Spela utan Life Steal?

Permalänk
Medlem

Spela utan Life Steal?

Tja tänkte höra hur många som spelar utan life steal för tillfället och har några tips för att få en så smidig övergång som möjligt?

Sålde precis min triumvirate och LS svärd för att vänja mig vid endast LoH och LpS.

Stooor skillnad, får verkligen använding för min teleport. Har även en Storm Crow och ett par Blackthornes pants men 1300LoH verkar funka på Torment V iaf. Eller ja, det är nog snarare så att min HP pool e så stor att jag hinner döda eliterna innan dem dödar mig.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/363...

Permalänk
Medlem

Iom att vi nu måste förlita oss på LoH så fungerar inte långsamma, stenhårda attacker så bra längre. Massor av IAS och massar av LoH. Det är min lösning.

Och som extra säkerhet så bunkrar vi med LpS också.

Permalänk
Medlem

Jo får bli så, har dock ingen LPS från gear. Funderar på o specca om paragonpoints så jag maxar LPS där också. Har lite låg APS men det droppar ju inget med ias på så e fast på 1.78.

Permalänk
Medlem

Det är ju ingen fara än, men man bör ha det i åtanke när vi dingar mot 70. Jag har kvar min 2,40% LS på wizarden sålänge.

Jag speccar alltid allt i LpS och LoH i parapoints.

Permalänk
Medlem

tja, vad ska man säga, hoppas väll på att spelet är bättre balanserat utan LS på level 70 för nu på 60 är det riktigt tufft utan som melee men klart mer spelbart som ranged.

Permalänk
Medlem

Har aldrig använt lifesteal, klarar mig bra.
Kör dock inte T6.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Dumpa någon passive för Dominance så ska det nog ordna sig:)

Permalänk
Medlem

Är så avundsjuk på din gear >.<

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fick 4 delar av blackthornes, men gick inte köra utan LS bälte så bytte tillbaka till mitt IK set.. surt var det.
Blir väl till att köra life steal passives och kanske ändra warcry till life regen sen.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

tja, vad ska man säga, hoppas väll på att spelet är bättre balanserat utan LS på level 70 för nu på 60 är det riktigt tufft utan som melee men klart mer spelbart som ranged.

Nä jag kan tänka mig att en meleeklass har det lite värre utan Lifesteal.

Skrivet av BergEr:

Har aldrig använt lifesteal, klarar mig bra.
Kör dock inte T6.

Nej inte jag heller, eller ja bara i grupp men det är nog inga problem. Om jag kör T6 så är det alltid med en munk som kan hålla ihop all skit.

Skrivet av Grants:

Dumpa någon passive för Dominance så ska det nog ordna sig:)

Har kollat på det, men frågan är om inte Blur e bättre. Den ger ju 17% mer all res om du kollar ingame så mina buffade 1250 skulle bli nästan 1500 all res ist.

För övrigt måste jag nästan köra dem passiva jag har. Illusionist för cooldown på TP, Paralysis för o stunna monster så jag slipper använda TP och Prodigy för o få AP. Det skulle vara om man byter till en storm Crow så kanske det går utan Prodigy.

Skrivet av Mocka:

Är så avundsjuk på din gear >.<

Hehe det e bara o spela så får du liknande gear själv! Har bytt ut över hälften av mitt gear sen patchen. Dock är hjälm, bracers, byxor o vantar craftade.

Skrivet av Dennisen:

Fick 4 delar av blackthornes, men gick inte köra utan LS bälte så bytte tillbaka till mitt IK set.. surt var det.
Blir väl till att köra life steal passives och kanske ändra warcry till life regen sen.

Som sagt, i dagsläget är det nog stor skillnad på om du e ranged eller melee men hoppas det e mer likvärdigt i RoS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Hehe det e bara o spela så får du liknande gear själv! Har bytt ut över hälften av mitt gear sen patchen. Dock är hjälm, bracers, byxor o vantar craftade.

Om det ändå vore så lätt Det enda jag fått hittills är 30+ paragonlevlar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Om det ändå vore så lätt Det enda jag fått hittills är 30+ paragonlevlar

Får ingen gear heller Och crafting kan jag ju knappt ge mig på, har typ bara startrecepten för det droppar Inga sådana heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Om det ändå vore så lätt Det enda jag fått hittills är 30+ paragonlevlar

Nu vet jag inte vad du har för gear men Mitt tips för att farma legendaries så snabbt som möjligt är att köra de områdena i act3 med bra monster densitet, typ keep2 och core + azmodan på normal eller eventullt högre om du kan oneshoota allt (utom azmo) på den men ge katten i torment då det bara är effektivt för XP farming. Och glöm inte kistor mm, får minst hälften av mina legs från dom!

Normal kan nämligen droppa alla legendaries nu på level 60 och den extra chansen för legs på torment är i princip obefintlig atm så normal ger klart mest legs per timme. Ända nackdelen med normal farming är den låga XPn och att det är för lätt så blir lite tråkigt i längden, men när man hittar ett par legs i timmen är det ok

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Nu vet jag inte vad du har för gear men Mitt tips för att farma legendaries så snabbt som möjligt är att köra de områdena i act3 med bra monster densitet, typ keep2 och core + azmodan på normal eller eventullt högre om du kan oneshoota allt (utom azmo) på den men ge katten i torment då det bara är effektivt för XP farming. Och glöm inte kistor mm, får minst hälften av mina legs från dom!

Normal kan nämligen droppa alla legendaries nu på level 60 och den extra chansen för legs på torment är i princip obefintlig atm så normal ger klart mest legs per timme. Ända nackdelen med normal farming är den låga XPn och att det är för lätt så blir lite tråkigt i längden, men när man hittar ett par legs i timmen är det ok

Hittat vettiga legendaries på normal O.o?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Hittat vettiga legendaries på normal O.o?

droppar precis samma legendaries på normal som på torment.

Båda dessa är tex från normal.

Permalänk
Medlem

Kör Wretched Mother runs, finns inget som e så många leg/h imo, har fått 7-8 legendary på runt 20 rundor. Sen e det go XP också. Kolla in Shinobis video om ni inte vet jag snackar om.

http://www.youtube.com/watch?v=KViMETtWZN8&list=UUAUgvzNgPUes...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Nu vet jag inte vad du har för gear men Mitt tips för att farma legendaries så snabbt som möjligt är att köra de områdena i act3 med bra monster densitet, typ keep2 och core + azmodan på normal eller eventullt högre om du kan oneshoota allt (utom azmo) på den men ge katten i torment då det bara är effektivt för XP farming. Och glöm inte kistor mm, får minst hälften av mina legs från dom!

Normal kan nämligen droppa alla legendaries nu på level 60 och den extra chansen för legs på torment är i princip obefintlig atm så normal ger klart mest legs per timme. Ända nackdelen med normal farming är den låga XPn och att det är för lätt så blir lite tråkigt i längden, men när man hittar ett par legs i timmen är det ok

Har kass gear

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Astralen-2142/hero/1777399...

Inte bara kistor, utan crates, barrels, corpses :s Egentligen måste man klicka på allt och förstöra allt vilket gör det väldigt segt. Fått några legendaries från corpses och några från crates.

Skall testa det ikväll dock. Inte spelat på några dagar nu när min Barbar blev 60.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Kör Wretched Mother runs, finns inget som e så många leg/h imo, har fått 7-8 legendary på runt 20 rundor. Sen e det go XP också. Kolla in Shinobis video om ni inte vet jag snackar om.

http://www.youtube.com/watch?v=KViMETtWZN8&list=UUAUgvzNgPUes...

Den verkar nerfad??

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Den verkar nerfad??

Inte vad jag vet, lirade så sent som igårkväll o fick 3 legs. Kunde inte läsa nåt om det i patch notes heller. Kan du spela nu? Fortf nere för mig.

Permalänk
Medlem

sitter på jobbet nu därav frågan, vad är en wretched mother run?

sitter på flertalet karaktärer som klarar t6 utan problem.

Permalänk
Medlem

Du kör Wretched Mothers questet om och om igen.

Skrivet av Xorph:

sitter på jobbet nu därav frågan, vad är en wretched mother run?

sitter på flertalet karaktärer som klarar t6 utan problem.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Nu är ETA 18.00... härligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Nu är ETA 18.00... härligt

Underbart! Fick intrycket att 16.00 var en framskjuten ETA också...

HAHAHA såg denna i en tråd på battlenet

Meanwhile at Blizzard HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Kör Wretched Mother runs, finns inget som e så många leg/h imo, har fått 7-8 legendary på runt 20 rundor. Sen e det go XP också. Kolla in Shinobis video om ni inte vet jag snackar om.

http://www.youtube.com/watch?v=KViMETtWZN8&list=UUAUgvzNgPUes...

Testade runt 30 runs igår, fick inte en enda legendary, dock lite paragon då jag körde det på torment 2.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Nu är ETA 18.00... härligt

Går att lira nu om ni inte redan märkt det!

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Testade runt 30 runs igår, fick inte en enda legendary, dock lite paragon då jag körde det på torment 2.

Han kör ju dock på tornament 4

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Han kör ju dock på tornament 4

Finns många som kört det på T6 utan att få något också, legs är helt random, vissa dagar får man massor oavsett vart man kör, andra får man inget.
Är knappt någon skillnad på dropraten mellan normal och t6.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag fick köpa mig en 2h istället för att köra dual wield efter patchen. Insåg rätt snabbt att jag var körd utan LL så jag fick köpa ett bra legacy IK-bälte som jag får köra på tills det droppar lite items med LoH till mig. Den lilla LoH man kan välja med sina paragon points är en piss i havet tyvärr.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Testade runt 30 runs igår, fick inte en enda legendary, dock lite paragon då jag körde det på torment 2.

Testade detta igen idag fast på en annan character och får ca 5 legs i timmen, min hardcore wiz däremot står fortfarande på 0 legs från detta run.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

För er som lirar WD och som vill köra utan lifesteal testa sista runan för Zombie vovvarna helt utan gear funkar det ok har du vissa legendary items som gör att du kan spamma Big Bad Voodoo samt Tasker and Theo gloves (upp till 50% pet atk speed) så lovar jag att HP fylls instant i princip på T3 om du inte står mitt i en arcane beam osv..
Testade detta med 721 life on hit och 0 hp regen, 0 life steal 0 life after kill och det höll mig i liv bra på T3, vovvarna är bra meatshields men gör 0 dmg även med full pet gear men just för överlevnad funkar de bra.
Fetishes och Garg är de alternativen som ger dmg.
på 70 med 7-10k life on hit kommer detta va insane känns det som.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold