Loot 2.0 - vad tycker ni?

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Ingen idé o försöka, det är köpt på AH.

Saker man kan crafta är bracers, gloves, amulet, chest o shoulders.

Hehe precis... att lyckas crafta ett användbart rare vapen är mer eller mindre omöjligt (var iaf, vet inte hur det är nu med "loot 2.0").

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Vem är flickan på bilden?

Alison Angel

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Vem är flickan på bilden?

Skrivet av Eptk:

Alison Angel

Sorry, missade din fråga men ja det stämmer bra. Historien om hur jag "hittade" henne har faktiskt med D3 o göra, jag började ana ett mönster i namnen på the_weird's karaktärer så jag googlade på dem så det är honom jag har o tacka hahaha

http://eu.battle.net/d3/en/profile/HerpDerp-2583/hero/3272948...

Permalänk
Medlem

Tog bort alla mina gubbar och startade från noll.

Spelat på min Monk i 21 timmar nu och har redan rätt okej gear, tillräckligt för att farma Torment 1 någorlunda effektivt.
Hittar upgrades nån gång i timmen med en eller två legendaries som bonus.

Älskar patchen, suget att spela är tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Ingen idé o försöka, det är köpt på AH.

Saker man kan crafta är bracers, gloves, amulet, chest o shoulders.

Jaha Gruppade med några SweCare igår och en av dem hade också ett sådant bra vapen och sa att hans också var köpt Tydligen krävs megatur för att få ett bra svärt. Okej, får crafta lite då, går fan inte bra med drops alltså Har iofs börjat hitta lite +Lightning och +Arcane Orb damage men kollar man på resten av stats så blir det ju mindre DPS.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Tycker det är lite tråkigt med Loot 2.0, tycker man får för mycket bra saker. Nu är min ena bara paragon 4, men i princip så körde jag min munk från level 50 till paragon 1, utan att byta en enda del av utrustningen. (jag vägrar ah..). (inga specifika runs, bara kör)
Däremot när jag spelade 30 minuter igår så bytte jag ut 4 delar av utrustningen och fick 2 legendary.
Nja, vill nog kämpa lite mer för sakern

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Tycker det är lite tråkigt med Loot 2.0, tycker man får för mycket bra saker. Nu är min ena bara paragon 4, men i princip så körde jag min munk från level 50 till paragon 1, utan att byta en enda del av utrustningen. (jag vägrar ah..). (inga specifika runs, bara kör)
Däremot när jag spelade 30 minuter igår så bytte jag ut 4 delar av utrustningen och fick 2 legendary.
Nja, vill nog kämpa lite mer för sakern

Det verkar väldigt olika vad folk får för saker om du läser igenom tråden. Personligen har jag inte fått en enda upgrade än medan andra fått flera stycken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Det verkar väldigt olika vad folk får för saker om du läser igenom tråden. Personligen har jag inte fått en enda upgrade än medan andra fått flera stycken.

Mmm, blev lite fundersam när jag läste tråden. Jag valde att utgå från att det berodde på att jag inte hade så bra utrustning på min karaktär. Har ju sett många i andra d3-trådar som haft karaktärer i lägre level som kört igenom mindre i spelet, men som har sanslöst bättre utrustning. Så det kan ju vara att dom medelmåttiga level 60 sakerna jag hittar helt enkelt bara är lite bättre än det jag hade.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jaha Gruppade med några SweCare igår och en av dem hade också ett sådant bra vapen och sa att hans också var köpt Tydligen krävs megatur för att få ett bra svärt. Okej, får crafta lite då, går fan inte bra med drops alltså Har iofs börjat hitta lite +Lightning och +Arcane Orb damage men kollar man på resten av stats så blir det ju mindre DPS.

Du som nickar Astralen eller? ElSvahnomano här, jag som hade svärdet. Vi spelade i grupp med shellti o nån random barb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Du som nickar Astralen eller? ElSvahnomano här, jag som hade svärdet. Vi spelade i grupp med shellti o nån random barb.

Dats me Ja det minns jag Synd att det bara blev en enda run :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Du får lära dig spela barben på nytt bara, Moldran sa t.ex i en stream att han tyckte WW spec var starkare nu i 2.0.x än i tidigare patcher.

Men för att stanna on topic så droppar det för mig mycket mindre legendaries, men de som droppar är bra mycket mer användbara än tidigare även om det fortfarande kommer en del skräp, men även rares är ju mycket bättre än tidigare så det är inte bara legendaries man ska kolla på om man inte hade sjuk gear sedan tidigare.
Den största skillnaden märker man när man startar en ny karaktär då du aldrig går med för låg gear under hela levelingprocessen när du tidigare kunde springa runt med level 15 items när du var level 50 eftersom det helt enkelt inte droppat något bättre.
Det tog mig ca 10 timmar att levla en ny character på hardcore från level 1 till att kunna köra Torment på level 60 med helt och hållet self found gear, något som i tidigare patcher var omöjligt.

Men om man kollar på min main wizard i normal så har jag bytt ut 6 av 13 items sedan patchen kom och då körde jag MP10 tidigare utan problem, har inte kört mer än max 10 timmar på den heller, lagt mesta tiden i hardcore.

Jag kan ju undra var du hittade den daggern. För level 8 är den ju löjligt op :).

OT. Jag har inte direkt hittat något som är en uppgradering precis. Den enda förbättringen är craftade shoulders, som var hyfsade.

Sen vet jag inte om det är Loot 2.0 fel att man får crossbows och quiver med 300 int när man spelar wizzard. Dock läser man att dom flesta legs droppas från chest eller trash mobs.

Om legs ska droppas så skulle det vara enbart från Elite:s och Bossar, annars är det ju ingen mening med att fightas mot dom.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Tycker det droppat bra det lilla jag spelat. Slutade spela strax efter att jag nådde lvl 60 sist, spelade typ knappt något alls med paragorn och liknande. Men hittade amuletten, dojorna och shoulder padsen på två sessioner á 1,5h styck typ

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag har fått en hel del legendary uppgraderingar sen patchen kom. De har droppat från kistor, lik, tunnor/crates, elitepacks och bossar (1st time kills borträknat). Mest från kistor, aldrig från "vita" mobs.
Dock så är det lite sämre med drops nu, efter att de tog bort ca hälften av de "vita" kistorna från keep depths bl. a.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Dats me Ja det minns jag Synd att det bara blev en enda run :/

Kommer bli fler runs
Enda upgrades från loot jag fått är ett bälte på min main men mina alts har fått sig en och en annan upgrade. Hade väl skaplig gear sen innan på min main och det är klart det ska ju inte vara lätt att byta ut då.

Permalänk

har fått en hel del legendary's, 4-5 av dem använder jag nu... 2 svärd, 1 wand, 1 bälte och några boots... inte helt dumt.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jag kan ju undra var du hittade den daggern. För level 8 är den ju löjligt op :).

OT. Jag har inte direkt hittat något som är en uppgradering precis. Den enda förbättringen är craftade shoulders, som var hyfsade.

Sen vet jag inte om det är Loot 2.0 fel att man får crossbows och quiver med 300 int när man spelar wizzard. Dock läser man att dom flesta legs droppas från chest eller trash mobs.

Om legs ska droppas så skulle det vara enbart från Elite:s och Bossar, annars är det ju ingen mening med att fightas mot dom.

Det är displaybug på armory bara, den har level req 60 i spelet.
Men jag skulle tro att den kan droppa från level 8 dock med stats anpassade för den leveln.

För mig personligen så ligger nog 70% av de legendaries jag hittat sen patchen varit från elites, runt 20% från vanliga mobs och resten från kistor/urnor/lik.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

har inte fått en legendary nu på 2 dagar.. vilket skämt att dom ökat dropraten för dom är bara bs man får en sketen rare när man dödar elites.. oj va bra loot....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag tycker generellt att loot 2.0 är mycket trevligt. Det ända tråkiga är att karaktärsberoende drops sätter käppar i hjulen ibland, främst när man vill hitta gear till andra karaktärer än den man spelar just då.

T.ex så droppade ett legendary 2-handssvärd från butchern i går, sweet tänkte jag, kanske en uppgradering till min stackars barbar. Istället hade såklart svärdet ~500 int och +Damage i någon Wizard-skill.

Identifiera grejjerna på den gubben du behöver droppen på.
Vill du ha Int, identifiera på en Wizzard eller en WD.
Dex, kör på en DH eller Monk
Str, ja kör på en Barbar

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Identifiera grejjerna på den gubben du behöver droppen på.
Vill du ha Int, identifiera på en Wizzard eller en WD.
Dex, kör på en DH eller Monk
Str, ja kör på en Barbar

Itemet rollas när det droppas, så om du spelar på din barb kommer du få strength roll oavsett om du t.e.x iddar den på din wizard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Identifiera grejjerna på den gubben du behöver droppen på.
Vill du ha Int, identifiera på en Wizzard eller en WD.
Dex, kör på en DH eller Monk
Str, ja kör på en Barbar

Har du testat detta själv? Eller källa på att det är så?

Skrivet av Proxann:

Itemet rollas när det droppas, så om du spelar på din barb kommer du få strength roll oavsett om du t.e.x iddar den på din wizard.

Samma fråga som ovan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Har du testat detta själv? Eller källa på att det är så?
Samma fråga som ovan.

Nu är ju inte detta för Loot 2.0 så det kan ju självklart ha ändrats men jag tvivlar på det.
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/8704790623#10

Och oavsett om det rullar när man idar eller när det droppar så är det inte 100% chans att få stats för den klassen man spelar, det är en stor chans att det gör det med "smart loot" men inte 100%.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nu är ju inte detta för Loot 2.0 så det kan ju självklart ha ändrats men jag tvivlar på det.
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/8704790623#10

Och oavsett om det rullar när man idar eller när det droppar så är det inte 100% chans att få stats för den klassen man spelar, det är en stor chans att det gör det med "smart loot" men inte 100%.

Hmmm, har nog bara haft tur dom gångerna jag gjort detta då

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med looten egentligen på olika Torment-nivåer? Droppas det bara mer på högre svårighet eller är det högre kvalité på grejerna också?

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Hur funkar det med looten egentligen på olika Torment-nivåer? Droppas det bara mer på högre svårighet eller är det högre kvalité på grejerna också?

Det droppar inte mer items, bara högre kvalitet på de som droppar. Alltså färre vita? och blåa men mer rare och legendary.

Permalänk
Medlem

Men kvalitén på rares då, diffar den? Item level och det där köret. Om man jämför med craftingen så finns det ju t.ex. rares med 4 respektive 6 slumpmässiga egenskaper.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt, idag fick jag 4 legs på under 30 minuter....... Visserligen bara i level 35 med min wiz men ändå :).

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Men kvalitén på rares då, diffar den? Item level och det där köret. Om man jämför med craftingen så finns det ju t.ex. rares med 4 respektive 6 slumpmässiga egenskaper.

Du ska inte få bättre rolls på items med högre MF, bara högre chans att få bra items eftersom du får fler items som kan bli bra.

Permalänk
Medlem

Jag som spelade väldigt aktivt innan patch 2.0 slutade spela seriöst vid patch 1.0.6 tror jag den hette. När jag kom tillbaka här för drygt 3 veckor sedan hade jag 220k damage och 350k Toughness och knappt någon healing värd namnet. Var väldigt tungt och man kunde knappt köra Torment 1 utan och få sätta livet till. Men hängde på några polare och testade nya builds och till slut kom även looten.

Har nu bytt ut samtliga pre 2.0 loots förutom ett Inna Chest. Och sakteliga har min damage börjat stiga igen samtidigt som man ligger på 2.5 mille Toughness och en healing på en bit över 6000.

Nu klarar jag och farma Torment 4 utan större bekymmer.

Så får väl säga att chansen att få bra rolls är väldigt rimliga nu ändå. Även om det såklart droppat väldigt mycket skräp också. Men tror det beror på att Blizzard inte hade tid och ork att gå igen alla legendarys för att ge dom unika och intressanta stats. Så detta lär med all säkerhet bli bättre i RoS.

Tycker även craftingen fått sig ett rejält lyft och att få byggt sig ett par fina rare bracers / gloves / shoulders är inget som kändes omöjligt. Såklart svårt och få ett par bra TriForce Gloves, då det ofta är någon stat som rollar lägsta möjliga.
Men tog mig inte många crafts att få en upgrade på mina gamla 100 mil Vile Wards.

För att summera patchen så känns spelet väldigt nytt och belöningen för att spela är väldigt hög numera. Trodde inte på allvar att jag skulle börja spela igen när jag la spelet på hyllan i 1.0.6 patchen. Men nu sitter man här och köttar varje vaken stund känns det som. Spelet har ju blivit roligt igen.

Hatten av till Blizzard som lyckats med denna bedrift, det är nog inte så "bara bara" och klåpa ihop en patch som får det att bli ett helt nytt spel i många aspekter.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/sonaks86-2368/hero/7500234

Permalänk
Medlem

Tycker det är rent utav efterblivet att nästan allting är bind to account numera och kommer bli det i ROS.

Allt crafting gear som du craftar över level 61 är bind to account vad jag vet, alla crafting materials också.

Gems är bind to account också tror jag.

Tror det enda som inte är bind to account är items du hittar som inte är legendaries, legendaries blir låsta till partyt i 2h..

Så jävla dumt.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Tycker det är rent utav efterblivet att nästan allting är bind to account numera och kommer bli det i ROS.

Allt crafting gear som du craftar över level 61 är bind to account vad jag vet, alla crafting materials också.

Gems är bind to account också tror jag.

Tror det enda som inte är bind to account är items du hittar som inte är legendaries, legendaries blir låsta till partyt i 2h..

Så jävla dumt.

Ja detta är en av få saker jag ogillar. Tycker jag ska kunna crafta gear åt mina kompisar ju.

Men Blizzard vill väl ta död på kineserna så dom inte kan sälja loot

Skickades från m.sweclockers.com