Nyköpt ASUS R9290-DC2OC-4GD5, vilka drivisar är bäst + BIOS uppdatering med?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2002

Nyköpt ASUS R9290-DC2OC-4GD5, vilka drivisar är bäst + BIOS uppdatering med?

Köpte ett ASUS R9290-DC2OC-4GD5 och jag undrar vad som är bästa drivisarna för Win 8.1, beta 14.2 elr 13.12?
Kör mest Arma 3, Thief.. Har ju iofs alla spel man kan ha förutom BF4...

Såg även att i Februari kom en BIOS uppdatering för kortet, nån som flashat det?
http://www.asus.com/se/Graphics_Cards/R9290DC2OC4GD5/#support

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010

14.2 funkar bra iallafall nu. Kör med kortet ett tag innan du mixtrar med bios så du vet att det funkar som det ska.

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2002

Hej Gunner357.

Japp får väl prova betan då, hur ofta släpper dom whql efter en beta förresten, länge sedan jag körde med amd kort..

Jo det e sant ang BIOS, såg bara att det stod "Performance Update", ska se om det går att backa up BIOS med GPU-Z för säkerhets skull. Kommer dock göra som du sa, provar ett tag med den som e flashad nu.

Tack för ditt svar.

Med vänlig hälsning Jonas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av xSWEDEx:

Hej Gunner357.

Japp får väl prova betan då, hur ofta släpper dom whql efter en beta förresten, länge sedan jag körde med amd kort..

Jo det e sant ang BIOS, såg bara att det stod "Performance Update", ska se om det går att backa up BIOS med GPU-Z för säkerhets skull. Kommer dock göra som du sa, provar ett tag med den som e flashad nu.

Tack för ditt svar.

Med vänlig hälsning Jonas

Ja det är inte så ofta det kommer whql drivare tycker jag. Jag flashade in asus 290x bios till mina Gigabyte 290 kort som gjorde att volten låstes upp och core klocken gick från 947 mhz tror jag det var till 1000mhz. Konstiga är att mitt ena Gigabyte kortet ändrade shaders till 2816 medan mitt andra kort står kvar på 2560 shaders.

Så summan av kardemumman är att mitt ena kort blev ett äkta 290x pga bios flashen tydligen.:)

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av Gunner357:

Ja det är inte så ofta det kommer whql drivare tycker jag. Jag flashade in asus 290x bios till mina Gigabyte 290 kort som gjorde att volten låstes upp och core klocken gick från 947 mhz tror jag det var till 1000mhz. Konstiga är att mitt ena Gigabyte kortet ändrade shaders till 2816 medan mitt andra kort står kvar på 2560 shaders.

Så summan av kardemumman är att mitt ena kort blev ett äkta 290x pga bios flashen tydligen.:)

Haha Gutt
Så egentligen kan man flasha ett 290 till 290X? Nu blev man ju nyfiken... hehe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av xSWEDEx:

Haha Gutt
Så egentligen kan man flasha ett 290 till 290X? Nu blev man ju nyfiken... hehe

Ja men det är inte alltid det funka så det blir ett äkta 290x. Men jag har ju flashat in 290x bios och jag vet att andra gjort det. Jag följde en länk som någon länkade här på forumet men vet inte om den är kvar. Och förklara hur jag gick tillväga är svårt när jag själv knapp visste vad jag höll på med. Så var försiktig när du gör det så det inte blir fel.

Jag hittade länken jag följde.

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18552408

Min dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av Gunner357:

Ja men det är inte alltid det funka så det blir ett äkta 290x. Men jag har ju flashat in 290x bios och jag vet att andra gjort det. Jag följde en länk som någon länkade här på forumet men vet inte om den är kvar. Och förklara hur jag gick tillväga är svårt när jag själv knapp visste vad jag höll på med. Så var försiktig när du gör det så det inte blir fel.

Jag hittade länken jag följde.

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18552408

Okej, Tack Gunner357
Ska starta med det som det är men gutt med länken.

Jonas