Hjälp! Behöver laga "silikonplatta" på Logitech tangentbord.

Permalänk

Hjälp! Behöver laga "silikonplatta" på Logitech tangentbord.

Hej jag har ett Logitech G15 som jag för ett tag sen plockade isär helt och hållet och gjorde rent.
På något sätt så råkade jag halvt ha sönder "pluppen" för A tangenten som sitter på den vita/genomskinliga mjukplast/silikon-plattan.
Därför blir det så att ibland när jag trycker ner A så fastnar pluppen i "halvtneretillstånd" och tangenten trycks därför inte upp helt igen.
Detta gör att knappen känns konstig att trycka ner den lilla bit som går (den spammar inte A konstant utan registrerar knappen som vanligt).
Har slängt in lite bilder så ni kan se hur det ser ut. Här visas tangentbordet isärskruvat och det är alltså på den nedre delen som det trasiga sitter på.

På bilderna nedan så visas i bild 1 med mina mad paintskills hur pluppen är trasig, röd färg= trasig. Bild 2 hur knappen är trasig med kamera och bild 3 hur pluppen fastnar i "halvtneretillstånd".

Har googlat lite efter replacement parts men inte hittat något, inte ens på Logitechs hemsida så tänkte om det var någon som hade några tips om hur man skaffar sig en helt ny platta eller hur man lättast ska fixar den? Min första tanke var superlim av något slag men vet inte om det kommer hålla.

Permalänk
Skrivet av Nisseman85:

silikon kan va svårt att laga, du behöver först ta ut hela silikon delen finns dom som lyckats modda silikonskal till telefoner genom att värma upp den så mycket att den blir som modell-lera

problemet är väl att du har 0.5mm silikon membran som om det skulle värmas upp så skulle den nog deformeras.

vulktejp är en form av gummi som kan formas lite hur som helst. kan du ersätta en del av silikon med ett gummilager samma form som originalet ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644