Nättaggregatet spraka och datorn dog!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Nättaggregatet spraka och datorn dog!

Hej!
Jo det var så här att jag testade att köra bf3 med max settings med mitt radeon hd 7950 och amd fx 8350, och rätt som det var spraka det till och datorn dog. Mitt nätagg är/var en 500 watt kanske var för lite, men min fråga är om några andra komponenter kan ha strukit med?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av ImWipe:

Hej!
Jo det var så här att jag testade att köra bf3 med max settings med mitt radeon hd 7950 och amd fx 8350, och rätt som det var spraka det till och datorn dog. Mitt nätagg är/var en 500 watt kanske var för lite, men min fråga är om några andra komponenter kan ha strukit med?

Vad är det för ett nätagg du har då? 500W säger ingenting om man inte vet namn, modell och ålder.

Din fråga går inte att svara på utan en felsökning med ett nytt nätagg alt ett nätagg som du vet fungerar normalt och med det sagt, använd inte ditt nuvarande 500W nätagg något mera utan lämna in det i butiken du köpte det för reparation alt utbyte om garanti finns kvar.

Silverstone RV02-E "vit", Z97-DELUXE/USB 3.1, 4790K@4,4GHz, Corsair 1600MHz 16GB, Intel 730 480GB, GTX Titan X, Phillips BDM4350UC@3840x2160 ,HRT Music Streamer II, Sennheiser HDVA600, HD800.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av ImWipe:

Hej!
men min fråga är om några andra komponenter kan ha strukit med?

Svaret är som uppenbart "kanske" , det framkommer när du testat dem med ett fungerande nätaggregat.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Som Woundedad sa "kanske" och hade du ett skräpnätagg så är risken betydligt större att det har dödat något annat än om du haft ett BRA nätagg.
Så för att ens funder apå att bröja hjälpa dig så behöver vi som sagt veta vad du har för komponenter i din dator.
Och då nätaggets namn/modell/ålder (och JA nätagg åldras särskilt skräpnätaggen) men även allt annat i datorn moderkort/cpu/gpu/hd (dvs hur många)/fläktar (dvs hur många)/osv.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Nov 2011

Mitt small en gång, Det va ett jättegammalt 320W budget agg, allting överlevde dock, tack och lov.
Så har du tur är det bara ett nytt agg som gäller, annars... urs.

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150