Behöver hjälp av erfarna. Tackar för all hjälp

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp av erfarna. Tackar för all hjälp

Hejsan , sitter nu på Amd radeon r9 290x och prollen är en Amd Fx - 8350. har tänkt o byta utr prollen mot en i7:a 4771 och då undrar jag. hur mycket mer fps kommer man egentligen att kunda få i fps. hur mkt mer fps/prestanda ingame osv. ursäkta att jag skriver som en apa XD

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Hedersmedlem

Beror på spel, men i de flesta fall väldigt liten skillnad. Inte alls värt de ca 4000kr du måste slänga upp på processorn och ett bra moderkort. Klocka din nuvarande processor istället. Du har ett moderkort och en kylare som lär funka bra att klocka med.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av Hijacker:

Hejsan , sitter nu på Amd radeon r9 290x och prollen är en Amd Fx - 8350. har tänkt o byta utr prollen mot en i7:a 4771 och då undrar jag. hur mycket mer fps kommer man egentligen att kunda få i fps. hur mkt mer fps/prestanda ingame osv. ursäkta att jag skriver som en apa XD

Du får nog läsa på lite innan, Amd och Intel har olika cpu/processor sockets, har du tänkt skaffa dig en I7a får du mao även byta moderkortet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pax Vobiscum:

Du får nog läsa på lite innan, Amd och Intel har olika cpu/processor sockets, har du tänkt skaffa dig en I7a får du mao även byta moderkortet...

uppgraderings paket i know. det är ju tanken

Visa signatur

Ny dator på G