Hyresvärd stänger ner internet-leverantör, uppsägningstid?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010

Hyresvärd stänger ner internet-leverantör, uppsägningstid?

Svårt att skriva en bra rubrik till detta... Men hur som:

Jag bor i en vätterhemlägenhet, i den finns fiber 100/100

Betalar just nu till både kommunen (185:-) som har kablarna och tele2 (99:-) som är internetleverantör (?)....
Den 19e feb gick vätterhem ut med info om att internet från tele2 kommer stängas ner den 31 mars, och att man måste byta leverantör http://www.vatterhem.se/boende/Nyheter/Den-31-mars-slacks-TEL...

Visst, aldrig varit nöjd med tele2, men frågan är vem som ska betala för uppsägningstiden som kommer vara april och maj?
Personligen tycker jag att vätterhem ska stå för det när de går ut med informationen långt ifrån i tid att kunna säga upp tills dess att det stängs ner

Ska ringa imorrn och kolla, men kanske kan få insikt och information från er innan jag ringer i mitt förtret?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Lindell90:

Svårt att skriva en bra rubrik till detta... Men hur som:

Jag bor i en vätterhemlägenhet, i den finns fiber 100/100

Betalar just nu till både kommunen (185:-) som har kablarna och tele2 (99:-) som är internetleverantör (?)....
Den 19e feb gick vätterhem ut med info om att internet från tele2 kommer stängas ner den 31 mars, och att man måste byta leverantör http://www.vatterhem.se/boende/Nyheter/Den-31-mars-slacks-TEL...

Visst, aldrig varit nöjd med tele2, men frågan är vem som ska betala för uppsägningstiden som kommer vara april och maj?
Personligen tycker jag att vätterhem ska stå för det när de går ut med informationen långt ifrån i tid att kunna säga upp tills dess att det stängs ner

Ska ringa imorrn och kolla, men kanske kan få insikt och information från er innan jag ringer i mitt förtret?

Vad får dig att tro att dina tre månaders uppsägningstid gäller? Det är ju inte du som säger upp ditt abonnemang.

///M4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Såklart ska du inte betala någon uppsägningstid.
Precis som att uppsägningstider oftast tas bort när en leverantör höjer priset osv.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh