Vilket är det bästa tangentbord för bf4

Permalänk

Vilket är det bästa tangentbord för bf4

Som rubriken lyder vilket är bäst för bf4. Funderar på att köpa ett nytt har ett steelseries 6gv2 blabla någonting nu.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Hur långt är ett snöre? Nej men seriöst köp ett som DU gillar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk

Tangentbordet som du tycker är skönast är det bästa.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Tycke o smak.

Ut o prova i butiker , känn o klämm

Själv kör jag corsair k95. O tycker det är helt perfekt för mig.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Tangentbordet med fungerande W,A,S,D,Q,E, Shift, Ctrl, Z,C, F, G och V knappar!

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

Tangentbordet med fungerande W,A,S,D,Q,E, Shift, Ctrl, Z,C, F, G och V knappar!

Alltså mitt tangentbord är så väl använt så det finns knapp några bokstäver kvar på knapparna. Lite svårt och skriva och så.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Alltså mitt tangentbord är så väl använt så det finns knapp några bokstäver kvar på knapparna. Lite svårt och skriva och så.

Bara att skaffa Das Keyboard så lär du dig.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag kör på qpad MK-85 och är hel nöjd med det, fungerar jätte bra i bf4.

Permalänk

Jag funderar på
Razer blackwidow eller Corsair k70/95 men man läser att köp inte det o ditt o datt så man blir osäker på vad man ska välja.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Vilken bil är bäst för att köra till Ica med?
Som sagt, brytarkaraktär är en smaksak. Jag gillar MX gröna, vissa knepiga människor gillar MX röda. Smaksak.

Skrivet av Gunner357:

Alltså mitt tangentbord är så väl använt så det finns knapp några bokstäver kvar på knapparna. Lite svårt och skriva och så.

Köp ett som håller i stället. Ett Ducky (andra tillverkare finns) med PBT "dye subs" som tangenter, det kommer du inte slita ut. Halva poängen med ett dyrt mekaniskt är väl den goda kvaliteten? Förstår inte varför någon då köper billiga tangentbord till ett högt pris.

Permalänk
Medlem

Beror helt på vad du tycker om, gör som mogwaii sa och ut o testa en massa tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Vilken bil är bäst för att köra till Ica med?
Som sagt, brytarkaraktär är en smaksak. Jag gillar MX gröna, vissa knepiga människor gillar MX röda. Smaksak.

Köp ett som håller i stället. Ett Ducky (andra tillverkare finns) med PBT "dye subs" som tangenter, det kommer du inte slita ut. Halva poängen med ett dyrt mekaniskt är väl den goda kvaliteten? Förstår inte varför någon då köper billiga tangentbord till ett högt pris.

Hade velat testat MX gröna, de verkar ganska najs! jag kör röda, då jag inte vill störa tjejen när hon är hemma. Hur Känns trycket jämfört med röda? samma motstånd fast med click och taktil?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Hade velat testat MX gröna, de verkar ganska najs! jag kör röda, då jag inte vill störa tjejen när hon är hemma. Hur Känns trycket jämfört med röda? samma motstånd fast med click och taktil?

Näe, inte riktigt. Kika på Huttalas klistrade guide i tangentbordsforumet.
Gröna klickar och är taktila, men är tunga att trycka ned. De påminner lite om buckling spring, men med mindre taktilitet.
Om du söker en brytare som är taktil med klick med samma motstånd som röda har, så är det blåa du vill ha.

Sedan finns det även en bastard till blandning mellan blå och röd, det är den bruna. Lågt motstånd, inget klick, svag taktilitet.

Hoppas det förtydligade lite

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Jag funderar på
Razer blackwidow eller Corsair k70/95 men man läser att köp inte det o ditt o datt så man blir osäker på vad man ska välja.

Jag kör med ett K70. Excellent!

Permalänk
Medlem

black widow känns lite väl plastigt(enligt mig)

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Avstängd

Jag har ett 200-kronors logitech, som är snart tio år gammalt. Tangentbordet påverkar inte min kdr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Näe, inte riktigt. Kika på Huttalas klistrade guide i tangentbordsforumet.
Gröna klickar och är taktila, men är tunga att trycka ned. De påminner lite om bucklig spring, men med mindre taktilitet.
Om du söker en brytare som är taktil med klick med samma motstånd som röda har, så är det blåa du vill ha.

Sedan finns det även en bastard till blandning mellan blå och röd, det är den bruna. Lågt motstånd, inget klick, svag taktilitet.

Hoppas det förtydligade lite

Tack för svar! kanske Bruna är något att ha då så man inte stör tjejen

Sorry for OT

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Det här är det bästa tangentbordet, just speciellt till bf4:
http://www.clasohlson.com/se/Tangentbord/38-2225
Motivering: Det har alla tangenter som behövs för att spela.

Ett annat litet tangentbord men som kanske inte är så bra för just bf4
http://www.clasohlson.com/se/USB-kit/38-4028
Motivering: Det har färre tangenter

...Om det inte framgick, så var jag gravt sarkastisk. Av uppenbara skäl är det hopplöst att sitta och rekommendera tangentbord för ett enskilt spel. Det ligger naturligtvis mer vikt i vad du som person föredrar, än för vilket spel det ska funka till Har du någon mer riktning, liksom, har du prövat mekaniska tangentbord? Gillar du hårda eller slappa tangenter? Stora händer eller små?

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk

Ok jag fattar jag får ge mig ut och testa tangentbord blir nog bäst så tror jag.

Tack för alla svar grabbar.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd

Berors ju på vad för tangentbord du vill ha.
Vill du ha ett mekaniskt tangentbord med blåa switchar och vara så mycket bf4 fanboy som möjligt så kan du ju alltid köpa Razer Blackwidow BF4 edition

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk

Jag har köpt ett Corsair k70 nu så jag får köra på det tills det pajar nu. Blir nog bra ändå tror jag.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D