Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Corsair Johan:

Riktigt fint bygge Tim, roligt att få vara med och stödja.

Tack Johan, guld värt!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Oj trode att du skulle bygga en IP66 klassad låda men de var ju inte riktgit det! : )
Fint ändå!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av dzr:p:

Oj trode att du skulle bygga en IP66 klassad låda men de var ju inte riktgit det! : )
Fint ändå!

Lite småklurigt att behålla den klassningen och samtidigt kunna använda några utgångar hehe. Vattenkylning skulle ju däremot fungera

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Slutmontering pågår och jag håller på och klurar på de sista grejerna. Tänkte jag kunde passa på att bjuda på lite sneak-peaks under tiden.

http://i.imgur.com/k1IeljB.jpg

Väldigt stilrent med nätanslutning nere i ena hörnet. Dessutom precis bredvid de utgångarna som kommer att användas. Wifi, HDMI, Displayport, och digitalt ljud. Här syns även en fot som kommit på.

Nu var det ju det här med startknapp..

Hur gör du det där med nätanslutningen, jag blev väldigt nyfiken, för du kör väl inte med en laptopladdare, eller?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av godspeed:

Hur gör du det där med nätanslutningen, jag blev väldigt nyfiken, för du kör väl inte med en laptopladdare, eller?

Nätaggregatet jag använder är ett Streacom Nano 150W och är ett externt aggregat. Det liknar en laptopladdare där transformatorn alltså ligger utanför chassit. Det fanns inte i närheten av plats till att använda ett nätaggregat med atx/sfx-standard och montera inuti chassit.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Nätaggregatet jag använder är ett Streacom Nano 150W och är ett externt aggregat. Det liknar en laptopladdare där transformatorn alltså ligger utanför chassit. Det fanns inte i närheten av plats till att använda ett nätaggregat med atx/sfx-standard och montera inuti chassit.

Ah, förstår, tack för svaret, ditt bygge är väldigt snyggt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av godspeed:

Ah, förstår, tack för svaret, ditt bygge är väldigt snyggt

Tack själv!

Håller på och finlirar nu med det sista för att få till en helhet.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Projektet är nu klart och bygget presenterat i galleriet!

Tack till er alla som följt mig!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Ascoolt bygge!

Vad är det för grymt pressverktyg från Makita du har? Nåt modellnummer på kit:et?
Jag har mest kört med simpla pressverktyg där man får mecka med fasta nycklar men ditt verktyg ser riktigt smidigt ut (säker svindyrt också... )

Permalänk
Medlem

Wow!

Har du sleevat SATA power kabeln själv?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Icte:

Wow!

Har du sleevat SATA power kabeln själv?

Det stämmer bra det!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TokFinnen:

Ascoolt bygge!

Vad är det för grymt pressverktyg från Makita du har? Nåt modellnummer på kit:et?
Jag har mest kört med simpla pressverktyg där man får mecka med fasta nycklar men ditt verktyg ser riktigt smidigt ut (säker svindyrt också... )

Det är sjukt smidigt att använda! Till mitt tidigare bygge använde jag ett manuellt verktyg, dock hydrauliskt.
Modellnummer har jag inte då jag enbart lånade verktyget. Kostar en bra slant ja!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Det stämmer bra det!

Väldigt snyggt jobb!

Hade gärna sett fler bilder på innandömet, speciellt med hur det ligger till med alla kablar!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Icte:

Väldigt snyggt jobb!

Hade gärna sett fler bilder på innandömet, speciellt med hur det ligger till med alla kablar!

Tack!

Det är inte så mycket kablar faktiskt. Ström ligger bakom HDDn i fronten och fläktkablarna ligger under fläktarna

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Nu har det blivit dags att provköra systemet med Streacom Nano 150W, blir spännande! (Rekommenderad effekt för grafikkortet är 300W..) Dock är det specat att dra ca 60W enligt EVGA. Teoretiskt sett borde det kunna förbruka vad PCI-e porten kan leverera.

Riktigt snyggt och häftigt bygge Ultrasmå datorer är awesome! Hur performar riggen med 150w agget? Känns som att G3258 är gjord för att överklockas, är det möjligt med det agget tillsammans med 750:n?