Vilka tider hör till dessa? [Vad definierar du som förmiddag/eftermiddag/kväll/natt? — mod]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Vilka tider hör till dessa? [Vad definierar du som förmiddag/eftermiddag/kväll/natt? — mod]

Vilka tider anser du tillhöra dessa?

Förmiddag:
Eftermiddag/kväll:
Natt:

Tydligare rubrik. Se §3.1 i reglerna.

Dell XPS 13 9370 | i5-8250U | 8 GB RAM | Intel HD 620 | 256 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jul 2008

Ungefärligt:

Förmiddag: 09-12
Eftermiddag/kväll: 12-17 resp. 18-22
Natt: 22-06

06-09 blir då per uteslutningsmetoden "morgon".

Givetvis varierar detta efter ens dygnsrutiner.

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Morgon: 05-09
Förmiddag:09-12
Middag:12
Eftermiddag: 12-17
Kväll:17-22
Natt: 22-05

Och på sommaren förskjuts alla tider plus två timmar...

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005

Morgon: 04:30-09
Förmiddag: 09-12
Middag: 12-14
Eftermiddag: 14-17
Kväll:17-23
Natt: 23-04:30

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

Jag skulle säga att förmiddag är 08–12 och eftermiddag 12–18. Sedan är det kväll från klockan 18 fram till att man somnar. När man sover är det natt (dock inte om man lägger sig alltför tidigt), och sedan blir det morgon när man vaknar (förutsatt att man vaknar efter midnatt). Även om man inte vaknat skulle jag dock säga att morgonen börjar senast 06.00 (eller möjligen något tidigare). Sedan övergår naturligtvis morgonen till förmiddag vid 08.00 igen. Om man inte sover, är jag tveksam till om man kan kalla det natt. Det beror nog på vilket sammanhang det handlar om. I vissa sammanhang skulle jag säga att det kan anses gå direkt från kväll till morgon, även om jag inte är riktigt säker på när det är i så fall. Kanske vid midnatt.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Morgon: 04:00-08:59
Förmiddag: 09:00-11-59
Åsså en timmes lunch på det
Eftermiddag: 13:00-17-59
Kväll: 18:00-23:59
Natt: 00:00-03-59

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~
Registrerad
Jul 2001

'Morgon' utgör de tre första timmarna efter uppstigning, därefter eventuell 'förmiddag' fram till 'lunch' som är tiden mellan 11:00 och 13:00. Därefter infaller eftermiddagen, om denna inte utgörs av 'morgon' eller 'natt'. 'Kväll' infaller inte före 'lunch' om 'morgon' någon gång under aktuellt datum infallit och utgörs i annat fall av de fyra timmarna närmast 'natt'. 'Natt' är den tid på dygnet då horisontellt viloläge avsiktligt intas om en period längre än tre timmar.

Fedora, i3wm, Ansible, Vim, git, LaTeX - allt som behövs för att göra mig nöjd.