis bredvid i ett antal sekunder men slocknar sedan. Även om då jag rör kontakten fram och tillbaka och den inte känns fast alls (vet inte om det är normalt) så bryts inte mönstret, dvs att varje gång jag stoppar in kontakten så lyser intags LEDen ett antal sekunder men slocknar sedan, oavsett om jag rör kontakten åt olika håll eller inte. Hoppades på att jag skulle behöva reparera/byta själva uttaget på laptopen, men detta tyder alltså på att moderkortet är pensionerat ?!

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Avstängd

Är nog moderkortet som gjort sitt.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]