Sälja/Pantsätta Macbook Pro Retina med trasig display?

Permalänk

Sälja/Pantsätta Macbook Pro Retina med trasig display?

Tjena!

Min MBPR Late 2013 fick en rejäl smäll på skärmen igår och skärmen är halvt defekt. Man ser bara vissa delar av skärmen och resten är bara svart med en massa gröna streck. Då jag inte orkar laga den och är i akut behov av pengar så undrar jag om man kan få någonting för den om man säljer den / ev. pantsätter den på en pantbank?

Inköpt för ca 5 månader sen för 13 995:- och fungerar felfritt förutom att skärmen är "sprucken". Det är mellan modellen med 256ssd, 8gb ram och 2,4 ghz d-c i5.

Tar en pantbank emot den? Vad tror ni isf att jag skulle få för den?
Om jag lägger ut den på blocket eller dyl. vilket pris ska jag lägga ut den för?

Tacksam för svar!

Mvh,

Permalänk

Kolla om du inte kan få den reparerad. jag lyckades med något liknande på min bärbara tog det på hemförsäkringen, kostade 1500 i självrisk dock.

edit. läste igen att du är i behöv av pengar då är kanske 1500 för mycket.
Men testa lägg ut den finns nog många som skulle vilja köpa. kolla på tradera eller blocket om det finns någon liknande. och dra av några tusen för skärmen.

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk

Pantsättning är nog upp till pantbank, de ser alltid till försäljningsmöjligheten av det de tar in och ger dig ett pris baserat på det.

Försäljning kan vara värt att kolla upp vad det kostar att byta skärm på den, kolla upp vad en fungerande kostar på blocket och sen dra av skärmkostnaden och lite till, du kommer inte få så mycket för en trasig enhet, och krävs rätt lågt pris för att den ska gå fort...

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Inaktiv

Sälj den här på marknaden eller på blocket, det kan ge rätt mycket. Att byta skärm är inte svårt och den kostar endast runt 2k.

Permalänk
Moderator
Moderator

*inlägg raderat*

Handel på SweClockers sker i Marknaden, inte i forumet.

Citat:

Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers