Zeko säker sida

Permalänk
Medlem

Zeko säker sida

Hej,

Tänkte köpa mig en Teemo hatt nu till DH summer, nu när dom har cosplay. Men osäker på vart jag ska köpa en hatt, vill helst köpa inom Sverige, men vill höra lite från folk som kanske har någon bra sida? Har bland annat hittat denna sidan. http://zeko.se/product/teemo-hat

Tacksam för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nemiuxs:

Hej,

Tänkte köpa mig en Teemo hatt nu till DH summer, nu när dom har cosplay. Men osäker på vart jag ska köpa en hatt, vill helst köpa inom Sverige, men vill höra lite från folk som kanske har någon bra sida? Har bland annat hittat denna sidan. http://zeko.se/product/teemo-hat

Tacksam för svar

Jag skulle aldrig handla därifrån. Domänen zeko.se registrerades för mindre än en månad sen, och det finns inga kontaktuppgifter till domäninnehavaren förutom ett användarnamn (mohame-2561-75338).

Inte heller finns det vettiga kontaktuppgifter eller uppgifter om firman på dess egna hemsida.

Finns inget att hitta på telefonnumret som verkar beröra verksamheten. En eventuell/tidigare ägare av mobilnumret har förvisso en enskild firma, men dess verksamhetsområde är hembageri/fika/etc, så med tanke på hur numret ser ut (väldigt lätt nummer) tippar jag på att numret sålts till nån annan.

EDIT: domänen var visst reggad för ett år sen, men ändrad i år.
Problemet med avsaknad av kontaktinformation kvarstår dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Precis vad jag ville veta kritik som kan hjälpa mig att välja rätt sida. Men känner du till någon svensk sida med hattar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nemiuxs:

Precis vad jag ville veta kritik som kan hjälpa mig att välja rätt sida. Men känner du till någon svensk sida med hattar?

Tyvärr, jag har bara väldigt lång rast på jobbet och hade tråkigt...så jag gjorde lite detektivarbete

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Ser ut som en enskild firma annars, och går ju att betala både med kort och paypal så är svårt att bluffa
Samt några enstaka få produkter, inget man direkt kan lura till sig pensionen på. Jag tror den är reko.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Sant, inga höga summor

Permalänk
Medlem

Finns några på Tradera. Sen finns ju alltid Ebay.

Permalänk
Medlem

Vill ju bara tipsa om att hatten kostar typ 25:- om du köper den på ebay. Som jag skulle vilja klassa som säkrare än den sidan.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Zeko

Skrivet av Nemiuxs:

Hej,

Tänkte köpa mig en Teemo hatt nu till DH summer, nu när dom har cosplay. Men osäker på vart jag ska köpa en hatt, vill helst köpa inom Sverige, men vill höra lite från folk som kanske har någon bra sida? Har bland annat hittat denna sidan. http://zeko.se/product/teemo-hat

Tacksam för svar

Hej, jag heter Michel Pinna och hjälper ibland Zeko med diverse saker. Jag kan ge mitt ord på att sidan är säker och om du vill så kan jag visa bilder på produkter och liknande. Personer som har vunnit vår tävling har ofta lagt upp bilder på dem själva med hatten, kolla in vår Facebooksida för bilder på dem! Hör av dig om du känner dig osäker så fixar vi någonting som fungerar för att du ska känna dig så säker som möjligt med ditt eventuella köp(Postförskott eller liknande).

Skrivet av hoski:

Jag skulle aldrig handla därifrån. Domänen zeko.se registrerades för mindre än en månad sen, och det finns inga kontaktuppgifter till domäninnehavaren förutom ett användarnamn (mohame-2561-75338).

Inte heller finns det vettiga kontaktuppgifter eller uppgifter om firman på dess egna hemsida.

Finns inget att hitta på telefonnumret som verkar beröra verksamheten. En eventuell/tidigare ägare av mobilnumret har förvisso en enskild firma, men dess verksamhetsområde är hembageri/fika/etc, så med tanke på hur numret ser ut (väldigt lätt nummer) tippar jag på att numret sålts till nån annan.

EDIT: domänen var visst reggad för ett år sen, men ändrad i år.
Problemet med avsaknad av kontaktinformation kvarstår dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Domänen har vi ägt sedan 2013 då vi registrerade allting men betalningen gick ut för någon månad sen och vi var tvungna att förnya, därför står det att vi registrerade. Jag insåg precis nu att all information vi ger inte är tillräcklig, tack för tipset. Jag ska se till att vi uppdaterar informationen så att allt blir så bra som möjligt. Om du vill ha bevis så är det bara att ringa numret så får du snacka lite med supporten. Vi tänker fortfarande hur vi ska göra med nummer till telefonsupport men har inte kommit fram till något bra än. Tips är välkommet!

Har du mer frågor är det bara att skriva här eller på Facebook så ska vi försöka svara så utförligt vi kan!

Visa signatur

Chassi :Corsair 800D Moderkort :ASRock P67 Fatal1ty Hårddisk :750GB WD 7200rpm CPU :Intel Core i5 2500K@ 3,8ghz Minnen :Corsair 8GB VENGEANCE 4x2gb CPU kylare :Cooler Master Hyper 212 Plus GPU: 2st Asus GTX 560Ti (900mhz) PSU :Corsair AX 850W modular 80+ GOLD Läsare/brännare :Samsung 22X Skärmar: 3st Benq GW2250 "21.5" Operativsystem: Windows 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MichelPenna:

Domänen har vi ägt sedan 2013 då vi registrerade allting men betalningen gick ut för någon månad sen och vi var tvungna att förnya, därför står det att vi registrerade. Jag insåg precis nu att all information vi ger inte är tillräcklig, tack för tipset. Jag ska se till att vi uppdaterar informationen så att allt blir så bra som möjligt. Om du vill ha bevis så är det bara att ringa numret så får du snacka lite med supporten. Vi tänker fortfarande hur vi ska göra med nummer till telefonsupport men har inte kommit fram till något bra än. Tips är välkommet!

Har du mer frågor är det bara att skriva här eller på Facebook så ska vi försöka svara så utförligt vi kan!

Bästa tipset är att bli certifierad hos Trygg E-handel.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ODDNAME:

Ser ut som en enskild firma annars, och går ju att betala både med kort och paypal så är svårt att bluffa
Samt några enstaka få produkter, inget man direkt kan lura till sig pensionen på. Jag tror den är reko.

Skulle du handla från en enskild firma som inte talar om vem som ligger bakom den? Hade inte jag gjort.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichelPenna:

Hej, jag heter Michel Pinna och hjälper ibland Zeko med diverse saker.

Trevligt att du svarar i tråden.
Har dock några frågor;
Hur kommer det sig att, om du bara "hjälper Zeko ibland" har angivit www.zeko.se som yrke i din Swec-profil?

Hur kommer det sig att det support-mobilnumret som anges på zeko.se verkar vara ditt privata mobilnummer (eller som du iaf använder privat på andra ställen samt som tidigare va reggat på din far)?

Hur kommer det sig att varken du eller MJ, som reggade domänen, har någon firma?
Även om MJ's far har en aktiv firma så verkar inte "Verksamhet: Service till husdjursskötsel" falla in rätt här.. Inte heller din mor och fars "Bageri- & Mjölprodukter" eller "Konsultverksamhet avseende företags org.".

Så hur hänger det här ihop; finns det ett företag? Vad är isf din verkliga roll i det?

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Skrivet av FoxOne:

Trevligt att du svarar i tråden.
Har dock några frågor;
Hur kommer det sig att, om du bara "hjälper Zeko ibland" har angivit www.zeko.se som yrke i din Swec-profil?

Hur kommer det sig att det support-mobilnumret som anges på zeko.se verkar vara ditt privata mobilnummer (eller som du iaf använder privat på andra ställen samt som tidigare va reggat på din far)?

Hur kommer det sig att varken du eller MJ, som reggade domänen, har någon firma?
Även om MJ's far har en aktiv firma så verkar inte "Verksamhet: Service till husdjursskötsel" falla in rätt här.. Inte heller din mor och fars "Bageri- & Mjölprodukter" eller "Konsultverksamhet avseende företags org.".

Så hur hänger det här ihop; finns det ett företag? Vad är isf din verkliga roll i det?

Hej, för att förklara mig lite bättre. Ibland är borde egentligen inte stå där. Det borde stå att jag hjälper Zeko med diverse saker. Numret är ett privat mobilnummer ja, vi har som sagt inte kommit på vår slutgiltiga lösning.

Kände att det blev för överdrivet med att skriva att jag är arbeta där i och med att vi än så länge inte är registrerade utan bara en hobbyverksamhet. Vi håller på att fixa så att vi blir ett företag. Men det är ingen brådska då vi ännu inte nått några gränser. Detta är alltså vår första "firma" som en så länge bara är en hobbyverksamhet. Jag vet inte om jag har svarat på allt men det är bara fortsätta fråga så ska jag försöka svara så utförligt jag kan!

/Michel Pinna

Visa signatur

Chassi :Corsair 800D Moderkort :ASRock P67 Fatal1ty Hårddisk :750GB WD 7200rpm CPU :Intel Core i5 2500K@ 3,8ghz Minnen :Corsair 8GB VENGEANCE 4x2gb CPU kylare :Cooler Master Hyper 212 Plus GPU: 2st Asus GTX 560Ti (900mhz) PSU :Corsair AX 850W modular 80+ GOLD Läsare/brännare :Samsung 22X Skärmar: 3st Benq GW2250 "21.5" Operativsystem: Windows 7

Permalänk
Medlem

Zeko.se är en bluff

Jag beställde två LOL-hattar från Zeko.se för närmare två veckor sedan och har fortfarande inte sett röken av dem. Pengarna har dragits från mitt konto, jag har fått mail som bekräftar att de är skickade (med posten eller Schenker) och jag har till och med fått ett mail med en uppmaning om att betygsätta produkterna. Men alltså inga hattar. Zeko.se svarar inte på mail (bortsett från ett automatgenererat svar) och telefonnumret som anges på hemsidan saknar abonnent.

Mycket mer internet-bluff än Zeko.se går inte att åstadkomma. Jag måste säga att jag är grymt imponerad av hoski som lyckades komma till den slutsatsen utan att först handla av dem. Jag är också sjukt förvånad över att Michel Penna (som av allt att döma verkar vara en person som faktiskt finns i verkligheten) hävdar motsatsen här på forumet.

Jag är säker på att jag kommer få tillbaka pengarna och även om jag inte får det kan jag leva med förlusten. Det jag blir förbannad över är att Zeko.se så tydligt siktar in sig på att blåsa barn och ungdomar på veckopengen (vuxna personer med stadig inkomst köper inte LOL-produkter).

Permalänk

tippar att detta är samma som Zeko säljer.

http://www.dx.com/p/teemo-pattern-cosplay-plush-pp-cotton-hat...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows