Laptop fullständigt död... Hjälp mig

Permalänk
Medlem

Laptop fullständigt död... Hjälp mig

Tjena.

Min laptop är helt död av någon anledning...

jag stängde av den på rätt sätt, eftersom jag skulle ta med den hem till en kompis. Jag blåste i ventilationerna för att få bort damm, sen stoppa jag i den i ryggan i facket.

Efter det så är den helt död... Händer absolut ingenting när jag klickar på startknappen, inte en lampa INGET.. Har provat med batter i, batteri ur, med kabeln o alla möjliga sätt.. Har tagit bort CMOS batteriet i ca 2min, för att sedan sätta i det igen, utan lycka.. Har tryckt på alla sladdar, fortfarande inget liv. Har provat ta ur ram minne, hårddisk osv...

Vad kan det vara för fel?

Det är en Acer Aspire TimelineX 3820TG

Permalänk
Skrivet av Easter:

Tjena.

Min laptop är helt död av någon anledning...

jag stängde av den på rätt sätt, eftersom jag skulle ta med den hem till en kompis. Jag blåste i ventilationerna för att få bort damm, sen stoppa jag i den i ryggan i facket.

Efter det så är den helt död... Händer absolut ingenting när jag klickar på startknappen, inte en lampa INGET.. Har provat med batter i, batteri ur, med kabeln o alla möjliga sätt.. Har tagit bort CMOS batteriet i ca 2min, för att sedan sätta i det igen, utan lycka.. Har tryckt på alla sladdar, fortfarande inget liv. Har provat ta ur ram minne, hårddisk osv...

Vad kan det vara för fel?

Det är en Acer Aspire TimelineX 3820TG

Verkar finnas ett samband mellan din "blåsning" och ditt problem, vad som har hänt är svårt att sia om. Hittade denna som ev kan vara till hjälp:
http://www.fixya.com/support/t19012943-acer_timelinex_3820tg_...

Lycka till