Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

7660D + HD 6850

Hej SweC!

Jag har börjat krångla med att få en Trinity-GPU att fungera med ett HD 6850, dock går det inget vidare. Hittar varken inställningar eller andra ledtrådar för hur jag aktiverar crossfire över dessa GPU'er. Ska Crossfire vara "enebled" i GPU-Z när allt är som det ska?

Med vänlig hälsning.

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Aug 2009

Trinity tillåter väl 6670 som högst för dual Graphics.

Skickades från m.sweclockers.com

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av YamahaDGX630:

Hej SweC!

Jag har börjat krångla med att få en Trinity-GPU att fungera med ett HD 6850, dock går det inget vidare. Hittar varken inställningar eller andra ledtrådar för hur jag aktiverar crossfire över dessa GPU'er. Ska Crossfire vara "enebled" i GPU-Z när allt är som det ska?

Med vänlig hälsning.

De två korten är inte kompatibla.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av laudanum:

Trinity tillåter väl 6670 som högst för dual Graphics.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av DavidtheDoom:

De två korten är inte kompatibla.

Jaså, där ser man, tack tack

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i