Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2013

Köpa tangentbord ~1000kr klassen

Tjenare my fellow sweclockers! Tänker som ni säkert redan förstått inhandla ett nytt tangentbord då mitt kära sidewinder ska få gå i en välförtjänt pension.
Det måste vara mekaniskt och får mer än gärna vara bakgrunds belyst i samma färg som smurfarna. (detta är dock inget krav)
Får väl kosta 1000kr ungefär men ser helst att det kostar någon hundring mindre. Lirar mest CS och andra FPS spel så behöver absolut inte ha en googolplex macroknappar. Har kikat runt en hel del men det är enligt mig smartast att vända sig till er med erfarenhet av olika tangentbord innan jag väljer vilket jag vill köpa. Så nu vill jag ha lite tips och recensioner av olika tangentbord som ni gillar.
Tack på förhud!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2013

Själv kör jag Qpad MK-85 med röda brytare. Är väldigt nöjd med det till spel + skriva, aldrig något strul. Bakgrundsbelysning + ljud + usb samt macron utan extra macroknappar. Men eftersom du säger att du inte behöver massa lulull kan det nog vara värt att snegla på Func KB-460 som verkar väldigt prisvärt men har ändå det som behövs inklusive bakgrundsbelysning. Skulle själv köpa det om jag behövde ett nytt tangentbord idag eftersom man får ett för 700:-

Lycka till!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Herr.Senap:

Tjenare my fellow sweclockers! Tänker som ni säkert redan förstått inhandla ett nytt tangentbord då mitt kära sidewinder ska få gå i en välförtjänt pension.
Det måste vara mekaniskt och får mer än gärna vara bakgrunds belyst i samma färg som smurfarna. (detta är dock inget krav)
Får väl kosta 1000kr ungefär men ser helst att det kostar någon hundring mindre. Lirar mest CS och andra FPS spel så behöver absolut inte ha en googolplex macroknappar. Har kikat runt en hel del men det är enligt mig smartast att vända sig till er med erfarenhet av olika tangentbord innan jag väljer vilket jag vill köpa. Så nu vill jag ha lite tips och recensioner av olika tangentbord som ni gillar.
Tack på förhud!

Vad ska du med bakgrundsbelysning till? Lär dig att skriva utan att kolla på tangentbordet och köp ett CM Storm Quickfire Rapid/XT.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2011

Slår ett slag för Mionix Zibal 60
är ett riktigt fint tangentbord, har haft mitt i lite mer än ett år och det är underbart!
kräver lite invänjning dock, är tunga knappar att trycka ned

gick även jag från sidewinder och steget är stort men värt det!

AMD Ryzen - gtx 1060
Laptop - Asus intel pentium (som kraschade ;( ).
2x Alto pro 215, 2x 18" sub, slutsteg mm.
Normalt folk köper en bil, jag köpte en mixer för samma pengar ( :/ :) ).
Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

Hade också ett sidewinder förut har nu ett corsair k-95, mycket trevligt, röda brytare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2013

Bakgrundsbelysningen är mest för utseendets skull så om det ska lysa så ska det lysa blått. Har funderat lite på ett corsair k60,någon som har erfarenhet av denna modell?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Herr.Senap:

Tack på förhud!

Håll dig borta ifrån Razer och Qpad. Logitech G710+ är otroligt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD Ryzen 5 1600 | ASUS Prime X370 Pro | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR4 16GB 3000MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Herr.Senap:

Bakgrundsbelysningen är mest för utseendets skull så om det ska lysa så ska det lysa blått. Har funderat lite på ett corsair k60,någon som har erfarenhet av denna modell?

Jag har ett Corsair Vengeance K70 (svart) med röd bakgrundsbelysning. K70 i silver har blå belysning. Det är röda Cherry brytare och det är ett underbart tangentbord. Bra kvalitet rakt igenom. Det är rent utan en massa tjafs och bara de nödvändigaste media knapparna. De är dock i plast men volym kontrollern är i metall. Tangentbordet ligger bra på skrivbordet och har ett trivsamt handlovstöd som man kan ta bort om man inte vill ha det. Handlovstödet är i plast men har en gummerad yta med golfbollshål för lite struktur. Jag älskar det bordet men min fru kommer att få ta över det när corsair släpper MX RGB om det håller samma kvalitet.

Windows 10 devices FTW. Surface Pro 4 i7 | Microsoft Lumia 950 | Microsoft Band 2

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Herr.Senap:

Tack på förhud!

Låter som ett billigt tangentbord med röda brytare verkar passa dig.
Kika på Funcs Tangentbord. Välansett och verkar riktigt trevligt. 700kr, röda brytare och röd bakgrundsbelysning.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av kazen_90:

Håll dig borta ifrån Razer och Qpad. Logitech G710+ är otroligt bra.

Dummaste jag har hört.

GPU Gigabyte 1070 TI Kylning Corsair Hydro H110i
Moderkort Asus Z87-DELUXE Intel Z87 CPU 4790K
Minne Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO Nätagg Corsair AX860i
Chassi Corsair Carbide Air 540 Skärm Asus Swift PG278Q [2] Samsung SA950
SSD Samsung SSD PRO 850 256&2*128GB Hårddisk Western Digital Red 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2013

Ska det ha bakgrundsbelysning så ska det som sagt vara blått. Har hört en del dåligt om Func, diverse funktionsproblem. Någon av er som rekomenderar dessa som faktiskt har ägt ett av dom?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Herr.Senap:

Ska det ha bakgrundsbelysning så ska det som sagt vara blått. Har hört en del dåligt om Func, diverse funktionsproblem. Någon av er som rekomenderar dessa som faktiskt har ägt ett av dom?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1811749 lite över budget, men verkligen top-of-the-line!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2013

Är otroligt sugen på någon Corsair modell, det är bara synd att dom flesta är ganska dyra

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Haft ett func kb-460 nu i några veckor bästa köpet på länge! 699kr är VÄLDIGT mycket för pengarna. För övrigt skulle jag tro att det är om funcs mus du hört dåliga rykten, men den ska tydligen vara återgärdad vid det här laget

Edit: hittade info om musen läs inlägg #42
http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/1...

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / Msi 7970 Lightning / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2012

Corsair Vengeance K70 (y)

Fractal Design R4 | i7 6700K | Asus Z170 Pro Gaming | Palit GTX 1080 GameRock Premium | 16GB DDR4 | Samsung 840 Pro
Asus ROG Swift PG248Q | Zowie EC2-A | CM Masterkeys Pro S | Sennheiser PC 360 G4ME

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2013

Är nästan säker på ett k70 nu,problemet är att dom enda som typ har dom i lager är GHdata. Någon som har beställt härifrån tidigare? Vet nämligen inte mycket om dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av leyer32:

Dummaste jag har hört.

Löjlig kommentar. Qpad har kvalitetsproblem och marknadsför budget som premium, med priset därefter. Mer kan du läsa i Huttalas tangentbordsguide.

Priset är som Logitech och Ducky, men inte kvaliteten. Du ska inte förhasta dig med att kalla någon dum.

AMD Ryzen 5 1600 | ASUS Prime X370 Pro | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR4 16GB 3000MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Själv har jag ganska precis köpt ett Ducky Zero S med blå bakgrundsbelysning (bruna brytare) har väl haft det i ett par månader nu och kan inte säga att jag har några klagomål på det över huvud taget, sjukt härligt helt enkelt, rekomenderar det starkt. De flesta duckys är ganska dyra så jag köpte det billigaste utan att förlora bakgrundsbelysningen. Kostar kring tusenlappen och Ducky har ju som sagt ganska bra rykte om man tex jämför med den senaste "razer-skandalen"

Det kan däremot vara smart att vänta lite om du vill ha ett billigare tangentbord. Cherrys patent på brytare har precis gått ut och man kommer nog få se många fler tangentbord av budgetvariant. Billigare brytare till ett billigare pris.

Intel Core i7 4770K | GeForce GTX 780 | ASUS Z87-A | Fractal Design R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2013

Vad har ni för åsikt om bruna brytare? Har varit ganska inställd på blå men har börjat fundera på bruna istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Herr.Senap:

Är nästan säker på ett k70 nu,problemet är att dom enda som typ har dom i lager är GHdata. Någon som har beställt härifrån tidigare? Vet nämligen inte mycket om dom.

Netonnet har dessa
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord...

jag är väldigt nöjd med mitt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av leyer32:

Dummaste jag har hört.

Jag kan bara hålla med , ett Razor har jag dock inte ägt.
Men jag har kört med ett Qpad MK-80 sen det släpptes och har bara positiva saker att säga om det. Trots att några lampor har slocknat efter 3år , men det har också varit med om diverse damp attacker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av mtk_79:

Men är det blå bakgrundsbelysning på den modellen med röda brytare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Herr.Senap:

Vengeance K70 tangentbordet kommer i två färger: Exklusiv silver aluminium med skinande blå bakgrundsbelysning eller ett stilrent mattsvart utformande med djupt röd bakgrundsbelysning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Herr.Senap:

Japp den alu färgade har blå belysning.