GTA IV-moddare gör effektfulla moln

Permalänk
Melding Plague

GTA IV-moddare gör effektfulla moln

Mannen bakom den välkända modden Icenhancer polerar inte enbart bilar och andra fordon utan vänder nu blicken mot skyn, närmare bestämt realistiska moln och vädereffekter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ett ord: Wow

(inte spelet då)

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Otippat att det skulle ploppa upp en artikel om en GTA IV-mod på Sweclockers 2014 måste jag säga men det är väl trevligt att moddarna får lite uppmärksamhet för det är inga dåliga mods inte!

Väntar fortfarande tålmodigt på GTA V till PC...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Snusfri

GTA IV med hd-texturer, bilpack och enb kan bli förbannat snyggt och det är fortfarande roligt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

är vän med ice la glace eller hayssam keilany han sa igår när första sidan tog upp hans video otroligt att se den på sweclockers nu

Permalänk
Medlem

Ja altid kul dessa moddar hit å dit som får spelet att lyfta tycker jag.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skogsmulletrance:

Att personen i fråga inte jobbar för ett spel utvecklar företag är väldigt konstigt med det som han har skapat. Dock så är detta ett bra sätt att gör pr för sig själv...

han jobbar med andra professionella saker också

Permalänk
Medlem

Tänk er Trainer i GTA V till PC jag väntar fortfarande...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Läste artikeln lite slarvigt och undrat hur jag kunnat missa att GTA släppts till PC... sen såg jag att det var 4an det handla om och int femman

klagande på språkbruk borttaget
Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av THB:

GTA IV med hd-texturer, bilpack och enb kan bli förbannat snyggt och det är fortfarande roligt.

vad rekommenderas för HD-textur samt ENB? Sitter väl inte på en 40K-dator men ändå:)

Permalänk
Medlem

Skulle jättegärna prova den här typen av moddar men jag har aldrig lyckats spela spelet utan att drabbas av microstuttering och till synes random framedrops och det går helt enkelt inte att njuta av upplevelsen då. Har testat det på tre generationer speldatorer men lyckas tydligen aldrig dra vinnarlotten i GTA IV-prestandalotteriet. Dussintalet tweaks som finns att prova råder heller inte bot på problemen helt. Med tanke på den enorma mängden personer som har prestandaproblem trots bra hårdvara har jag svårt att förstå att modding-communityn ändå är så pass stor för spelet.

Permalänk
Medlem

Om jag bara vill köra bil och latja rundor, hur kommer jag igång då? Kan man ladda ner savegames så att saker och ting är upplåsta?
Hur mycket kräm behövs för att det ska bli snyggt med flyt? Räcker ett HD 6870?

Permalänk
Avstängd

Tyvärr sparas allt med GFWL så sparningar är svårt att ladda ner men du kan låsa upp med en trailer. Spelar oftare GTA 4 på PC än GTA 5 på Xbox.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av tcntad:

vad rekommenderas för HD-textur samt ENB? Sitter väl inte på en 40K-dator men ändå:)

Jag kör med RealityIV 2.0, Fizzy Roads och HD TREES by DKT70 bla, finns på www.gta4-mods.com.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Bra jobbat! Synd bara att spelet är så pass dåligt portat av Rockstar Games, att det för det mesta stuttrar och kraschar.

Permalänk
Skrivet av RzrTrek:

Bra jobbat! Synd bara att spelet är så pass dåligt portat av Rockstar Games, att det för det mesta stuttrar och kraschar.

Visst var det dåligt i början, men efter några patcher som nu har funnits i ett antal år så flöt det ju på fint. Eller var det bara jag? Har inte haft problem med krascher och dylikt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av THB:

Jag kör med RealityIV 2.0, Fizzy Roads och HD TREES by DKT70 bla, finns på www.gta4-mods.com.

Sounds good, man har ju precis ominstallerat spelet och kastat in nytt bilpaket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

vad rekommenderas för HD-textur samt ENB? Sitter väl inte på en 40K-dator men ändå:)

Jag kör med denna,riktig snyggt.
http://www.gta4-mods.com/misc/gta-iv-graphics-mod-2013-editio...

Finns även en video.
https://www.youtube.com/watch?v=HmTPk9jQ5zs&feature=youtube_g...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

någon som vet några snygga grafikmods till san andreas som fungerar i multi theft auto?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Album jag laddade upp för ett tag sedan, renderat i 4K, taget i 3K, uppladdat i 2K

Länk: http://imgur.com/a/UgLF2

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sjuhundratjugo:

Visst var det dåligt i början, men efter några patcher som nu har funnits i ett antal år så flöt det ju på fint. Eller var det bara jag? Har inte haft problem med krascher och dylikt.

1.0.7.0 är inte mycket till patch, det stuttrar oavbrutet, fastän GPU:n går på halvvarv, om inte till och med under 50%, vill även minnas att spelet (dvs. spelmotorn) alltid har haft svårt för flerkärniga processorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Album jag laddade upp för ett tag sedan, renderat i 4K, taget i 3K, uppladdat i 2K

Länk: http://imgur.com/a/UgLF2

http://i.imgur.com/xNMOtv6.png

Vilka bilar är det du har lagt in?

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Jag pillade lite med dessa mods men nackdelarna övervägde fördelarna så jag avinstallerade hela skiten till slut för det blev alldeles för mycket pill.

Till er som har hållt på lite mer med detta än vad jag har: Är det fortfarande så att dessa mods funkar bäst till huvudspelet och inte expansionen? Måste man fortfarande se till att Steam inte uppdaterar huvudspelet till senaste patchen för att få bästa spelupplevelse med dessa mods? Expansionen va tvungen å ha senaste patchen så därför kunda man inte köra samma mods på denna?

Visst att han jobbar på nya mods men hans tidigare mods var väl inte helt felfria om jag minns rätt?

Redsky problemet är det fortfarande kvar? Är spelet fortfarande på tok för mörkt på nätterna? Om man korrigerar detta så blir spelet ljust som fan speciellt i mellansekvenserna?

Vart är GTA V varför är dom så förbannat seeega!? :). Rockstar Games är kungar men med tanke på att dom fullkomligt pissar på oss PC spelare som sitter på den ultimata hårdvaran så börjar hatet i mitt sotsvarta hjärta växa.

Vad fan väntar dom på? Att GTA VI ska annonseras innan vi får uppleva femman? Jag vägrar spela detta spel på 8 år gammal hårdvara jag fullständigt vägrar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

Album jag laddade upp för ett tag sedan, renderat i 4K, taget i 3K, uppladdat i 2K

Länk: http://imgur.com/a/UgLF2

http://i.imgur.com/xNMOtv6.png

Det var inga dåliga texturer på den bilden!

Permalänk
Medlem

Ser vackert ut

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Jag har tagit bort ett par inlägg som klagade på språkbruk, vänligen gör inte detta, tråden riskerar att spåra ur.

Permalänk
Medlem

Någon som ett bra förslag på bilpaket?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Synd bara att skiten inte startar för mig med Win 8.1.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TonyB4ngZ:

...Vart är GTA V varför är dom så förbannat seeega!? :). Rockstar Games är kungar men med tanke på att dom fullkomligt pissar på oss PC spelare som sitter på den ultimata hårdvaran så börjar hatet i mitt sotsvarta hjärta växa. Vad fan väntar dom på? Att GTA VI ska annonseras innan vi får uppleva femman? Jag vägrar spela detta spel på 8 år gammal hårdvara jag fullständigt vägrar.

Så länge folk köper spelet till 9-10 år gamla konsoler, och pengar rullar in, varför då bry sig om PC? Men fördelen om GTA V aldrig kommer till PC är ju att då fortlever Mod-kuturen till GTA IV.

Och håller med, GTA 5 ospelbart långa stunder på Xbox 360 för vissa av oss = huvudvärk efter 20 minuter om man är känslig för drops.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av bärplockaren:

Någon som ett bra förslag på bilpaket?

Som ett sent svar och tack.

Jag använder just nu CarryTHXD's bilpack, funkar najs.