Amd radeon 290X Gpu laod olika spel.

Permalänk
Medlem

Amd radeon 290X Gpu laod olika spel.

hallå. testade lite gpu load i 3 spel.

bf4 gpu load 98 %

Cs:go 64 %

Arma 2 50 %

vad i hela fridens namn beror det på o.O ?

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Olika krävande spel, fps limit på cs? v-sync på? eller spel som kanske inte utnyttjar mer än 1-2kärnor och din cpu blir flaskhalsen i dom andra spelen. Hur som har jag ändå svårt att tro att du inte har ca: 120 fps+ i cs även om ditt grafikkort bara jobbar i 64%, typ likaså för arma2.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Olika krävande spel, fps limit på cs? v-sync på? eller spel som kanske inte utnyttjar mer än 1-2kärnor och din cpu blir flaskhalsen i dom andra spelen. Hur som har jag ändå svårt att tro att du inte har ca: 120 fps+ i cs även om ditt grafikkort bara jobbar i 64%, typ likaså för arma2.

faktiskt ingen aning testade Cs:go igen .... både cpu/gpu ligger på riktigt låg usage :S nu när jag maxade allt i cs:go sjönk gpu load till 38 :S vafan är det för fel? är det prollen ;S tro ju inte Cs.go är för krävande för radeon 290X :S

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

faktiskt ingen aning testade Cs:go igen .... både cpu/gpu ligger på riktigt låg usage :S nu när jag maxade allt i cs:go sjönk gpu load till 38 :S vafan är det för fel? är det prollen ;S tro ju inte Cs.go är för krävande för radeon 290X :S

Självklart är det inte för krävande, snarare tvärtom. Hur ser din FPS ut? har du testar fps_limit 200 i console? om det flyter på bra i låg användning är det ju bara bra, då går ditt system tyst och svalt, ett 290x ska ju inte behöva svettas över cs;go

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w