Permalänk
Medlem

Gaming FPS headset, max 3000kr till PC

Tjena, har en budget på max 3000kr, och eftersom jag jobbar mycket inte hinner spela mycket vill jag att spel tiden inte ska ha några brister! Spelar 90% fps spel, kommer spelamycket titanfall på PC och behöver därför ett bra headset.

I dag kör jag med http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=386568
Helt okej, Men haft det länge, och är inte längre nöjd.

Det första jag undrar är om budgeten är överdriven?
De jag har kollat lite på iaf, är Astro A50, A40 Och även Qpad 1339. Men även Qpad 90.

Är inte jätte Säker på att det behöver vara trådlöst, Är väl bara en skön grej att ha!

tips, Idéer och andra flame kommentarer är välkomna!

tack för mig!

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879

Anser att detta är det bästa du kan få i både ljud och mikrofonkvalitet för ett väldigt bra pris. flera utav mina vänner använder sig av dessa, alla är extremt nöjda och så även jag. Inte det minsta missljud från mikrofonen och dom håller riktigt bra.

Dom sitter även riktigt bra på huvudet och runt öronen, kan sitta i 8 timmar i sträck med dom på utan att det börjar bli obehagligt.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asrock z87 extreme 6 | 4770k 4,7 GHz (delid) | Corsair H110 | 2x GTX 670 SLI 1213 MHz | 2x Arctic Accelero Hybrid | Corsair CX750M | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Samsung 840 120 GB |

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag på ett par sennheiser PC 360 och måste säga att jag är grymt nöjd. Tror clockers gjort ett test också där de fick bra feedback.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Spara dina pengar och skaffa Astro A40. Grymm mic, och bra ljud!

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik4boss:

Spara dina pengar och skaffa Astro A40. Grymm mic, och bra ljud!

Köp för Guds skull inte ett gamingheadset från tillverkare som: Razer, logitech, astro osv. När det finns ett par Sennheiser för nästan samma pris.

Sennheiser är en stor välkänd tillverkare av hörlurar och mikrofoner i studioklass, dom kan sin sak.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asrock z87 extreme 6 | 4770k 4,7 GHz (delid) | Corsair H110 | 2x GTX 670 SLI 1213 MHz | 2x Arctic Accelero Hybrid | Corsair CX750M | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Samsung 840 120 GB |

Permalänk

Sennhesier eller Beyerdynamics/AKG med en modmic?

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar, Hur är trådlösa när det gäller FPS spel? blir det en dropp eller är det safe? Kan nämna att jag bor i lägenhet.