Vad är det med reklamen här på SWEC??

Permalänk
Medlem

Vad är det med reklamen här på SWEC??

Först vill jag börja med att säga att jag inte hittade en bra plats för detta inlägg och därför valde under övrigt. Fritt fram för mod att flytta!

Nu till problemet!
Satt och läste lite som vanligt här på SWEC och halkade in på artikeln om Koreaskärmar. Plötsligt visas en helsidesannons med reklam för filmen "300 Rise of an Empire" och högst upp en liten ruta med "Vidare till Sweclockers".
Problemet är bara att det inte går trycka på "Vidare till Sweclockers"! Det enda som händer är att bilden flimrar till och reklamen laddas igen. Så för att kunna läsa artikeln var jag tvungen att blocka annonser, vilket jag aldrig annars gör härpå Swec.
Men om det så här reklamen kommer visas framöver så ser jag inget annat val!!

Hoppas detta bara var en tillfällig händelse och att det åtgärdas!!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Först vill jag börja med att säga att jag inte hittade en bra plats för detta inlägg och därför valde under övrigt. Fritt fram för mod att flytta!

Nu till problemet!
Satt och läste lite som vanligt här på SWEC och halkade in på artikeln om Koreaskärmar. Plötsligt visas en helsidesannons med reklam för filmen "300 Rise of an Empire" och högst upp en liten ruta med "Vidare till Sweclockers".
Problemet är bara att det inte går trycka på "Vidare till Sweclockers"! Det enda som händer är att bilden flimrar till och reklamen laddas igen. Så för att kunna läsa artikeln var jag tvungen att blocka annonser, vilket jag aldrig annars gör härpå Swec.
Men om det så här reklamen kommer visas framöver så ser jag inget annat val!!

Hoppas detta bara var en tillfällig händelse och att det åtgärdas!!

Jag har också tvingats återgå till att blockera Sweclockers annonser helt nu när de börjat med invasiv reklam igen. Jag tvivlar på att de tjänar på det här i längden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har också tvingats återgå till att blockera Sweclockers annonser helt nu när de börjat med invasiv reklam igen. Jag tvivlar på att de tjänar på det här i längden.

Du kan iofs blocka ett element i taget, så du blir av med helskärm men behåller övrig reklam.

Även; feedbackforat.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag blockerar även jag annonser på swec sen denna annons för 300 kom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

#14432542

Tråd dedikerad för diskussioner kring reklam och annonser på Sweclockers.

Finns redan två sidor av inlägg där som är sura på den.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Du kan iofs blocka ett element i taget, så du blir av med helskärm men behåller övrig reklam.

Även; feedbackforat.

Det går säkert, men jag vill sända en tydlig signal att jag inte tycker det här är OK.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det går säkert, men jag vill sända en tydlig signal att jag inte tycker det här är OK.

Den signal du sänder säger förenklat "Jag vill inte ha reklam på sweclockers". Min signal sänder "Jag vill inte ha just den här reklamen på sweclockers."

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Den signal du sänder säger förenklat "Jag vill inte ha reklam på sweclockers". Min signal sänder "Jag vill inte ha just den här reklamen på sweclockers."

Det kan också resultera i att de räknar med att de som störs "punktblockerar" manuellt och då blir det fel.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir mycket enklare att få en bild av vilka åsikter som finns om reklamen ifall all diskussion om den samlas på en plats. Därför har vi den särskilda tråden http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/1056347-samlings... för sådana här ämnen. Med tanke på det låser jag tråden vi nu befinner oss i och rekommenderar er att diskutera vidare i den andra tråden.

*tråd låst*