Permalänk

6-pin (?) till sata (?)

Hej !

Är ny på området nätaggregat, kanske inte just nätaggregat men kablaget.
Har köpt mig ett full modulärt Corsair AX760 och ska ansluta två stycken ssd diskar som är placerade bakom moderkortsplåten (liggande längs med, i ett R4 chassi).
Petig som jag är så skulle jag vilja mata dom enskilt eller med en 2vägs fördelare, den "ssd-ström" kabel jag får med är 6-pin med 4st sata-ström efter varandra, vilket resulterar i att två anslutningar måste bli liggande åt sidan.

Men mitt problem är att jag inte finner någon svensk återförsäljare som säljer 6-pin - sata-ström, eller heter kontakterna något annat ?
Hittar bara lösningar som denna : http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...
Och denna lösning medför då istället att jag måste ha en adapter till molex kontakten (6-pin - molex)(antar jag...)

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av robin_nerf:

Hej !

Är ny på området nätaggregat, kanske inte just nätaggregat men kablaget.
Har köpt mig ett full modulärt Corsair AX760 och ska ansluta två stycken ssd diskar som är placerade bakom moderkortsplåten (liggande längs med, i ett R4 chassi).
Petig som jag är så skulle jag vilja mata dom enskilt eller med en 2vägs fördelare, den "ssd-ström" kabel jag får med är 6-pin med 4st sata-ström efter varandra, vilket resulterar i att två anslutningar måste bli liggande åt sidan.

Men mitt problem är att jag inte finner någon svensk återförsäljare som säljer 6-pin - sata-ström, eller heter kontakterna något annat ?
Hittar bara lösningar som denna : http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...
Och denna lösning medför då istället att jag måste ha en adapter till molex kontakten (6-pin - molex)(antar jag...)

Antar att du pratar om ett modulärt nätagg och att 6pin-kontakten är hur kontakterna för SATA-ström m.m. ansluts till nätagget?

Anslutningarna på modulära nätagg är inte standardiserade så det är nog begränsad chans att hitta passande kablar om inte tillverkaren säljer dessa.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304