Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Lite frågor om DXRacer

Hej! Jag har funderat på att köpa en DXRacer ett tag nu eftersom jag får ont i ryggen av nuvarande stol.
1: Jag är 2 meter lång och undrar om det blir ett problem med en DXRacer stol?
2: Jag undrar också hur lågt man kan sänka den eftersom jag har ett ganska lågt skrivbord.
3: Vad är F-Series, D-Series, M-Series etc?
4: Vilken stol är bäst och billigast?
5: Blir det jobbigt om man sitter för länge? (Typ 15 timmar)

Tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av nevalopo:

Hej! Jag har funderat på att köpa en DXRacer ett tag nu eftersom jag får ont i ryggen av nuvarande stol.
1: Jag är 2 meter lång och undrar om det blir ett problem med en DXRacer stol?
2: Jag undrar också hur lågt man kan sänka den eftersom jag har ett ganska lågt skrivbord.
3: Vad är F-Series, D-Series, M-Series etc?
4: Vilken stol är bäst och billigast?
5: Blir det jobbigt om man sitter för länge? (Typ 15 timmar)

Tacksam för svar.

1: stolarna har lite olika storlekar på både sits och ryggstöd så det borde inte vara något problem om duy väljer rätt stol
2: skulle uppskatta att sitsen är 55-60cm från golv nivå (dvs ovansidan) men sen är armstöden rätt höga också
3: dom olika serierna är lite olika, jag har en från U serien (http://www.maxfps.se/u-series/dxracer/raptor-gaming-chair) där står det vad som är speciellt med u serien tex
4: ingen är "bäst"
5: Inget jag märkt av iallafall..

CPU : 6700K @ 4,7GHz GPU : Titan X (Pascal) RAM : 16GB 3600MHz 15-15-15-35 SSD : Samsung 950 PRO 512GB NVME Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: QNIX Q2710 1440p@60Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Somewhere
Registrerad
Jun 2008

Jag har en DXracer U-serie Ember och den är rätt ok som stol men jag tycker hjulen är rätt kassa. Det går att köpa andra hjul vilket jag funderar på att göra. Sen skulle jag också önska att den var i tyg istället för konstläder. Mitt betyg på stolen är mer snygg än bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Hur vet jag vilken stol som är rätt för just mig? Finns ju så många att välja mellan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Somewhere
Registrerad
Jun 2008

Med din storlek så skulle jag gå på U-serien. Jag är själv 193cm/100Kg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Lånar tråden lite... Går det att byta ut armstöden?

De är inte jättesköna direkt.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Somewhere
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av DunderKlumpen:

Lånar tråden lite... Går det att byta ut armstöden?

De är inte jättesköna direkt.

Det går säkert att sätta dit andra, jag tog bort mina då jag inte gillar armstöd alls.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Se till att ta en modell som har ställbart svankskydd, vissa har inte det. (blackster har det, tex - osäker på om den finns i den största kategorin).
Köpte först en raptor (en av de största modellerna) men den sög för ryggen, sedan en blackster, och den var perfekt för mig. Haft den länge nu, och trivs bättre med den än min kinnarps på jobbet.

Om du är 2m lång och sitter med ett för lågt lågt skrivbord, så kan det gott vara en av orsakerna att du har ont i ryggen, om du inte har en väldigt bra konfiguration med tex fotpall?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av MarkSix:

Det går säkert att sätta dit andra, jag tog bort mina då jag inte gillar armstöd alls.

Jao, det var lite det jag undrade, vart man skulle få tag på dessa andra armstöd i såna fall... Antingen det eller att man syr/bygger någon egen "dämpning" på de som redan sitter där.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Feb 2006

I vilken serie ingår blackster?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av NeCh:

I vilken serie ingår blackster?

Det ser ut som att den inte finns längre, men jag _tror_ att det var M-series. Den har säkert bytt namn, eller något.