Permalänk
Medlem

Tips på chassi

Tjena!
Jag har idag en silverstone TJ08E. Ett smidigt mATX chassi som är ganska litet och har många bra egenskaper. Jag vill dock ha ett nytt då jag skulle vilja ha ett chassi utan 180mm fläkt i fronten.

Krav:
Liknande storlek, dvs mATX och små mått
Helst bra möjligheter för passiva nätagg
Plats för 120mm inblås + utblås
Plats för stora grafikkort
plats för minst 1 3,5tums enhet
Plats för stora cpu kylare(Noctua DH-14) eller i värsta fall vattenkylare av sluten typ.

Finns det något chassi som kan vara ett steg åt rätt håll för mig?

Permalänk
Medlem

Bitfenix Phenom är väldigt trevligt, satte ihop ett system i det för ett tag sedan.
Dubbla 120mm i toppen som insug och 140/120 bak som utblås funkar riktigt bra.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Bitfenix Phenom är väldigt trevligt, satte ihop ett system i det för ett tag sedan.
Dubbla 120mm i toppen som insug och 140/120 bak som utblås funkar riktigt bra.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23859641/Penom.jpg

Bra att veta: Phenom M och Prodigy M är samma innandöme. Den enda funktionen som skiljer är att man inte kan ha en 5.25-tums enhet i Phenom.

Permalänk
Medlem

Bra förslag! Riktigt snygga chassin som bitfenix gör, dock inget som faller mig i smaken just nu.

Jag har spanat in:
http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=314&area=en

Men det vore skoj att välja något annat än ett chassi från samma tillverkare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skrotnisse92:

Bra förslag! Riktigt snygga chassin som bitfenix gör, dock inget som faller mig i smaken just nu.

Jag har spanat in:
http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=314&area=en

Men det vore skoj att välja något annat än ett chassi från samma tillverkare.

Bättre låda i det formatet hittar du troligen inte. Jag hade tj08 förut och nu har jag ps07. Tj08 har snäppet bättre flöde i förhållande till ljudnivån om man byter 180mm fläkten i fronten (AP fläkten är ingen höjdare)
I mitt ps07 har jag fläktar från noctua och det är riktigt tyst och bra, men också lite varmare än tj08.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Bättre låda i det formatet hittar du troligen inte. Jag hade tj08 förut och nu har jag ps07. Tj08 har snäppet bättre flöde i förhållande till ljudnivån om man byter 180mm fläkten i fronten (AP fläkten är ingen höjdare)
I mitt ps07 har jag fläktar från noctua och det är riktigt tyst och bra, men också lite varmare än tj08.

Vilken är tystas av dom?

Jag har bytt 180mm AP fläkten mot phobya 180mm röda men tycker den dundrar för mycket iaf. Trots fläktkontroller.

Låter rimligt med varmare än tj08, tj08 kyler grymt med sin 180mm fläkt. Men två 120mm fläktar låter smidigare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skrotnisse92:

Vilken är tystas av dom?

Jag har bytt 180mm AP fläkten mot phobya 180mm röda men tycker den dundrar för mycket iaf. Trots fläktkontroller.

Låter rimligt med varmare än tj08, tj08 kyler grymt med sin 180mm fläkt. Men två 120mm fläktar låter smidigare.

Det är ju lite lättare med 120mm fläktar då det finns ett större utbud. Jag kör mina fläktar på lägsta möjliga hastighet med det moderkort jag har via PWM, och det är verkligen knäpptyst (har burken på skrivbordet)
Vill man öka på kylningen så kan man bara vrida upp hastigheten på fläktarna bara, men då ökar också ljudet. Jag upplever det som att lådan låter mer vid belastning än vad tj08 gjorde, medan ps07 är tystare i idle, om man kör med andra fläktar än original. Belastning är dock ofta synonymt med att man har hörlurarna på sig så man hör ändå inte datorn