Permalänk

Företag som tar emot tomma toners mm?

Ave gott folk!

Som rubriken antyder så behöver jag för jobbets räkning komma i kontakt med företag som tar emot tomma printer toners, fax toners och printer patroner.

Tänker mig ett system där ett företag skickar ut tomma kartonger, som jag sen via fraktföretag returnerar fyllda med toners etc. Någon härinne som har bra erfarenhet av dylikt och som därför kan rekommendera något företag?

Edit:
Förtydligande: Vi har på leasing ett par stora Sharp "muskedunder" på hjul där nya toners och service på plats avtal ingår. Enligt koordinatorn på jobbet så ingår i avtalet dock inte att de tar emot tomma toners.

Utöver dessa så har vi också ett antal inköpta printers av typ något större bordsmodell, de flesta är Samsung printers, men det finns också 1 HP
och 1 Brother. Sen har vi också några inköpta Oki faxar etc. Mao efterlyses ett företag som tar emot en mix av olika tomma toners och patroner.

Tack på förhand.
Pax Vobiscum

Permalänk
Hedersmedlem

HP har ett sådant system. Jag har skickat med toners av andra fabrikat och inte hört något. De skickar ut gratis kartonger och hämtar igen när man hör av sig. Finns för bläck och toner.

https://h30248.www3.hp.com/recycle/ereturns/welcome-hpe.asp?_...

Riktigt bra kartonger för ändamålet. Använder du mest andra toners är det inget alternativ dock. Eftersom jag har har så fantastiskt bra erfarenhet av HP originaltoners/bläck så har det blivit att jag mest kör det, trots lite högre pris (men inte så farligt om man letar runt).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

brukar ligg en fraktlapp i den nya tonerkartongen som du använder för att returnera den gamla med i samma kartong och emballage. Kolla igenom papperna som är med i den nya kartongen.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

HP har ett sådant system. Jag har skickat med toners av andra fabrikat och inte hört något. De skickar ut gratis kartonger och hämtar igen när man hör av sig. Finns för bläck och toner.

https://h30248.www3.hp.com/recycle/ereturns/welcome-hpe.asp?_...

Riktigt bra kartonger för ändamålet. Använder du mest andra toners är det inget alternativ dock. Eftersom jag har har så fantastiskt bra erfarenhet av HP originaltoners/bläck så har det blivit att jag mest kör det, trots lite högre pris (men inte så farligt om man letar runt).

Tack för svar.

Inser att jag gav för lite info i tråden, kolla gärna min Edit.

Med vänlig hälsning
P-V

Permalänk
Skrivet av ZecretW:

brukar ligg en fraktlapp i den nya tonerkartongen som du använder för att returnera den gamla med i samma kartong och emballage. Kolla igenom papperna som är med i den nya kartongen.

Tack för svar.

Inser att jag gav för lite info i tråden, kolla gärna min Edit.

Med vänlig hälsning
P-V

Permalänk
Medlem

Jag har erfarenhet av detta från ett enda företag som jag arbetat hos.
På det stället så var det samma företag som tog hand om vårt brännbart, metallskrot, träavfall o.s.v. som även tog hand om våra toners. När vi hade fyllt en halvpall med toners, vilket tog kanske ett halvår för oss, så ringde vi bara till dem och efter några dagar som kom det och hämtade pallen.