Göra kabeldragning för första gången [vad ska jag tänka på]

Permalänk
Medlem

Göra kabeldragning för första gången [vad ska jag tänka på]

Halloj , har ett Nzxt red phantom låda mid tower, ska göra en ordentlig kabeldragning efter att mina saker har kommit. sen ska datorn inte uppgraderas på väldigt länge. anser att intelcore i7 4770k är ganska framtidsäker än så länge. men iaf nu till saken.

Chassit

vad ska jag tänka på osv. finns det ngn sorts beskrivning. försökte göra det någorlunda men nej ser ut som skit i lådan

mina ny saker

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=780483

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=807445

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=803017

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Jag brukar alltid sätta i nätagget först av allt. Dra sladdarna till moderkortets baksida, sen köra vidare.
När alla komponenter är på plats drar du kablarna. Dra så mycket du kan på moderkortets baksida, men bry dig inte om hur fult det ser ut där bakom.
tillsist tar du buntband och buntar fast alla sladdar där bak så att det blir lagom mycket kvar på "framsidan", och så att du kan stänga sidan på datorn utan problem.

EDIT: försök alltid hitta de närmsta hålen till allting, även om det innebär att du måste pilla och krångla i 10 minuter för att få igenom kabeln. det är värt det.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Hoppas att du har modulärt agg, det gör det hela så mycket smidigare och snyggare!

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aecus:

Hoppas att du har modulärt agg, det gör det hela så mycket smidigare och snyggare!

Diggar din sign. Har den skrivet på studentmössan

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Diggar din sign. Har den skrivet på studentmössan

Alltid någon som frågar "vilka är de andra åtta då?"

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aecus:

Hoppas att du har modulärt agg, det gör det hela så mycket smidigare och snyggare!

Vad innebär modulärt ?

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Vad innebär modulärt ?

Modulärt:

Halvmodulärt:

Ej modulärt:

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Ah okey jo mudulärt har jag då crosshair rm850 psu + gold

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Ah okey jo mudulärt har jag då crosshair rm850 psu + gold

Då kommer det gå galant. Ta det långsamt, tänk igenom hur många kablar du behöver och hur de ska gå innan du drar dit buntbanden. Det är lite som att lägga pussel, fast roligare

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aecus:

Då kommer det gå galant. Ta det långsamt, tänk igenom hur många kablar du behöver och hur de ska gå innan du drar dit buntbanden. Det är lite som att lägga pussel, fast roligare

haha ja kan tänkas du lite of toppic nu. Jag har detta kortet https://www.komplett.se/xfx-radeon-r9-290x-4gb-gddr5/805831

och har beställt en intecore i7 4770K .. saken är den att ja ska köpa ett till sånt graffikkort senare. visst jag kör med 1920x1080 men visst kommer jag få mer "prestanda" i spelet med 2 ? vet ja har en 60hz skärm så just i fps väg är det skitsamma. tänker på gameplay/pretanda overall

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

haha ja kan tänkas du lite of toppic nu. Jag har detta kortet https://www.komplett.se/xfx-radeon-r9-290x-4gb-gddr5/805831

och har beställt en intecore i7 4770K .. saken är den att ja ska köpa ett till sånt graffikkort senare. visst jag kör med 1920x1080 men visst kommer jag få mer "prestanda" i spelet med 2 ? vet ja har en 60hz skärm så just i fps väg är det skitsamma. tänker på gameplay/pretanda overall

Det blir en rejäl prestandaboost med två och 4770k kommer knappast flaska, särskilt inte om du klockar den lite. Med 60hz lär du dock inte behöva två 290x förrän om något år

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aecus:

Det blir en rejäl prestandaboost med två och 4770k kommer knappast flaska, särskilt inte om du klockar den lite. Med 60hz lär du dock inte behöva två 290x förrän om något år

nja sant. kan ju testa o spela med de single kortet jag har nu med en 4770k klocka lite och se hur mkt bättre de är än med min amd fx 8350

sen så kommer de allra flesta spel i framtiden stödja crossfire/sli.

Visa signatur

Ny dator på G