Problem: Crossfire två skärmar

Permalänk

Problem: Crossfire två skärmar

Hej,

Jag får inte igång min andra skärm när jag kör crossfire, har båda skärmarna inkopplade på det översta grafikkortet.
Om jag stänger av crossfire och sätter i andra skärmen i det undra grafikkortet fungerar det bra.

Har två st Asus 6870.

Permalänk

Köra du på dvi och en dvi omvandlare till vga? Om du gör det så funkar inte två skärmar. Måste då köra hdmi eller display port. Har du en dvi omvandlare till vga så går det bara köra en skärm på dvi uttagen. Efter som den måste omvandla signalen till analog typ. Och den omvandlar på båda dvi portar ju samtidigt.

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem

har du provat att sätta båda skärmarna till de undre kortet? när jag hade problem med att ha tre skärmar samtidigt i x-fire så löstes de genom att sätta alla skärmar på "rätt" grafikkort.

Permalänk
Skrivet av Brallan_86:

Köra du på dvi och en dvi omvandlare till vga? Om du gör det så funkar inte två skärmar. Måste då köra hdmi eller display port. Har du en dvi omvandlare till vga så går det bara köra en skärm på dvi uttagen. Efter som den måste omvandla signalen till analog typ. Och den omvandlar på båda dvi portar ju samtidigt.

Jag har ena skärmen med dvi till vga omvandlare, så där är problemet!
Funkar det om jag kör den med hdmi istället?

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

på mina HD 5850 så kan man ha två st skärmar till DVI/HDMI och den tredje på Display Port.
va som menades med att man inte kan ha flera skärmar med VGA adapter vet jag inte, vad jag vet så skall inte adaptrar störa grafikkorten alls.

Permalänk
Skrivet av liten1:

på mina HD 5850 så kan man ha två st skärmar till DVI/HDMI och den tredje på Display Port.
va som menades med att man inte kan ha flera skärmar med VGA adapter vet jag inte, vad jag vet så skall inte adaptrar störa grafikkorten alls.

det är fel, har läst i ett annat forum och läst på många forum. Att dom säger att dvi till vga adapter/conventer stör ut den andra dvi utgången. Har själv testat det och fatta Heller inte va felet var, men mycket efterforskningar så hitta ja många svar på den frågan.
Efter som det är en digital signal och den andra en analog signal. Kopplar man in adapter så omvandlare den signal och då uppfattar koret det som analog och slutar skicka ut digitala signal från dvi portarna, iaf som jag fått reda det på eller något åt det hållet.
för då måste man köpar på dvi eller display port med andra skärmar. Ska man ha 3st skärmar eller mer måsye du köra på Display Poren. För den klara av att sända ut olika bilder på samma skärm, iaf om man ska köra EF ju... det är vad jag fått för info på forum, data butiker, mm.

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )