Tappat bort mina dyra hörlurar. Gäller hemförsäkringen?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2008

Tappat bort mina dyra hörlurar. Gäller hemförsäkringen?

har precis tappat bort ett par Shure 535. Nypris kostar de runt 3500kr. Kan man få ut någon ersättning på hemförsäkringen eller hur funkar det? Det står ingenting om det på Länsförsäkringar. Har hemförsäkring hos dem.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Klappis:

har precis tappat bort ett par Shure 535. Nypris kostar de runt 3500kr. Kan man få ut någon ersättning på hemförsäkringen eller hur funkar det? Det står ingenting om det på Länsförsäkringar. Har hemförsäkring hos dem.

Har du allrisk (drulle) så täcks de. Dock självrisk 1500kr samt avdrag för ålder.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av DavidtheDoom:

Har du allrisk (drulle) så täcks de. Dock självrisk 1500kr samt avdrag för ålder.

Tack för det kvicka svaret!

Det verkar som drulle ingår i Länsförsäkringars hemförsäkring enligt denna sida?

http://www.drulleforsakring.com/forsakringsbolag/lansforsakri...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2013

Ring försäkringsbolaget och fråga, enklast möjliga. Dock brukar självrisk vara på 1500, så det får vara ganska dyra lurar för att det ska vara värt det.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Klappis:

Tack för det kvicka svaret!

Det verkar som drulle ingår i Länsförsäkringars hemförsäkring enligt denna sida?

http://www.drulleforsakring.com/forsakringsbolag/lansforsakri...

Varierar mellan de olika bolagen. Länsförsäkringar är inte ett bolag utan strax över 20st med olika priser, villkor och databaser.

Forumregler

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Smygbas:

Ring försäkringsbolaget och fråga, enklast möjliga. Dock brukar självrisk vara på 1500, så det får vara ganska dyra lurar för att det ska vara värt det.

Enligt kvittot kostade de 4236 kr exkl moms och jag köpte dem för tre år sedan. Eller går det efter dagens dagspris?

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Klappis:

Enligt kvittot kostade de 4236 kr exkl moms och jag köpte dem för tre år sedan. Eller går det efter dagens dagspris?

Nej, åldersavdrag måste räknas med. På 3år är det nog inte mycket kvar.

Du kan se alla dina villkor i ditt försäkringsbrev + åldersavdragen i de fullständiga villkoren från ditt länsförsäkringsbolag.

Forumregler

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2008

Nej det var tydligen kört för min del. Hade inte Allriskförsäkringen. Tack ändå alla!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
bakom tgb.
Registrerad
Jun 2002

§ 8 Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

* Tråd rensad på diverse tips om försäkringsbedrägeri. Borttappat är INTE det samma som stulet. *

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.