Behöver jag nytt grafikkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skene
Registrerad
Jan 2011

Behöver jag nytt grafikkort?

Hej!

Jag hade tänkt börja streama nu när jag uppgraderat mitt internet. Dessvärre misstänker jag att mitt grafikkort inte är riktigt optimalt. Jag streamar i 1080 och har en skärm som klarar 120 hz. Därför vill jag, samtidigt som jag streamar, kunna spela i 120+ på CS:GO med blandade, under medel, inställningar. Just nu ligger jag någonstans mellan 55-100 medan streamen är igång, och jag funderar på vad som behöver uppgraderas i datorn. Jag misstänker som tidigare nämnt att det är grafikkortet. Men har ni tips på andra delar som skulle behövas så tar jag gladeligen även emot tips om det. (Gärna med länk) Kan ju också tillägga att jag gärna inte byter processor dock, då jag installerat en kylare till den och verkligen inte orkar pilla med det mer då jag inte alls känner jag säker på området. Har för närvarande följande:

Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7850
Processor: AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor 3.10 hz
Moderkort: ASRock 990FX Extreme3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2012

Måste dessvärre säga att processorn troligtvis är flaskhalsen i ditt system. Kolla upp med ex HWinfo, hur mycket CPU samt gpu belastas. Streamande är trots allt till större delen av processorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skene
Registrerad
Jan 2011

Okej, då skippar jag nog faktiskt det. Har hört talas om streamingkort också. Någon som kan rekommendera något åt mig?